• Bebbe3

Vi med allergiska barn

Vi som har allergiska barn, här kan vi samlas och prata allergier i olika grader.
    Här kan vi ge tips och stöttning för de svåra tiderna.

Kan börja jag med min minsta son som har reagerat på pälsdjur, speciellt hundar.
    Finns dom i familjen som inte vill acceptera hans troliga allergi och jag som mamma till han tycker det är jätte jobbigt att vissa inte kan acceptera det.

Så här såg han ut efter kortison salva då en hund svans kom i kontakt med hans kind.
    Före kortison va han rödmossig och jätte prickig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-30 20:56
    Dom som skriver negativa kommentarer ignoreras!!

Vill ha en SERIÖS dialog med föräldrar som har allergiska barn i olika grader!
  • Svar på tråden Vi med allergiska barn
  • George 1

Vi som har barn och pälsdjur vad skall vi säga till vår barn som inte får ha sina djuren kvar eller
    lämna dagis ??
    Vem har störst rätt till djur alt djurfritt liv ?? 

• Bebbe3
    George 1 skrev 2013-04-30 20:41:41 följande:
    Vi som har barn och pälsdjur vad skall vi säga till vår barn som inte får ha sina djuren kvar eller
    lämna dagis ??
    Den här tråden handlar om att vi som har allergiska barn ska kunna stötta varandra när det blir jobbigt.

• nappe
    George 1 skrev 2013-04-30 20:41:41 följande:

lämna dagis ??

Störst rätt?alla barn har rätt att leva friska och säkra.

Mitt barn får ibland andningsproblem för att föräldrar måste stoppa i sina barn ägg innan dagis och sen inte byter kläder på dem.

Visst är det problem med pälsdjur. Kommunen måste kunna lösa frågan om allergidagis, alt rensa en avd som endast djurfria får gå på.

Ts jag har samma problem med en som inte accepterar mitt barns pälsdjursallergi men det är ett jävla gnäll om hennes egna problem. Vi har valt att träffa den släktingen så lite som möjligt
  • S a n d r u s

åh jag måste bara få fråga er i denna tråd, hur reagerade era barn på sin allergi i början? Vi har en liten tjej på snart 4 månader. Hon har kliande rödknottriga utslag i ansiktet å på kroppen, har precis fått reda på att hon iaf inte är allergisk mot komjölksprotein. Kommer nya utslag som man måste försöka lindra med mildison å miniderm, så man undrar ju va det kan va. Min fundering är om hon ev kan ha utvecklat allergi mot hund. De senaste gångerna vi varit hos mina föräldrar som har hund så har hon fått utbrott å bara skriker å gråter tills hon slocknar av utmattning. och det är verkligen inte likt henne! Hon gråter ens knappt hemma eller nån annanstans, det är en glad å "snäll" tjej annars... Tycker inte att hon får rinniga ögon å så, men har läst att eksem kan förvärras.

Svar på tråden Vi med allergiska barn