När bytte ni till sittdel?
Ja jag undrar när ni bytte över till sittdel i vagnen till era små?
Ja jag undrar när ni bytte över till sittdel i vagnen till era små?
Runt 6 månader. Varvade ett tag beroende på om hon skulle sova eller inte.
5 månader
Vid fyra månader
Med första sonen blev det ganska tidigt för han skrek som en stucken gris när man la ner honom i vagnen, med sittdelen blev han lugn, var runt 2 månader (hade bullat upp i liggdelen ett litet tag då innan men det funkade inte så bra). Hade i princip liggläge hela tiden men han såg mer, väldigt nyfiken o vaken liten bebis. Men med andra sonen bytte jag vid ca 5 månader :)
Vid 7 månader ungefär.
Min första kommer jag inte ihåg alls :-/
Hon hade iaf en Emmaljunga combi år 05
så där hade hon sitt men satt upp på ligg
Min andra hade en carena med hårdlift men saken var att han inte kunde ligga i sen som en nyfödd bebis längre tid utan knappt 2 månader då han var väldigt lång av sig han var 62cm lång som nyfödd babis så han hade sittvagnen framtagen när han var ca 3 månader gammal .
Min tredje satt upp på sitt när han var ca 5 månader gammal
Han hade en dansk märke av vagn stor och fin vagn
Där satt han i liggvagnen.
vid 5 månader ungefär.. Blev sommarvärme då och kändes för varmt i mjukliften. Väntar nu en sommarbebis och vi har nu beställt vagn med skild liggdel så kommer troligtvis använda den längre den här gången
Sonen 5 månader (vår), dottern 7-8 månader (vinter)
Okej. tack så mycket för alla svar. Lillan blir fyra månader på fredag, och hon har blivit så envis med att sitta upp! så funderade på att byta till sittdelen men hon känns så liten fortfarande för de..så blir så kluven.. hehe. behåller nog liggdelen några veckor till så får jag se sen. hehe
Bytte till sittdel när de var 5-6 månader. Storebror hade velat byta redan när han var 3 månader, han var jättearg över att ligga ner och bara titta rätt upp, men tyckte han behövde bli lite starkare i ryggen först..
När båda var fyra månader!
Runt 3 månader. Vi hat fullt liggläge på våran sittde och hade en åkpåse i så blev de som liggdel. Jättesmidigt då våra son hatat att ligga ner när han får hicka. Bara sätta han ner somnar han ligg ner
Min är 5 månader nu och vi kommer varva lite beroende på hur trött eller pigg hon är vid promenad
Han hann nog bli ca 7-8 månader. Dels för att han var så liten, halkade ju ur den stora sittdelen, och dels för att det fanns uppfällbart litet ryggstöd i liggdelen, så att han kunde sitta även i den. Sedan var han dålig på att sitta, lärde sig sitta långt efter han lärt sig krypa och ställa sig upp!
Runt 5-6 månader med båda tjejerna men då låg dom även ner allt som oftast en längre period efter det. :)