• Lotta 3

vart ska ni resa/göra med era barn på sommarlovet?

som rubriken lyder,, vad ska ni hitta på?

• Svar på tråden vart ska ni resa/göra med era barn på sommarlovet?
  • Braindead

Det beror lite på, har foglossning från helvetet och fortsätter den såhär så lär jag inte göra många knop. Förmodligen blir det att åka upp till sambons pappas stuga en vecka och nån resa till Borås djurpark. Sen kommer vi nog mest bara vara hemma och slappa, åka till stranden och några vändor till high chaparall. Det sistnämnda är mest för att det är nära och ungarna gillar det. 

♥ Elicia 060405 & Hugo 080303 ♥
  • Sisisisi

Vi ska utomlands två veckor, vara hemma och ta det lugnt en vecka och sen tillbringa en vecka i en stuga i sthlms skärgård. En dag på Furuvik och en på Grönan brukar det oxå alltid bli.

• BrödernaBus

Pojkarna är 3 och 4½ i sommar och första veckan blir vi hemma. Andra veckan åker vi till Daftö med husvagnen och tredje veckan åker vi dit vi känner för det med husvagnen. Min sista vecka blir vi hemma och träffar kompisar och släkt.

• Pillar

Ska få en liten bebis i juni annars hade vi åkt 2 veckor till Grekland ! :) men blir nog vildmarkshotellet på Kolmården eller hyra stuga 2 veckor :) nästa sommar blir det definitivt utomlands åker varje sommar !!:)

• SilverEmma

Ingenting! Jag ska jobba så mycket som möjligt och deras pappa åker kanske på lite dagsutflykter. Hade planerat en tripp uppåt i landet några dagar över midsommar, men nu blir det så jag jobbar istället.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • gbgumman

Kolmården
    På landet med mormor
    Kreta 2 veckor
    Kanske åket vi till Åbo och hälsar på min moster.

• GretaJohanna

Vi ska till sommarstugan, annars blir det hemmaplan. Några vändor till lekparker, parker, caféer, badstränder osv ;) Det blir nog några dagsturer runt om i krokarna också :)

• majsis08

väntar andra barnet i mitten av juli men blir nog mest dagsutflykter leksands sommarland och furuvik...eventuellt en utlandsresa i höst:)

• Mercurialis

Vi ska vara hemma och ta dagen som den kommer, njuta av lata dagar i trädgården, åka på dagsutflykter - bara ha det lugnt och skönt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • hannis

Vi skall göra dagsutflykter till bl.a. Kolmården och Skansen. Sen blir det minst 1 vecka i mina föräldrars sommarhus på västkusten och 1 vecka på Irland hos svärföräldrarna.

• pigglet

Ingen resa bestämd än, vi får se.
    Annars så har vi fullt upp hemmavid. Det finns 3 lekparker vi brukar försöka hinna med, 4H-gården, badstrand, ett utebad, ett par cykelutflykter till café och glasskiosk, barnen vill gärna ordna ett eget café här på gården och det tar minst 2 dagar i anspråk, vi åker 2 dagar till en djurpark här i närheten, vi ska flyta i gummibåt på älven, grilla så mycket vi kan, träffa kompisar... 
    *sommaren är kort* 

• mia maria

Jag har bokat fem dagar vid Lazio-kusten i Italien (ca 1 h från Rom) där vi har tänkt att sola o bada o ha det lugnt o skönt!

Sen har jag bokat några nätter i en stuga vid Västkusten, plus att jag har tänkt ett besök på Grönan under sommaren (behöver nödvändigtvis inte vara under semestern just).

• mia maria

F.ö så hoppas jag såklart på mkt sol o bad här hemma, cykelutflykter, lekplatsbesök osv

• Mrs Green

Vi ska till Italien två veckor, sen åker hon med mormor till Ångermanland en vecka. Sen är vi hemma i stan tre veckor också avslutar hon med en vecka på friidrottskola. Första och sista veckan på sommarlovet blir det fritids.

• Anne69

Vi har landställe och där tänker vi vara huvuddelen av sommaren, då infinner sig lugnet. Sen blir det Grönan och Furuvik var sin dag och också 4 dagar i Småland och Astrid Lindgrens Värld. Annars lugnt.....

• jesslin

Förra året var det Blue Village och Rhodos, förmodligen dit 2014. Men i år blir det utomlands i form av legoland, djurs sommarlandev en kortis till Tyskland och hälsa på släkte nere i Blekinge, kanske barnens gård där.. Resten av tiden tillbringas i Stockholm( m a o hemmavid) med småutflykter som båresor(kanske till Helsingfors). Vi kan ju inte säga att det finns brist på saker att göra här.  

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • anyXX

Vi har hyrt stuga på Gotland en vecka, där blir det bl.a. Kneipbyn och villa villekulla. I övrigt åker vi till släkt östkusten och i Skåne. Där blir det förhoppningsvis bad och antagligen en tur till Tomelilla sommarland. I september åker vi till Kreta en vecka. Våra barn är 3 och 5. I år har vi två veckor tillsammans jag och min man och två veckor var för sig. Känns konstigt men kan nog bli bra det med. Ska försöka slappa en del och göra utflykter i närområdet också. Barnen har precis fått cyklar så det blir nog en del cykelutflykter bara till lekplatsen i orten osv.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Lotta 3

vi hade hyrt en stuga på Öland, men så ringde ägaren och sa att dom inte kunde garantera att det inte var mögel i stugan så nu vet vi inte vad vi ska hitta på..

Svar på tråden vart ska ni resa/göra med era barn på sommarlovet?