• young

Kär i kille/man som är 19 år äldre...

Vet inte om det här är rätt plats att fråga efter tips. Men jag har kngen annan stans att vända mig så jag har inget annat val. I lite över ett halvår så jag jag haft en "crush" på en kille/man som är 19 år äldre än mig, jag är 16 år och han 35. Trodde aldrig att jag skulle hamna i en situation där jag är förälskad i en person som är så mycket äldre än mig, vågar inte säga något åt han då jag är rädd att det ska bli pinsamt mellan oss då vi båda dansar bugg och brukar träffas på danserna ganska ofta. Lite tips skulle inte skada då jag vill att han ska veta vad jag känner utifall jaghar tur och han känner detsamma.

• Svar på tråden Kär i kille/man som är 19 år äldre...
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det är en lite känslig situation på grund av den stora åldersskillnaden. Du är inte myndig än vilket kanske gör honom väldigt försiktig även om han skulle vara intresserad av dig. Jag skulle nog råda dig att avvakta lite och se hur det utvecklas. Åldersskillnaden mellan er gör att ni befinner er i helt olika faser i livet. Det blir svårt för er att dela den andres upplevelser och erfarenheter. Om du hade varit över 18 skulle mitt svar blivit annorlunda. Då är man vuxen att ta ansvar för sina beslut helt och hållet. Två vuxna personer som är förälskade i varandra kan ju vara tillsammans utan någon kan ha några invändningar. Nu tycker jag nog att det skulle vara bättre för dig att vara med en mer jämnårig kille.

Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Kär i kille/man som är 19 år äldre...