• Roxy

    Köpa sperma utan assistans och UL

    Hej, någon som bara köpt sperma i Danmark utan att få assisterad inseminering eller UL?
    Jag har otroligt lätt att bli gravid så jag behöver bara sperman och intyget från kliniken.
    Priser, länkar mottages tacksamt! :D 

  • Svar på tråden Köpa sperma utan assistans och UL
  • Crystal

    Hej Du kan beställa sperma direkt ifrån spermabanker. Cryos denmark är en känd och bra spermabank som många kliniker i Danmark använder sig av. dk.cryosinternational.com Du får där välja om du vill ha öppen eller stängd donator, ögon/hårfärg och ifall du vill ha ifrån ett särskilt ursprung. Du får även välja mellan Basic eller Extended (utökad portfolie) de som har utökad sin portfolie har valt att ha med antingen babybilder, röstinspel där de förklarar varför de valt att donera samt fyllt i ett papper med lite info om de själva. Dessa med utökad portfolie kostar lite mera men priset är inte så farligt mycket mer. Priserna beror mycket på om du ska ha tvättad eller otvättad sperma. Samt hur mycket MOT du väljer. Sedan kommer en kostnad på om du vill ha sperman skickad med is eller nitrotank. Lycka till

  • PiOmiO
    Roxy skrev 2013-05-06 13:05:29 följande:
    Hej, någon som bara köpt sperma i Danmark utan att få assisterad inseminering eller UL?
    Jag har otroligt lätt att bli gravid så jag behöver bara sperman och intyget från kliniken.
    Priser, länkar mottages tacksamt! :D 
    Man får inte frakta könsceller över gränsen till Sverige om det var det du tänkt? Däremot kan du beställa på Cryos och beställa leverans till en klinik du tagit kontakt med. Men det allra lättaste är att köpa säd på kliniken. Du slipper du dessutom fraktkostnaden som kostar ca 800svenska kronor.
    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Pilla

    Jag har också tankar på att inseminera. Men är lite osäker på saker och ting. Och har inte tagit reda på så mycket fakta. Alltså....går det att köpa sperma och lägga in själv vid rätt tidpunkt i månaden? Går man till klinik så är det ju underskökning och tester och sånt först innan själva insemineringen. Gäller det fast man köper själv också? Eftersom man inte får ta det över gränsen så då måste man vara där vid rätt tidpunkt i månaden iallafall. Och inseminera själv innan man åker därifrån. Eller??

  • Livgivaren

    Att köpa fryst sperma för heminsemination är ungefär lika klokt som att köpa en oskrapad trisslott för ett antal tusenlappar. Det KAN vara värt pengarna men chansen är liten. Fryst sperma måste tvättas och injiceras direkt i livmodern för att ha rimlig chans att befrukta ett ägg. Det fungerar hyfsat på klinik, men ger ändå bara hälften så bra chans som heminsemination med färsk sperma.

    Mitt råd till den som vill bli gravid är att anlita en väl vald privat donator som levererar färsk sperma gratis. Det finns både öppna och anonyma donatorer med olika egenskaper att välja bland.

Svar på tråden Köpa sperma utan assistans och UL