Våra grannar klagade på barnens ljud- hjälp mig att underlätta för grannarna. Snälla!
Vi flyttade in i vår lägenhet för ca 2 månader sedan, haft lägenheten sedan 10 mån tillbaka- men den har stått tom i 8 mån och tidigare bodde det en tant som var mer eller mindre sängliggande så jag förstår att kontrasten av ljud blir enorm men så här ligger det till.
Imorses hittade jag en lapp på hallgolvet:
"HEJ & VÄLKOMMEN TILL HUSET!
HAR RINGT PÅ TIDIGARE MEN
INGEN VA HEMMA DÅ
DET ÄR LYHÖRT SÅ KAN NI
VARA BUSSIGA OCH SLUTA HA
VM I ATT BANKA I GOLVEN,
KASTA SAKER PÅ M.M.
VI HAR HAFT ÖVERSEENDE
INNAN, MEN NU ALLVARLIGT
TRÖTTNAT PÅ ATT HÖRA DET
VARTENDA FANTASTISKA DAG!!!!
MVH GRANNARNA UNDER ER"
Om vi bortser från drygheten och det faktum att om vi nu alltid stör varför ringer grannen inte på då (vilket borde vara när som helst) så ser jag också att min granne har ett problem och vi är (troligtvis) orsaken.
Jag har två barn. 3,5 år samt 13 mån. Vi bor i en övermoblerad tvåa på 52m2 så det finns inte mkt plats att löpa amok på. Mao mina barn springer inte fram och tillbaka som idioter. De får varken hoppa i soffan eller sängen så att hoppstörningar borde de inte ha.
Mina två söner älskar att leka med småbilar, briotåg, lego, ballonger och såpbubblor. Visst händer det att min minsting tar en matsked eller en liten leksak och bankar på golvet men det kanske händer max 3 gånger/dag och 5-6 slag. För jag är ju inte dummare än så att jag förstår att det stör grannarna.
Mina barn TAPPAR saker och kastar sällan. Så för oss kommer klagomålet som en chock!
Vårt golv är ett parkettgolv från 50talet- nedslipat några ggr och på vissa ställen har sanden under helt utplånats. Så det är inte optimalt på något sätt.
Hur mycket isolerar en tjock matta? Är det värt för oss (som är dammallergiker) att lägga tjocka mattor? Kommer det att dämpa tillräckligt mycket för grannen?
Hur har ni gjort?
Pratade med hyresgästföreningen som i stort sa: Barn får leka och man får tåla normala ljud (även barn) men sån taskig granne är jag ju inte...
Tips någon?