Anonym (kommunikation) skrev 2013-05-11 10:50:49 följande:
Eller så skiter jag i att försöka göra det på ett speciellt sätt och bara säger det. De lär nog vara dålig stämning tills han lär sig hur min kropp fungerar ändå, för jag vet inte hur han kommer reagera oavsett om jag försöker säga det på ett bra sätt eller inte. Nån annan kille kanske tycker det är skit-störande att man börjar prata om hur man vill ha det i sängen mitt under en film.
Du är verkligen ambitiös och målmedveten TS, ALL heder till dig..! Helt övertygad om att det blir bra eftersom du vill.
Dessutom tror jag detta du sa nu (ovan) är så nära "facit" du kommer för din del.. Verkligen rätt tänkt.
En klassisk öppning som nästan alltid funkar avväpnande och bra i ett sånt här läge är att blotta dig helt känslomässigt och lägga din oro/osäkerhet på bordet (eftersom den ändå kommer märkas). typ:
"Jag skulle vilja prata med en sak som kanske är känslig, jag vet inte. Har funderat ett tag på hur och när man tar upp det men vet faktiskt inte - så jag chansar. Jag är orolig för att du ska ta det på fel sätt och att det ska bli dumt. Hoppas du kan ha lite tålamod och förstå att jag verkligen vill väl och inte menar illa på något sätt."
Sen säger du det bara.. låt orden komma som de kommer.
Precis som du själv har konstaterat så kan du faktiskt inte veta om killen är som jag (för mig hade det inte spelat nån roll när och hur) eller om han är känslig och tar illa upp oavsett när/hur... eller om han hade haft några speciella önskemål om formuleringar/situation.. Det är olika på individer och svårt/omöjligt för dig att veta ändå.
Fattar han inte det så är det inte mer du kan göra åt saken, du är uppriktig, öppen och menar verkligen väl.
Ställ inte högre krav på dig själv än så, det du gör är verkligen till glädje även för honom. Förhoppningsvis fattar han det också.
Var dock beredd på att han kan reagera negativt först (i värsta fall), lite spontant.. Ge honom lite tid så kan det säkert släppa.. Ta det inte som kritik om han vänder taggarna utåt utan säg att du förstår.. att du inte menar nåt illa.. att du inte skulle ha sagt något om du inte brydde dig om honom.