• MiniPyret

Ban phe ,Mae phim eller Pattaya?

Nu vill vi fara till andra sidan Thailand efter att ha varit många gånger i Krabi, Phuket och Koh Lanta.
    Någon som varit i Ban phe, Mae phim eller Pattaya och kan berätta lite?
    Berätta gärna också vilka områden som ni isåfall rekommenderar i respektive stad.
    Tack på förhand!   

• Svar på tråden Ban phe ,Mae phim eller Pattaya?
  • Smilla75

Aldrig varit i Pattaya men det måste ju vara helvetet på jorden med alla bordeller. Vad ska man där att göra?

De senaste åren har vi hyrt hus i Mae Phim. trevlig thailändsk småstad. en del svenska turister men inga mängder. Finns några trevliga restauranger. Nackdelen är att man måste åka MC överallt pga långa avstånd, det är en bit till en vettigt strand och matställena är utspridda. Vi har besökt men inte bott i Ban Phe, det är en stad till skillnad från Mae Phim. Stranden ligger i stan och bilarna kör förbi handduken. Kanske finns undanskymda stränder precis som i Phimman?  

• Sessilou

Åh fy....åk inte till Pattaya....varför inte åka till Koh Samet eller Koh Chang i nordöstra Thailand? Passar bättre för småbarnsfamilj...av dem två alternativen rekomenderar jag Koh Chang

Less is more=)
  • MiniPyret

Jag har också bara hört skit om Pattaya, men när vi var i Thailand nyss sprang vi på en småbarnsfamilj som alltid var där och som gillade det....därför blev jag lite förvirrad!

De lutar nog åt Ban phe eller koh samet.. Får bara inte vara för stilla, då får vi panik!  

• MiniPyret

Nu såg jag något jag inte gillade: Vad menar du med att bilarna kör förbi handduken? Är det så nära alltså? Hur stor är Ban phe? Vi älskar koh lanta och där susar inga bilar förbi handduken precis!
    Vad kan man göra i Ban phe? Tycker det är svårt att hitta info. 

• MiniPyret
    Sessilou skrev 2013-05-14 21:50:19 följande:
    Åh fy....åk inte till Pattaya....varför inte åka till Koh Samet eller Koh Chang i nordöstra Thailand? Passar bättre för småbarnsfamilj...av dem två alternativen rekomenderar jag Koh Chang
    Har du lite tips om både Koh chang och Koh samet tar jag tacksamt emot!
  • Smilla75
    MiniPyret skrev 2013-05-15 12:20:07 följande:
    Nu såg jag något jag inte gillade: Vad menar du med att bilarna kör förbi handduken? Är det så nära alltså? Hur stor är Ban phe? Vi älskar koh lanta och där susar inga bilar förbi handduken precis!
    Vad kan man göra i Ban phe? Tycker det är svårt att hitta info. 

Stranden ligger längs med huvudvägen. mellan strand och väg finns en strandpromenad som är några meter bred. Men man ser och hör alltså bilarna som är väldigt nära . Det är inte så avkopplande. Vi älskar också Lanta men där ligger ju stranden en bra bit från vägen.
  • Smilla75
    MiniPyret skrev 2013-05-15 13:11:57 följande:
    Är det så i hela ban phe?
    Vad jag har sett men det kan absolut hända att det finns något mer undanskymt läge.
  • MiniPyret

Men du som varit på båda ställena, gillar man Ban phe då?

Vi planerar vara borta minst 1 månad och tanken är väl att vi ska vara på 2 ställen ivarjefall.

Koh chang och koh samet velar vi också över...

Känner att vi inte kan åka till Lanta för fjärde året i rad, måste se lite annat!
    Sen som sagt så planerar vi ju att åka i juni och då är ju inte Lanta ett alternativ!       

• Smilla75
    MiniPyret skrev 2013-05-16 12:08:22 följande:
    Men du som varit på båda ställena, gillar man Ban phe då?

Vi planerar vara borta minst 1 månad och tanken är väl att vi ska vara på 2 ställen ivarjefall.

Koh chang och koh samet velar vi också över...

Känner att vi inte kan åka till Lanta för fjärde året i rad, måste se lite annat!
    Sen som sagt så planerar vi ju att åka i juni och då är ju inte Lanta ett alternativ!       

Det är ju mer än stad än vad Mae Phim är, men phimman har ändå mkt restauranger. Man får ju åka en del tuktuk dock. Jag hade nog tagit Koh chang, möjligen kombinerat med Mae phim som ligger på vägen.
  • thailand

Hej. vi har varit många gånger i mae phim. vi har barn som är 8 och 11 och stor trivs där. det är ett populärt ställe att hyra hus eller lägenhet i. Annars kan jag rekommendera hotel Lomtalay chalet. ett litet paradis direkt på stranden. bra pool och direkt på stranden. 

Svar på tråden Ban phe ,Mae phim eller Pattaya?