• HannaS

Hjälper mörkläggningsgardiner?

Har en liten pojk på 1 1/2 år som börjat vakna snortidigt sedan det blev sommartid. Jag har en teori att det är ljuset som spelar in, medan min man menar på att hans dygnsrytm är sådan. Båda teorierna är ju fullt möjliga.

Tänkte kolla om det är någon som testat mörkläggningsgardiner och om det fick någon effekt? Är det värt att byta ut gardinerna?

Jag skulle bli så glad om man fick sova till kl 6 på morgonen igen

• Svar på tråden Hjälper mörkläggningsgardiner?
  • MonkeyLover

Att det hjälper!! Här slutade sonen vakna tidigt (runt halv sex, sex) och sover numer till någon gång mellan åtta och nio!

• HannaS

Ok, då åker jag till IKEA i eftermiddag och inhandlar det!  

• Ripper500

Klart det hjälperför ljuset.
    Men inga av vårabarn har sovit längre pga det. De går upp tidigt både sommar och vinter.

• Pumpkin

Njaaa, säger jag. Lite har det väl hjälpt oss, men inte mycket. Men jag tycker ändå det är värt det eftersom det känns som att man sover bättre i mörker än ljus.

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • Pissenisse

Ja! Fick tre timmar extra sömn när vi skaffade ikeas fula men åh så bra mörkläggningsgardiner!

• MonkeyLover
    Pissenisse skrev 2013-04-29 09:34:13 följande:
    Ja! Fick tre timmar extra sömn när vi skaffade ikeas fula men åh så bra mörkläggningsgardiner!

Vi köpte på jysk, fanns massor med olika färger och mönster! Kanske inte skitsnygga men absolut inte fula
  • ModestyBlaze

Köp jättestora gardiner som går långt utanför fönstret så inget ljus flippar in på sidorna! Fäst den sen i taket är mitt tips!  

Svar på tråden Hjälper mörkläggningsgardiner?