4 månader som har svårt att somna
Har en snart 3 årig dotter samt en dotter på 4 månader som är hopplös med sömnen på kvällen/natten. Jag håller på att bli tokig vet inte vad jag ska göra åt det. Det går knappt inte att natta henne för natten. Det har lyckats några kvällar men absolut inte mer än en i rad. Sen vaknar hon och skriker och det riktigt skär i öronen på oss när hon skriker. Detta har hållt på i stort sett i 7 veckor nu och min sömnbrist är hög. Tyvärr har jag inte ro att sova på dagarna vilket är en nackdel och jag har svårt att lära mig det. Sen har jag svårt att soman om på nätterna när hon vaknar. 3 åringen sover i stort set hela natten i sitt rum. Hon kommer inte in til oss men kan vakna av att ha tapapt tutten eller någon dröm. Men nu är det den lilla som är problemet. Jag vill inte låta henne skrika för mýcket så 3 åringen vaknar. Hon har gått upp lite dåligt i vikt men jag får inte i henne mycket ersättning hellr, hon tycker om att amma. Men får jag inte sova eller känner mig stressad så känns det som att min mjölk blir tunn. Igår kändes hon väldigt lättväckt och hon sov nog max 2,5 timme på hela dagen. Det är en stor utveckignsfas vid 19 veckor (hon blir 18 veckor på torsdag) Men jag vet inte hur jag ska fortsätta orka ha det så här i 5-6 veckor till. Tips och om det är någon annan som har det likadant, vad gör ni för att orka? Känner att mitt dåliga tålamod går ut över 3 åringen som är i sin underbara ålder och ska testa mamma och pappas tålamod på sitt sätt.