• Mianne

Resa till turkiet slutet av juni, tips!

Någon av er som har tips på vart man ska resa i Turkiet?
    Vi är två vuxna och ett barn, 1år.
    Vi har tänkt oss en vecka för vila, sola, mat och lite shopping.

Ni som vart på liknande resa, vad kostade det för er?

Tack på förhand:)

• Svar på tråden Resa till turkiet slutet av juni, tips!
  • HaltaLotta

Side! Helt perfekt och familjevänligt.

Vi va där i mitten av maj
    Förra året, härlig värme
    Redan då. Själva resan kostade runt 17 men då är vi tre barn i familjen.

• Meus Veritas

Gumbet, bodde på hotell royal spa, mycket barnvänligt med minidisco varje kväll, lekrum, barnpool och aktiviteter för barnen med lekledare

• Mianne

Tack "gumbet", nu är ju vår lilla tös bara 1 så hon kommer hänga med oss:)

• Mianne

amen...meus veritas:), så blir det när man vart uppe hela natten med en sjukling:)

• HaltaLotta

Vi åkte med Apollo bodde på anthos garden, liten bit från havet med väldigt bra hotell tyckte vi med lekplats ich barnpool. Toppenbra restaurang!

Det finns många hotell precis vid strandpronenaden som såg väldigt fina ut också.

• mia maria

Om en veckas sol o bad är det ni söker så funkar vilken charterort som helst
    Jag har som vuxen varit i Alanya samt Marmaris o Icmeler flera ggr, o jag kan rekommendera samtliga dessa ställen! Speciellt Marmaris o Icmeler är mina personliga favoriter

Annars så är ju både Bodrumhalvön o Side poppis, o så har ni ju Antalya, kemer, Öludeniz osv att välja på.

Hotell finns det ju i massor, så det gäller väl att ni bestämmer er för vad för slags hotell ni vill bo på; stor semesterresort med all inclusive, mellanstort medelklasshotell eller litet o genuint?

Jag har rest billigt till Turkiet många ggr, men då oftast strax före eller efter sommarlovet.
    I somras åkte vi i mitten av augusti till Marmaris med Apollo för 1998:- per person ( en vuxen o två barn), plus att vi hade Coop-rabatt så 500:- drogs av på den ena bokningen

Ska ni resa i slutet av juni så är det ju sommarlov o jag tror att det blir svårt för er att hitta en billig resa, om det är vad ni är ute efter.
    Kolla runt hos de olika bolagen o jämför priser, det är mitt råd! Det kan skilja sig mkt på olika resebolag, avreseorter o avresedatum. 

• Ebba77

Jag åkte till Marmaris för 2 år sedan med Detur bokade 2 veckor innan och fick all inclusive för 2300/person. Specificerat 4 stjärnigt hotell med barnpool och hela faderuttan =)

Värt att kolla Detur!!!

Annars har Low Cost Holiday väldigt billiga resor! ska dit nu i juli och betalade 4400 med flyg, transfer, frukost och middag.    

• päronkagge

Jag har varit i Turkiet flertalet gånger och upplever att de är mycket barnvänliga och trevliga när man reser med barn. Det har aldrig varit några problem på varesig hotell som restauranger. (tex jag minns att ungarna vid nåt tillfälle spillde ut läsk över hela bordet och personalen kom blixtsnabbt så vi fick byta bord och vi behövde aldrig betala för utspillda läsken. En helt annan sak var det i Bulgarien, där fick man betala för ALLT, tom toabesök på restaurang.) Jag tycker att dom fixar och grejar för barnen hela tiden så att man ska få det bästa. Jag är mycket nöjd med våra turkietresor med barn.
    En sak jag tänkte på som tips kan vara att det blir mycket varmt på marken runt poolen och i sanden vid havet spec på efermiddagen. Badskor till ettåringen är mitt tips! 

Svar på tråden Resa till turkiet slutet av juni, tips!