• Bimsan

Hjälp mig !

Min son på 9 år hatar mig , han säger ofta att han inte kommer att bo med mig. Jag känner att jag har förstört mina barn på pgt av skilsmässan. Jag känner att vi måste gå och prata med någon myndighet, men vem?? Tacksam för tips

• Svar på tråden Hjälp mig !
  • puss

Men trösta honom och gör nåt kul ihop. Se till att ni får glada stunder tillsammans.

• Bimsan

Vi gör redan massa roligt, men har blir så himla arg när man säger till honom om han han gör något fel.

• ArgaKillen

Varför känner du att det skulle bli bättre att blanda in myndigheterna? Att barn inte tycker om en i alla lägen i den åldern är inte direkt ovanligt och blir i många fall ännu värre under tonåren.

Kanske inte är världens lättaste att ha en konversation med honom heller. Kanske enbart behöver få komma ut tillsammans med dig och göra något roligt tillsammans.  

• Bimsan

Vi bor fortfarande tillsammans, men de är spänt i familjen och jag får min lägenhet 1 juli. Men vi skils som vänner för barnens skull

• Musik
    Bimsan skrev 2013-05-06 21:10:22 följande:
    Vi gör redan massa roligt, men har blir så himla arg när man säger till honom om han han gör något fel.
    Kan det vara så att han tror att han är orsaken till er separation? Då är risken att han tar åt sig väldigt hårt.
  • puss

Säg till på ett annat sätt då. Eller inte alls.

• Bimsan

Som jag skrev innan så gör vi massa grejor tillsammans tex Liseberg, va i stan och han fick välja sina kläder som han vilde att vi skulle köpa.

• Bimsan

Musik ; vi har berättat för honom att de inte är hans eller systerns fel att mamma och pappa ska separeras.

• Bimsan

Puss; han tål inte att någon säger till honom men ibland måste man:(

• Bimsan

Som ikväll, då satt jag, X och dottern och kollade på tv så började han trumma och skrika och jag sa till honom 3 gånger och sen gick jag fram och skulle prata allvar med honom och de gick inte, så började han sjunga. Jag hatar min mor och kommer aldrig bo med henne upprepande gånger. Vi bor i ett lite samhälle så alla känner alla nästan. Och sen brukar dom gå till torget och träffa lite äldre killar på 12 - 15 åringar och lär sig prata som dom gör för att dom tycker att de låter så tufft . Jag har förbjudit honom att gå ditt men då säger han att han ska em till en kompis som bor lite bort från torget, men dom är lika snabbt dör igen. De blir många promenader på dagarna:(

• Musik
    Bimsan skrev 2013-05-06 21:12:40 följande:
    Vi bor fortfarande tillsammans, men de är spänt i familjen ...

Tror du inte att han känner av denna spänning mellan er? Jag tror det...
  • Musik
    Bimsan skrev 2013-05-06 21:41:45 följande:
    Som ikväll, då satt jag, X och dottern och kollade på tv så började han trumma och skrika och jag sa till honom 3 gånger och sen gick jag fram och skulle prata allvar med honom och de gick inte, så började han sjunga. Jag hatar min mor och kommer aldrig bo med henne upprepande gånger...
    Han försöker säga något till dig/er. Det är inte prata allvar som du behöver göra, det är att lyssna på honom. Vad är det egentligen han försöker förmedla?
  • Bimsan

De tror jag också att han gör. Ja du har helt rätt, jag ska nog lyssna och inte prata:(

• hon mot strömmen

Pojken mår dåligt över att ni ska skilja er, Spelar ingen roll att ni har sagt till honom att det inte är hans fel.  Han måste få ut sin ilska och aggresioner mot er. Tyvärr så är det den förälder som engarerar sin mest i barnen som får mest skit av barnet. 

Det viktiga är att låta honom få bli hörd i den traumatiska händelse som förstör hans liv enligt hans mått mätt.

• Musik
    Bimsan skrev 2013-05-06 21:55:22 följande:
    De tror jag också att han gör. Ja du har helt rätt, jag ska nog lyssna och inte prata:(
    Du hade fel smiley ts, det ska vara :)
Svar på tråden Hjälp mig !