6 månaders tvilling som vaknar och vill snutta/amma hela nätterna, går inte trösta på annat sätt. HJÄLP!!
Någon i samma situation som har något råd att ge?? Detta börjar bli väldigt jobbigt och ohållbart både för mig och min sambo då vi är helt slut!!!
Jag helammar våra underbara, snart 6 månaders tvillingar. Dom har hela tiden ätit väldigt ofta (varannan timme dygnet runt).
Vi har börjat ge dem gröt morgon och kväll, då tycker jag den ena killen börjat sova lite längre på natten mellan amningarna (upp till 3-4 timmar ibland).
Men den andra killen vaknar stup i kvarten, otröstbar och nöjer sig BARA när han får komma upp och ligg amma hos mig i sängen. Det är INTE hunger som är felet. Han ligger bara och snuttar sig till sömns igen.
Fram tills nu har jag dubbel ammat dem för att slippa amma så många gånger per natt, men det är rätt bökigt nu när de är större så tar numera därför en och en. Detta resulterar i att jag "ammar" totalt 7-10 gånger/natt. Sambon (som även jobbar heltid) går upp varje gång någon vaknar och "lägger till" så att den som redan ligger hos mig i sängen inte ska vakna osv.
När jag kliver upp på morgonen har jag 2 småttingar som ligger som plåster på mig, jätte mysigt men jag får ingen sömn!!!
Samma är det vid lägg dax, båda måste ligg amma sig till sömns för att ens kunna somna, sedan får vi försiktigt flytta dom till sin säng och hålla tummar för att inte behöva göra om proceduren....
När de ska sova på dagarna är det guppande babysitter som gäller (ibland fungerar även vagnen vid promenad ute), de skulle aldrig få för sig att somna av sig själva.
Någon som har tips eller egna erfarenheter att dela med sig av skulle vi bli såå glada! :)