• Anonym (kommunikation)

Killar! Hur föredrar ni att man berättar hur man vill ha det i sängen?

Som frågan lyder. Jag skulle vilja bli bättre på att förklara hur jag vill ha det i sängen. Hur säger man det på bästa sätt? Jag skulle tex vilja att mitt kk tog i mig lite mer och lite hårdare, typ smiskade mig lite på rumpan.  Ska jag säga något mitt under akten, eller ska jag säga det i en situation då vi inte har sex?

All hjälp välkomnas. Både från män och kvinnor.

• Svar på tråden Killar! Hur föredrar ni att man berättar hur man vill ha det i sängen?
  • Anonym (Mr X)

Överlag är det jättebra att du säger till. Men prata i positiva ordalag (framförallt om det är i pågående akt men även annars), säg inte vad du inte vill....dig vad och hur du vill ha det. "Jag gillar att bli slickad diagonalt med fjäderlätta tungsmekningar" eller "Det är så skönt när.."

Vissa saker funkar på sms..."Åh, fantiserar om att du kommer hem ikväll och utan ett ord drar med mig till sängen...hur du greppar ett hårt tag om min rumpa..(kanske t.o.m. smiskar lite)...och tar mig hårt......åhhh, skynda dig hem Hulken!!! "

Då får man sagt det man vill, man bekräftar partnern och slipper den pinsamma biten. Partnern får lite tid att smälta den nya infon och möjlighet att själv skapa sig en bild och fantasi av situationen.

• mice

Jag har förvisso fast partner, men jag brukar bara säga det med min "kåtröst" och ett leende, t.ex. om jag ville bli smiskad så skulle jag bara säga "Du får gärna smiska mig, hehe" och det har funkat för mig när jag velat förbättra sexet. Tog t.ex. upp analsex med honom och efter lite betänketid så blev han också sugen och intresserad, så nu har det blivit en mer naturlig del av sexlivet.
    Man ska inte försöka krångla till det. Säg bara vad du gillar, han är säkert väldigt mån om din njutning. Glad

• mice

Eller under akten, "Ja, sådär!" räcker i min erfarenhet. Eller bara "Knulla mig hårdare".

• Luuuulu
    Anonym (kommunikation) skrev 2013-05-11 11:07:52 följande:

Du menar alltså att jag ska börja smeka honom intensivt på hela hans kropp och spanka honom på rumpan? Hahaha...

lol, kasta sig runt lite så han fattar att man inte går sönder.
  • Anonym (kommunikation)
    Anonym (Mr X) skrev 2013-05-11 11:11:15 följande:
    Överlag är det jättebra att du säger till. Men prata i positiva ordalag (framförallt om det är i pågående akt men även annars), säg inte vad du inte vill....dig vad och hur du vill ha det. "Jag gillar att bli slickad diagonalt med fjäderlätta tungsmekningar" eller "Det är så skönt när.."

Vissa saker funkar på sms..."Åh, fantiserar om att du kommer hem ikväll och utan ett ord drar med mig till sängen...hur du greppar ett hårt tag om min rumpa..(kanske t.o.m. smiskar lite)...och tar mig hårt......åhhh, skynda dig hem Hulken!!! "

Då får man sagt det man vill, man bekräftar partnern och slipper den pinsamma biten. Partnern får lite tid att smälta den nya infon och möjlighet att själv skapa sig en bild och fantasi av situationen.

Tack! Bra tips! Jag har faktiskt funderat på att skicka ett sms där jag tänkte skriva att jag gillade när han lekte med mina bröstvårtor samtidigt som jag red honom, mest för att instruera att han ska göra så lite mer :) Det kan väl inte slå fel`?

By the way, jag älskar anonymitet på internet :D 

• Anonym (kommunikation)
    mice skrev 2013-05-11 11:11:52 följande:
    Jag har förvisso fast partner, men jag brukar bara säga det med min "kåtröst" och ett leende, t.ex. om jag ville bli smiskad så skulle jag bara säga "Du får gärna smiska mig, hehe" och det har funkat för mig när jag velat förbättra sexet. Tog t.ex. upp analsex med honom och efter lite betänketid så blev han också sugen och intresserad, så nu har det blivit en mer naturlig del av sexlivet.
    Man ska inte försöka krångla till det. Säg bara vad du gillar, han är säkert väldigt mån om din njutning. Glad

Du har rätt. Men när det kommer till typ hur han ska göra med klittan så behövs de lite mer instruktioner. Jag tycker de flesta killar smeker en med cirklande rörelser eftersom det är så dom gör på porrfilm, men jag tycker det är jätteobehagligt. Jag gillar mer att man smeker upp och ner och att man inte bara går rakt ner mellan benen och parkerar där utan varvar lite mellan olika kroppsdelar. Jag vet inte riktigt hur man förklarar det på ett sexigt sätt. 

