• tösami

Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?

Nu börjar det dra ihop sig till första IVF-försöket! Vore kul att hitta någon/några i ungefär samma ålder som går igenom samma sak. Själv är jag 26 år och vi har försökt få barn i 2 år. Utredningen hittade inga fel, jag vet inte riktigt om det är positivt eller negativt när det kommer till IVF.

Ska vi följas åt? 

• Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?
  • Madelaiine
    Fwoida skrev 2014-03-21 11:08:58 följande:
    Använde Provera förra gången också då mensen inte ville komma igång. Har väldigt oregelbunden mens. Oftast ligger cykeln på runt 45 dagar men sist låg den på 105 dagar. Längre om vi inte hade satt igång den

Uschdå, vad jobbigt när den krånglar. Själv har man en cykel på 27-29 dagar normalt. Haft 3 cyklar på 30 dagar på ett år och bara för att jag verkligen vill att mensen konmer så är vi nu på cykeldag 31!! Rekord åt fel håll, så besviken!
  • Fwoida

Aa det är så jäkla irriterande :( usch då! Hoppas den kommer snart då :)

• Madelaiine

Vi får tyvärr vänta en månad till för cystan är kvar. Men har fått en ny tid den 8 april för att se så den försvunnit. Men men vårat mirakel blir ju glad att den slipper födas i december då iaf och positivt är även att då är jag ledig typ hela månaden, 19 april - 14 maj. Så passar ju bättre med jobbet, slipper garanterat förklara nåt för min chef, vilket känns skönt. Men jätte tråkigt att behöva vänta såklart. 
    Läkaren sa iaf att vi har jätte goda chanser att lyckas och hon hoppades på första försöket till och med då jag är så ung. Hon sa att de älskar så unga tjejer som jag, alltid kul. Så nu är jag iaf väldigt positiv  och vad är en månad on hundra år? Så länge vi lyckas få vårat lilla mirakel. 

Så vi kanske får starta ungefär samtidigt Fwoida :)

• Fwoida

Jag har inplanerat FET i första veckan av maj om allt går som det ska :) så förhoppningsvis kommer vi vänta våra små samtidigt :D

• Madelaiine
    Fwoida skrev 2014-03-25 21:30:03 följande:
    Jag har inplanerat FET i första veckan av maj om allt går som det ska :) så förhoppningsvis kommer vi vänta våra små samtidigt :D

Åh, vad kul :) Då blir det nog väldigt precis samtidigt som vi kommer att återföra ett litet embryo, om allt går som det ska nu, hoppas :)
  • Madelaiine

Hej tjejer, Nu är det dags för en liten uppdatering :) Var på kliniken i tisdags. Och läkaren kunde ju iaf konstatera att det är dags för ägglossning närsomhelst (den var troligen igår). Hade en stor "blåsa/cysta", men var mer troligt att det var en äggblåsa som skulle ägglossa nu. Så troligtvis så har cystan försvunnit. För det fanns inget som var lika stort som den cystan de såg sist. Men eftersom det var kring ägglossning och fel tid att kolla så ska jag tillbaka nästa torsdag. Men hon tyckte det såg väldigt lovande ut. Hon hittade totalt ca 12 äggblåsor den här gången. Så håll tummarna att det va en äggblåsa som snart skulle ägglossa och att det fortsätter se bra ut, så vi får börja vårat första IVF-försök när mensen kommer, ungefär 23 april. Håller tummarna för ser allt bra ut om en vecka så får vi sätta igång nästa menstruation :)

• mocha8676

Sitter på sjukhuset just nu och väntar på VUL inför ett FET som förhoppningsvis kommer göras om ca 1 vecka!! Förra månaden var läkarn sjuk, så då blev det inget.

• blomman85

ok. jag är inte så uppdaterad inom denna värl o Alla förkortningar, vad betyder FET? jag är jätte nervös inför på ons, största mardröm, att det inte tar och att vi måste vänta hela sommaren innan vi kan börja med nytt försök, eftersom RMC Malmö stänger några veckor över sommaren.

• mocha8676

ET=embryo transfer (färsk försök) FET=frozen embryo transfer. Du ska se att ÄP går bra. Det verkar vara sommarstängt överallt..

• tösami

Hej!

Hur har det gått för alla? Jag har en liten sovande 1-åring bredvid mig, trodde aldrig i mina vildaste fantasier att jag skulle kunna skriva det :) Börjar att fundera lite smått på syskonförsök som vi planerar börja med nästa år. Har en liten blasto i frysen, men gissar att vi inte har lika tur denna gång!

• Mytime

Vi ska oxå hoppa på ivf nu. Fått tid för gruppinfo i slutet på mars.

Utredningen har inte visat några fel mer än att ja har endometrios. Vi har båda barn sedan tidigare men inga gemensamma. Vi har försökt i snart tre år. Vi är 29 resp 34år.

• mikispikis90

Tösami

Ja tiden går sjukt fort :) våran dotter är 6,5 månad nu. Vi planterar fet syskonåterföring i maj.

Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?