• Harper Lee

Hur fasen gör folk för att träffa sina partners?

Hej!

Jag är en 30something tjej, gay (med heterotendenser som jag nu är i färd med att göra mig av med då jag insett att de inte gör mig lycklig) som inte fattar hur folk gör för att träffa varann. Gahh! Detta är ju ett problem även för heteros (haft och har många vänner som bara velat en sak i princip och det är att träffa någon men inte gjort det) men känns ännu svårare som gay, dessutom om man, som jag, är "tjejjig", typ en vanlig tjej (med exeptionellt god smak förståss hehe) med stort intresse för kultur, kläder och design. Mindre intresse [ läs: inget alls ] för schalger, flanellskjortor eller nyfikna faghags. Jag känner det som jag faller mellan stolarna, jag passar varken in i gay eller heterovärlden.

Jag har provat QX Cruiser såklart, och klubbat sin beskärda del, men man tröttnar ju på o festa på tråkiga ställen tillslut bara för att det råkar finnas gaytjejer där.. Och när det kommer till kritan vill man ju träffa någon i vardagen, nån som man lär känna på riktigt ochsåvidare. Ska man behöva flytta till Sthlm för att hitta någon fin tjej? Måste jag kanske tatuera in i pannan att jag är gay för att locka till mig rätt personer? Eller är jag överdrivet neggo mot det utbud som finns? Mon dieu.

Finns det någon som känner igen sig? Eller bara har allmänna tankar kring detta, tas tacksamt emot också. Glad

• Svar på tråden Hur fasen gör folk för att träffa sina partners?
  • Anonym ("tjejig"tjej)

När är den kryssningen då :P låter trevligt :D

• Anonym ("tjejig"tjej)

Okey ,tack så mycket !
    Det tål att tänkas på :P 

• Anonym (A.B)

Ja jag känner igen mig. Jag har haft en enda flickvän tyvärr var jag otrogen mot henne med den enda tjejen jag fallit för på riktigt, helt i onödan för jag fick aldrig henne sen efter det.
    Sen dess inget. Mina tjejkompisar säger jämt att jag är så snygg och vacker, jag har världens snällaste vänner, men de flesta av dom är hetero och de menar inget "sånt" med mig.
    Jag har barn med en man och har haft ett förhållande med en man också.
    Jag har ingen större tur hos något av könen :(
    Problemet är väl att jag varken är en bra femme eller butch. Jag brukade ha mycket baggy på mig när jag var yngre men ändå är jag feminin i sättet. Till utseendet ser jag inte speciellt snyggt kvinnlig ut, kort, ingen hals, inga kvinnliga former :( rund om magen, sned i ansiktet Obestämd
    Inte ens min personlighet tycks kunna få tjejer på fall, jag är liksom den snälla och glada som alla vill vara kompis med :(
    Känns som att jag har noll sex appeal...

• Dalamor

Jag undrar också vad det är jag inte förstår i det här med hur man träffar någon. Vad är knepet liksom? Eller handlar det bara om tur? 
    Jag är också en flata som hamnar någonstans mittemellan, är inte superfeminin och inte heller butchig eller androgyn, på krogen är det bara män som visar intresse för mig :-/
    Börjar inse att nätdejting kanske inte riktigt är min grej, det är ju inte så kul när man messat i någon vecka och lite smått börjat få känslor och sedan träffas bara för att få nobben. Vore nog bättre att vända på det hela och träffas IRL på en gång kan jag tycka och sedan eventuellt fortsätta utöka kontakten med sms/telefonsamtal och fler träffar.

Suck, till och med jag som varit så säker på att det finns någon för alla börjar sakta tappa hoppet om kärleken  

• Tanta74

Annonym A.B. Gud vad jag känner igen mig i din berättelse! Inte i din historia men i din situation och hur du känner!

Själv sörjer jag att jag fortfarande  efter snart 40 år bara får "napp" från män  fast jag längtar efter en kvinna...

• josiejoss
    Dalamor skrev 2013-10-08 10:00:26 följande:
    Jag undrar också vad det är jag inte förstår i det här med hur man träffar någon. Vad är knepet liksom? Eller handlar det bara om tur? 
    Jag är också en flata som hamnar någonstans mittemellan, är inte superfeminin och inte heller butchig eller androgyn, på krogen är det bara män som visar intresse för mig :-/
    Börjar inse att nätdejting kanske inte riktigt är min grej, det är ju inte så kul när man messat i någon vecka och lite smått börjat få känslor och sedan träffas bara för att få nobben. Vore nog bättre att vända på det hela och träffas IRL på en gång kan jag tycka och sedan eventuellt fortsätta utöka kontakten med sms/telefonsamtal och fler träffar.

Suck, till och med jag som varit så säker på att det finns någon för alla börjar sakta tappa hoppet om kärleken  
    Jag har också börjat fundera på vad det är jag missar i kommunikationen. 
  • Anonym (hopplös)
    Hur gör man och vart tar man vägen när man först som kvinna runt 40 vågat bejaka sin egen längtan efter att träffa annan kvinna..?

Känns som att flatvärlden är liten och att det är mest ungdomar..
    Vart håller alla "bi och flator över 35" hus.. ? Dit jag inte hittat än? *ledsen*
    Önskar nu nästan mer än någonsin att jag var under 25 igen.. verkar så mycket lättare då..
  • Dalamor
    Anonym (hopplös) skrev 2013-10-10 19:54:05 följande:
    Hur gör man och vart tar man vägen när man först som kvinna runt 40 vågat bejaka sin egen längtan efter att träffa annan kvinna..?

Känns som att flatvärlden är liten och att det är mest ungdomar..
    Vart håller alla "bi och flator över 35" hus.. ? Dit jag inte hittat än? *ledsen*
    Önskar nu nästan mer än någonsin att jag var under 25 igen.. verkar så mycket lättare då..
    Nu är ju jag inte över 40 men känner ändå att jag inte riktigt platsar bland "ungdomarna", så bor jag även i en mindre stad så det händer extremt lite inom gayvärlden här. Känns som att det mesta som händer händer i Stockholm, Göteborg och Malmö :-/
    Vore fantastiskt att träffa 30+ flator att prata och umgås med, blir ju lätt att man känner sig lite utanför bland alla gifta heterovänner.

• Smecker
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-29 08:02:59 följande:

Jag såg en kvinna på en dejtsida, som skrev att hon ännu inte hittat mannen i sitt liv. Hon är 41 år.
    Borde man inte ha hittat rätt vid det laget?
    Dom flesta träffar nån, har jag läst här på FL.

Själv så är jag 50 och har inte hittat rätt kvinna.
    Jag vet ju att jag borde ha träffat henne vid det här laget, men det har jag inte gjort.

Och det behövde du skriva i en nästan 10 år gammal tråd? Liksom, kom igen, vi vet din story vid det här laget.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Hur fasen gör folk för att träffa sina partners?