• cherrycupecake83

vad har du på gröten?

idag serverades det mannagrynsgröt på jobbet, de flesta tog det vanliga äpplemos eller socker på gröten. Medam en annan person tog filmjölk istället för vanlig mjölk på gröten. Vem vet det kanske är gott?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad har du på gröten?
  • MissStrawberry

Till havregrynsgröt äter jag alltid lingonsylt till eller att jag mosar ner en banan i när jag kokar den.
    Mannagrynsgröt äter jag antingen med kanel på eller att jag har rört ner blåbär eller andra bär under tiden jag kokar den.

• Tillie

Havregrynsgröt: Äppelmos eller ,jordgubbs- eller blåbärssylt
    Risgrynsgröt: Kanel och socker
    Mannagrynsgröt: kanel (men inte ätit mannagrynsgröt på år och dar) 

• Pluttfamilj

Äter aldrig mannagrynsgröt däremot havregrynsgröt alternativt havre/råggröt. Antingen har jag frysta bär och hackade nötter på + mjölk eller mandelmjölk. Eller så har jag en stor klick jordnötssmör (sådant med bara jordnötter i) och skivad banan + mjölk eller mandelmjölk. När jag tränar lite hårdare (är höggravid nu) har jag även i lite proteinpulver i gröten ibland! :)

• Nape

Salt och en stor klick smör. Har aldrig förstått varför alla andra äter söta saker till gröten.

Jag har alltid ätit gröten såhär, tror det är vanligt i Finland och Ryssland, där jag har rötter.

• Idun

Honung på havregrynsgröt, hallonsylt på mannagrynsgröt, sirap på risgrynsgröt :)

• Chridhe

Mannagrynsgröt :'smörhöla", alltså en klick smör. Funkar med lite mjölk till, men jag föredrar att ha det i ett glas brevid så att inte gröten blir för kall. Det får gärna vara lite skinn på gröten, det är bara gott! Havregrynsgröt är godast med äpplemos tycker jag

• 1978

På mannagrynsgröt: lingonsylt eller äppelmos, kanel och mjölk. Mums fillibubba! Snarare godis än mat.
    På annan gröt (havre, råg, majs, korn) lingonsylt eller äppelmos och mjölk.

• 1978

Men om jag hackar en massa torkad frukt i gröten händer det att jag struntar i sylten/moset.

• Erfdgt

Havregrynsgröt - Lingon/lingonsylt eller hallon/hallonsylt
    Risgrynsgröt - Kanel och socker, ibland äppelmos

Äter ingen annan gröt och aldrig mjölk i gröten!

• Biffus

Jag äter inte gröt lägre (äter low fat raw vegan), men när jag åt det hade jag inget på gröten, och inget salt i gröten. Jag tycker att det är äckligt att blanda i saker!

• Mollan

Mannagrynsgröt och risgrynsgröt - kanel och socker (lyxmat) Havregrynsgröt - mosad banan och kanel (vardagsmat) Rågmjölsgröt - lingon

• Mollan
    Chridhe skrev 2013-05-06 00:13:05 följande:
    Mannagrynsgröt :'smörhöla", alltså en klick smör. Funkar med lite mjölk till, men jag föredrar att ha det i ett glas brevid så att inte gröten blir för kall. Det får gärna vara lite skinn på gröten, det är bara gott! Havregrynsgröt är godast med äpplemos tycker jag

Åh, äntligen en till som älskar skinn! Skinn på mannagrynsgröt och varm choklad är ju bara såååå gott! Har aldrig förstått det där med att "alla" andra tycker skinnet är äckligt. :)
Svar på tråden vad har du på gröten?