• Gabbe51

Funderar på att avsluta familjelivet

Ja det är inte lätt men funderar faktiskt att efter vi levt tillsammans och varit gifta i tjugo år har två barn, en flicka femton år och en pojke tjugo år. Jag är sextioett år funderar på att skilja mig, flytta in i en husvagn eller husbil och åka iväg till Bulgarien, Rumänien, Polen, Ungern eller andra länder där i öst.

Jag har diskuterat med min fru, vi har skrivit under våra namn i skilsmässoansökan, fixat personbevis så det är bara att posta detta. Vi ska söka en annan bostad så nära hennes gymnasieskola som hon ska börja nu i höst. Jag har planerat att börja min resa september/ oktober.

Mina sjukdomar börjar göra sig kända och jag är rädd att det inte blir någon resa annars, för jag börjar bli gammal och min ork börjar ta slut. Vad tycker ni att man kan göra, är mina planer orättmätiga eller vad tycker ni?

Med vänlig hälsning.
    Tore

Vad tycker ni att man kan göra, är mina planer orättmätiga eller vad tycker ni?
  • Svar på tråden Funderar på att avsluta familjelivet
  • lyktstolpe

Kan du inte resa utan att ni skiljer er? Vill hon skiljas? Älskar ni inte varandra? Låter som att du tröttnat på vardagen och vill ut och resa, det är väl helt okej och bra. Om din fru inte också vill resa kan du väl resa ensam, tänker jag..

• Gabbe51

Ja det är så jag funderar på att lösa det hela, jag åker september - oktober 2013. Varför det blir just den tiden är att jag måste lösa dom praktiska sakerna som jag redan börjat ta itu med. Jag kommer att raporttera här om det är möjligt!

Det är så jag funderar på att lösa det
Svar på tråden Funderar på att avsluta familjelivet