Hur ska man orka?
Hej alla!
Jag är ensam med mitt barn som är 1,5 år. Har varit ensam sedan jag blev gravid.
Har nu insett den senaste tiden att jag inte har några vänner kvar, för nu när jag börjar känna mig mogen att gå ut och träffa andra VUXNA människor, ta ett glas vin etc. så finns det ingen som följer med. Jag duger bara som kaffesällskap någon gång ibland men händer det något roligt är det aldrig någon som tänker på mig, jag kan oftast ordna barnvakt så det är inte där problemet ligger.
Jag älskar mitt barn men det är verkligen inte roligt att bara umgås med en 1,5 åring hela dagarna, hela veckan. Jag blir knäpp!
Denna ensamheten gör mig verkligen ledsen och nedstämd, vet att jag är på väg in i en depression och har varit det ett tag men hittills har jag lyckats hålla huvudet ovanför vattenytan.. Orkar snart inte vara stark längre.
Väntar på en remiss till BVC-psykolog men det kan ju dröja... Så jag efterlyser goda råd, sätt att hantera alla negativa tankar och inte låta dem ta överhanden. Hur tar man sig igenom vardagen när man helst av allt bara vill lägga sig i sängen med täcket över huvudet och sova bort det jobbiga?