• majken30

Någon som börjat med Puregon? (puregonpenna)

Hej, jag och min man har försökt bli gravida sen i höstas. Tänkte höra om det finns fler som vill följas åt på vägen mot plusset? Skrattande På söndag drar jag igång med Puregon.

Kort bakgrund -
    Jag är 30 år har ätit P-piller i ca10 år. Slutade med p-piller i augusti men ägglossningen kom inte igång. I december fick jag pergotime utskrivet. Jag har haft 2 ägglossningar sen dess efter dubbla kurer, men dessa resulterade aldrig i något plus. Nu ska jag börja med puregon och på kliniken säger de att utsikterna ser goda ut. Jag behöver bara få igång min ägglossning. Så både jag och maken är positiva och hoppas på en bebis till 2014. 

Någon som känner igen sig eller har en annan historia att berätta? Jag är rädd för sprutor och vet inte riktigt hur det ska gå till, men bara bita ihop ;)
    Nu kör vi!

• Svar på tråden Någon som börjat med Puregon? (puregonpenna)
  • LängtansBlåaBlomma

Hej!
    Jag är 25 år och vi har "försökt" i åtta månader, men har låg chans till graviditet eftersom jag saknar egen ägglossning. Jag körde igång med Puregon i torsdags på 50ie och ska på återbesök nästa vecka.

• Hanna00

Hej! På tisdag börjar jag med puregon...blandade känslor men HOPPAS gör jag! Vi har försökt bli gravida 10 månader, jag har pco och har fått enkel,dubbel och trippel pergo men funkade inte på mig! Nu hoppas jag på sprutorna :)

• majken30

Hej Hanna00 och LängtansBlåaBlomma! Tack för era inlägg, det känns alltid skönt att finna stöd å peppa andra som är i samma sits Glad Har era män utvärderats också? Och har ni haft problem med mensen tidigare?
    Det låter som att vi försökt lika lång tid ungefär. Jag har dock inte fått uttalat att jag har PCO, det dom har sagt är att jag har väldigt många ägg men att de av någon anledning inte utvecklas och släpper. 

Självklart är det en prövning att börja med sprutor, man förutsatte att allt skulle flyta på som för "alla andra" Men nu är man i denna sits å då gör vi det bästa!
    Jag fick ta sprutor i ca 4 veckor för att hitta min rätta dos! DET var jobbigt, kändes som att man gick dit varannan dag till kliniken för att höra att äggen inte vuxit till sig. Men de gör så tydligen, för att hitta rätt dos, de vill inte överstimulera. 
    Hur som helst så var det klart i fredags å jag hade två fina ägg som var redo att släppas!! Skrattande (De ville varna för tvillingar då båda skulle släppa, men då vi längtat efter att få ett ärligt försök så tog jag ovitrellesprutan i fredags vilket innebär att jag hade ägglossning lör/sön. 

Nu är det med blandade känslor vi väntar, rädd för att mensen ska komma samtidigt vågar man ju knappt hoppas efter många jobbiga motgångar nu, MEN jag vill tro att vi snart ska få vår lilla Hjärta Så vi är hoppfulla och längtar!
    Hur går det för er?

• LängtansBlåaBlomma

Hejsan!
    Ja, min man är utredd och fick fint resultat vilket var en lättnad.
    Jag har utebliven mens och släpper inte ägg. Annars god äggreserv.
    Ska på återbesök snart och kolla om 50ie räcker. Förmodligen höjs den. Som tur är har jag nära till mottagningen och kan springa på en rast - guld värt. 

• Hanna00

Ja min man har toppenspermier så det är ju bra, haha. Jag har alltid haft problem med mensen, fick min diagnos när jag var 17. Ganska bra för då behövde jag inte vänta på hjälp så länge! Skönt att det går bra Majken! Hoppas verkligen det går vägen! Jag är lite nere för tillfället. Allt har känts så bra hittills och fredag kväll slutade mensen. Trodde jag:( igår kväll rann det till och kom ganska mycket blod, idag har jag molande värk i magen och lite blödningar. Kändes som ett bakslag, mensen borde va slut nu! Brukar ha 7 dagar och idag är dag 8. Undrar om jag ska ringa mottagningen imorgon och fråga... Eller om jag ska avvakta. Hatar att man blir så nojig över allt :(

Svar på tråden Någon som börjat med Puregon? (puregonpenna)