• Mrs T

Vad tycker ni om dessa dubbelnamn?

Jag har på senaste börjat spåna lite på nyare varianter på dubbelnamn. Vill gärna ha lite feedback. Positiv som negativ. Motivera gärna! Vera-Lo (min favorit av dessa) Vera-Ellen Mary-Li Ellie-Mary (lite väl mycket amerikansk sydstats klang kanske?) Junie-Freja Penny-Rose (för osvenskt för min smak men snyggt ändå på nåt vis Kom gärna med egna förslag. Även dubbelpojknamn om någon har nåt fint föslag. Henry-Lucas kanske Eller varför inte Sam-Eddie ;) Killnamn är bra mycket svårare har jag märkt om man är ute efter något annat än Bengt-Åke och Lars-Göran stuket.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-24 14:13
    Oops. Radbrytningarna försvann i inlägget..sorry!! Nu ser det ut som en enda stor textklump..haha Jäkla mobilversion ;)

• Svar på tråden Vad tycker ni om dessa dubbelnamn?
  • Duckan

Det var faktist bland det värsta jag sett om jag ska vara ärlig. Passar inte alls som dubbelnamn, men var för sig är det bra namn.

• Natulcien

Vera och Ellen är jättevackra namn. Så varför förstöra dem med krystade namnkombinationer? Samtliga dubbelnamn av de du skriver låter otroligt krystade, faktiskt. Gillar inget av dem. Tumme ner på det.

• tingeling1989

Håller helt med föregående! Tycker bara det låter konstigt när man sätter ihop namn så. Då kan man ju lika gärna ta vilka namn som helst och göra till ett dubbelnamn....

• Uffesson

Penny-Rose är ju fint, men de andra namnen låter inte som de passar tillsammans. Mary-Li kanske... 

• Dixie

Inga namn jag hade valt, det är ju bara två vanliga namn med bindestreck, finns ju inget flyt i namnen......

• pellepelle

Vera-Lo och Mary-Li känns klart bäst i munnen tycker jag. Övriga känns lite krystade utan flyt eller för amerikanska (såvida din partner inte är amerikansk då)

• Dixie
    Mrs T skrev 2013-04-24 14:11:07 följande:
    Jag har på senaste börjat spåna lite på nyare varianter på dubbelnamn. Vill gärna ha lite feedback. Positiv som negativ. Motivera gärna! Vera-Lo (min favorit av dessa) Vera-Ellen Mary-Li Ellie-Mary (lite väl mycket amerikansk sydstats klang kanske?) Junie-Freja Penny-Rose (för osvenskt för min smak men snyggt ändå på nåt vis Kom gärna med egna förslag. Även dubbelpojknamn om någon har nåt fint föslag. Henry-Lucas kanske Eller varför inte Sam-Eddie ;) Killnamn är bra mycket svårare har jag märkt om man är ute efter något annat än Bengt-Åke och Lars-Göran stuket. TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-24 14:13 Oops. Radbrytningarna försvann i inlägget..sorry!! Nu ser det ut som en enda stor textklump..haha Jäkla mobilversion ;)

Mrs T skrev 2013-04-24 14:11:07 följande:
    Jag har på senaste börjat spåna lite på nyare varianter på dubbelnamn. Vill gärna ha lite feedback. Positiv som negativ. Motivera gärna! Vera-Lo (min favorit av dessa) Vera-Ellen Mary-Li Ellie-Mary (lite väl mycket amerikansk sydstats klang kanske?) Junie-Freja Penny-Rose (för osvenskt för min smak men snyggt ändå på nåt vis Kom gärna med egna förslag. Även dubbelpojknamn om någon har nåt fint föslag. Henry-Lucas kanske Eller varför inte Sam-Eddie ;) Killnamn är bra mycket svårare har jag märkt om man är ute efter något annat än Bengt-Åke och Lars-Göran stuket. TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-24 14:13 Oops. Radbrytningarna försvann i inlägget..sorry!! Nu ser det ut som en enda stor textklump..haha Jäkla mobilversion ;)

Varför avregistrerar man sig som medlem samma dag som man startar en ny tråd......
  • Natulcien
    Dixie skrev 2013-04-24 18:20:03 följande:

Varför avregistrerar man sig som medlem samma dag som man startar en ny tråd......
    Oftast för att man får "fel" svar i sin tråd. Har sett det förr...
  • fluu

Gillar dubbelnamn,men med klassiska namn som inte står ut varken var för sig eller ihop.
    Känner folk som heter Nils-Valter,Nils-Fredrik,Samuel-Jakob det tycker jag är fint.

Dina förslag var ursäkta,men vedervärdiga.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad tycker ni om dessa dubbelnamn?