• frustrerad69

Önskas: Positiva berättelser / förslag, flytta ihop

Jag är tillsammans med mitt livs partner. Hon har tre härliga barn (varannan vecka) och jag har två (varannan vecka) och vi har varit tillsammans i två år, men bor fortf på olika orter vilket börjat tra enormt på oss. Det är ju inte så konstigt att vi bråkar /frustrerade av att inte ses) på mess och när vi väl ses, när vi ses så lite som 10-20 vakna timmar per månad varav en del av den tiden tas i anspråk av att hitta tillbaka till varandra. När väl det är gjort så kommer vi ihåg varför vi är tillsammans. 
    Hon har velat fram och tillbaka ett flertal gånger om att flytta till mitt hus men ångrar sig efter en tid och vill bo kvar i sin stad (2mil bort) där pappan till barnen bor. Sen vill hon, vill inte etc. så friade hon och vi la upp konkreta planer på att flytta ihop i mitt hus, för att så bygga ut det under tiden. Men så ångrade hon sig igen och nu är jag helt tärd. Jag märker att hon älskar mig, för det är så uppenbart när vi väl är tillsammans. Men hon planerar inget eller kommer inte till skott, utan dissar bara mina förslag.

Det handlar ju t.ex. om mycket bilkörning för att lösa barnens aktiviteter i ursprungsorten (där riktiga mamman eller  pappan bor) som man flyttat från, kanske dubbla medlemsavgifter om barnen ska vara aktiva på bägge orterna, hur de ska ta sig hem för att de går i skola i ursprungsorten, hur föräldrarna ska hantera att barnen kanske istället behöver sita kvar i skolan alt gå på stan i väntan på att föräldrarna slutar, etc etc. Rent ekonomiskt så sätter det också begränsningar för vad vi kan göra, av semester, egna påhitt etc, eftersom två boenden tar mkt av våra löner.

Det finns massor med detaljer som är viktiga om man ska resonera kring lösningar hur just hon och jag ska kunna lösa detta men framför allt är vi intresserade av att höra:

Har NÅGON/NÅGRA där ute lyckats alls att synka detta. Där ena parten flyttar med sina barn, alt flyttar man till en ort mittemellan, eller gör man på annat sätt. 

Jag vet bara att jag inte kommer orka med ett förhållande där vi knappt aldrig ses. Måste hitta en lösning för att ha ett mål att förhålla oss till.

• Svar på tråden Önskas: Positiva berättelser / förslag, flytta ihop
  • vildblomma

Försök att hitta en lösning som gör att ni kan bo under samma tak! Svårt att få relationen att fungera annars

• frustrerad69

Jag bor på en ort, mamman 8km närmare (vilket även är orten där våra barns skola ligger) den ort där min partner bor (och där vi bägge jobbar. Mamman jobbar i närheten där jag bor)

Svar på tråden Önskas: Positiva berättelser / förslag, flytta ihop