• FruSen

Astrid och Linnea - vad mer ?

Vi har tvillingtjejer som är en månad gamla. Tilltalsnamnen är klara (Astrid och Linnea). Men mer då? 
    Vi har verkligen ytterst få förslag när det kommer till övriga förnamn.
    Äldsta dottern har tre förnamn, Emma Johanna Viola (Emma som tilltalsnamn).

Jag föredrar de lite mer vanliga klassiska namnen eller vad man nu ska säga. 

Astrid är ett namn från min sida av släkten och Linnea var ett namnförslag som kom från makens farmor och det gillade vi verkligen. 

Nu ska vi bara bestämma vilka förnamn våra små ska ha och det är ju JÄTTESVÅRT!

Har även svårt att få det att låta bra med Astrid och Linnea först.
    Tex Alma är ett namn vi hade som förslag och det gillar jag skarpt fortfarande. Tex Alma Linnea låter ju jättebra tycker jag men jag skulle önska att tilltalsnamnet fick komma först. Men det är ju inte ett absolut måste. Linnea Alma låter inte alls lika bra tycker jag.
    Tre förnamn? Eller bara två?  
    Kom med lite förslag!  

• Svar på tråden Astrid och Linnea - vad mer ?
  • Duckan

Ni har inga släktnamn ni vill ha utan det ska bara vara namn som är fina och passar?
    Astrid Ingrid Maria
    Linnea Alma Sofia

• Peach

Astrid Malva Felicia, Linnea Alma Rebecka. Jag tycker tre namn var, då storasyster har det. Skulle passa med blomtema till Astrid också, då ni har Viola och Linnea. Jag gillar Malva, men det finns ju fler fina!

• Dixie

Min Astrid heter Astrid Ida Johanna! Eftersom storasyster har 3 namn tycker jag även systrarna ska ha det. Några förslag; Astrid Lilly Sofia, Astrid Ida Elvira, Linnéa Alma Theresa, Linnéa Saga Maria.

• FruSen

Tack för era förslag! 
    Jag gillar verkligen det här med att ta namn som funnits/finns i släkten. 
    De släktnamn jag gillar är tex Svea, Erika, Vilma, Anna (det heter även jag men inte som tilltalsnamn), och Elisabeth.Vet dock inte vilka namn som finns i makens släkt, han har väldigt dålig koll. Vet att Julia och Lisa finns i hans släkt bland annat. 

Att fortsätta med blomtema var ju en jättebra idé och det namn jag gillar mest då är ju Iris. Men frågan är om det blir helknäppt, svägerskans sons hamster heter ju Iris!

• mandelblomma

ge båda barnet ett blomnamn, Malva, Iris, Viola kanske
    Andra namn som passa är ju Elina, Anna, Edith, Ingrid
    Sen kanske jag skulle fundera på ett namn som de båda har, ångrar lite att jag inte gav mina tvillingsöner ett lika mellannamn.

Kanske Astrid Anna Viola
    Och
    Linnea Ingrid Josefine

Eller som sagt, ge båda flickorna Anna efter dig som mellan namn!

• LottaF

Varfört inte ge dem varsitt blomnamn som många skriver men sen låta ett av storasysters namn komma in. Linnea Ingrid Johanna och Astrid Iris Johanna. Då har alla 3 ett namn gemensamt och varsitt blomnamn.
    Ett annat förslag är att använda stora systers båda namn och ge tvillingtjejerna ett gmensamt Tex Linnea Johanna Ingrid och Astrid Ingrid Viola. Lycka till med namn valen

• Peach

Det skulle vara fint om alla tre hade ett gemensamt som någon skrev och dessutom ett blomnamn var:
    Astrid Iris Johanna och Linnea Alma Johanna.

Eller att bara tvillingarna har ett lika namn:
    Astrid Iris Elisabeth och Linnea Anna Elisabeth

Andra möjligheter: 
    Astrid Anna Iris och Linnea Alma Erika

Är storasysters alla namn släktnamn? Vill ni bara ha släktnamn eller ta in något annat namn också?

Svar på tråden Astrid och Linnea - vad mer ?