Ok, nu hamnade jag här av misstag. Brukar oftast inte bry mig om åsikter hit & dit. Faktum är att detta är det enda inlägg inom ämnet som jag någonsin kommer att skriva. Varför då kan man ju undra? Jo för jag orkar helt enkelt inte med korkade människor som har säkra källor eller tror sig kunna tjäna pengar utan kunskap eller utbildning. Om ni träffar på mig IRL någon gång så kommer jag troligen bara att hålla med er. Det är inte min uppgift att uppfostra er och dessutom så har jag betalt för min egen personliga utveckling, så betala för er egen!
Att bygga upp en framgångsrik nätverksorganisation är precis lika lätt /svårt som att bygga upp vilket framgångsrikt företag som helst. För att lyckas inom "MLM"-branchen så behöver man satsa både tid och pengar. Vissa behandlar nätverksföretagen som en hobby och blir besvikna för att det bara ger hobbypengar, om ens det. (Nu pratar jag om seriösa företag och inte pissföretag som tvingar folk att handla varje månad för att vara med, eller har en massa krav på sig. )
Sanningen är att 95%,(troligen ännu fler), av alla människor som går in i ett nätverksföretag misslyckas med att skapa stora pengar och det är inte alls konstigt eftersom att 95% inte tar det på allvar. Amway & Herbalife som företag är enbart produktföretag som kan försäljning med några få tips om hur man kan bygga upp ett nätverk...men dom har ingen erfarenhet av HUR man bygger upp ett framgångsrikt nätverk, bara att det går.,, det behöver du alltså ta reda på själv genom att utbilda dig. Hur sjutton ska man annars lära sig någonting?? Det är ju inte direkt så att folk är födda till att bli nätverkare. Folk är inte födda till att bli lärare heller, det pluggar dom ju också till. 
Hemligheten till framgång, oavsett vilken genre som det handlar om, är hårt jobb, målsättning och fokus. Hur i helskotta ska man kunna bygga upp en inkomst av värde om man inte lägger ner tid, energi och pengar på det?? Självklart så finns det folk som har tur och lyckas för att de råkar känna rätt folk och på det viset kan "räkmacka" sig till viss framgång. Fördelen som jag ser det, (har haft både franschiseföretag och enkel enskild firma trad), är att investeringen i att få ett samarbete med Nätverksföretag ligger förhållandevis lågt till skillnad från att starta en traditionell verksamhet. Sen gäller det att lära sig hur man blir bra på just ett sånt här företagande, annars lyckas man inte.
Om 95% misslyckas att bygga nätverk så måste det ju betyda att ni som är aktiva lurar folk?? NEJ!! Personligen så letar jag efter dom 5% som har lite stake/snippa att ta tummen ut ur röven och vilja skapa ett annorlunda och fritt liv. Jag letar alltså inte efter dom 95% som tror att framgång är gratis men dom finns överallt. Sen är det ju alltid dom 95% som inte tar det på allvar som bestämmer sig för att klaga och klanka ner på konceptet. Är det konstigt då att nätverksmarknadsföring får dåligt rykte?
Självklart så finns det folk som vill få med folk till vilket pris som helst och av någon anledning så tillhör dom också de 95%.. vi andra orkar inte sponsra folk som inte vill jobba med oss. Vi frågar artigt, tvingar ingen, ett nej betyder alltid nej. 5 % av ca 7 miljarder människor är ca 350 miljoner människor. Det räcker gott och väl,,, så alla ni som jobbar i den här branschen.. SLUTA ATT TJATA PÅ FOLK SOM TRIVS DÄR DOM ÄR.
Tänk också på att ta reda på all information innan ni väljer ett nätverk. Det finns en massa skitföretag som kallar sig för nätverksföretag men är i själva verket bara ren bluff. När ett företag har funnits i 15 år så kan man se på det som seriöst. Se till att ta del av deras 10-års mål när du ändå håller på. Jag skulle aldrig satsa min dyrbara tid på att investera i ett företag som brakar ihop efter 5 år.
"Common sense isn´t common anymore"
Och till er som får för er att tycka ris eller ros om detta.... skriv vad ni vill, jag bryr mig ärligt talat inte.Efter tio år i branschen så skiter jag fullständigt i vad folk tycker och tänker om mig. Jag jobbade inte med detta för att få andras respekt, jag gjorde det för att trygga mina barnbarns framtid.
Nu ska jag iväg och visa konceptet för några som till 95% inte kommer att vara intresserade. Vem bryr sig, då är det inte dom jag letar efter ändå. Visar jag 100 planer så hittar jag 5 som letar och det räcker för mig.
Fuck off!! På ett positivt sätt...