• mice
    Anonym (kommunikation) skrev 2013-05-11 11:20:28 följande:

Du har rätt. Men när det kommer till typ hur han ska göra med klittan så behövs de lite mer instruktioner. Jag tycker de flesta killar smeker en med cirklande rörelser eftersom det är så dom gör på porrfilm, men jag tycker det är jätteobehagligt. Jag gillar mer att man smeker upp och ner och att man inte bara går rakt ner mellan benen och parkerar där utan varvar lite mellan olika kroppsdelar. Jag vet inte riktigt hur man förklarar det på ett sexigt sätt. 

Behöver väl inte vara på ett sexigt sätt iofs. Jag brukar visa med hans hand, tycker också det är sjukt obehagligt med cirkelrörelser.. Varför liksom? Skrikandes
    Jag skulle nog säga att en tjej behöver värma upp innan "the real action" kan börja. Bara du kan ju förklara hur du vill ha det, men som jag förstår det vill du att man ska börja försiktigt och sen trappa upp tills det blir hårt och intensivt? Ha en öppen diskussion och försök att inte tänka på om du sårar eller tar för dig för mycket, killar vill generellt bara veta. Vi tjejer kanske är lite mer känsliga och tar det mer personligen, och visst kan det vara så för killar med, men tror att det inte behöver vara någon big deal ändå. Glad
    Min kille var van vid tjejer som ville ha det mjukt och försiktigt när man smekte musen, jag behöver mycket tryck och rätt snabbt efter jag kommit igång. Sa det och nu börjar han förstå hur det ska va. SkrattandeHjärta
  • Luluu01
    Anonym (kommunikation) skrev 2013-05-11 11:20:28 följande:

Men då kan du kanske ta din egen hand dit och göra så som du vill ha det, med hans eller liksom bredvid så han märker hur han ska göra?
  • Anonym (kommunikation)
    mice skrev 2013-05-11 11:27:22 följande:
    Behöver väl inte vara på ett sexigt sätt iofs. Jag brukar visa med hans hand, tycker också det är sjukt obehagligt med cirkelrörelser.. Varför liksom? Skrikandes
    Jag skulle nog säga att en tjej behöver värma upp innan "the real action" kan börja. Bara du kan ju förklara hur du vill ha det, men som jag förstår det vill du att man ska börja försiktigt och sen trappa upp tills det blir hårt och intensivt? Ha en öppen diskussion och försök att inte tänka på om du sårar eller tar för dig för mycket, killar vill generellt bara veta. Vi tjejer kanske är lite mer känsliga och tar det mer personligen, och visst kan det vara så för killar med, men tror att det inte behöver vara någon big deal ändå. Glad
    Min kille var van vid tjejer som ville ha det mjukt och försiktigt när man smekte musen, jag behöver mycket tryck och rätt snabbt efter jag kommit igång. Sa det och nu börjar han förstå hur det ska va. SkrattandeHjärta

Tack! Haha... jag fattar inte heller de där med cirkel-rörelser. Hur berättade du det för honom? Jag antar att det inte behövdes champange och en film för att kunna förklara det så som några andra föreslagit i den här tråden :P

• mice
    Anonym (kommunikation) skrev 2013-05-11 11:44:32 följande:

Tack! Haha... jag fattar inte heller de där med cirkel-rörelser. Hur berättade du det för honom? Jag antar att det inte behövdes champange och en film för att kunna förklara det så som några andra föreslagit i den här tråden :P

Kommer inte ihåg ordagrant, men något i stil med "testa det här" och satte min hand på hans och visade tills det blev bra. Sen måste man ju överösa med komplimanger efteråt förstås. Flört "Mmmmm jaa" osv..
  • Anonym (kommunikation)
    mice skrev 2013-05-11 11:48:10 följande:
    Kommer inte ihåg ordagrant, men något i stil med "testa det här" och satte min hand på hans och visade tills det blev bra. Sen måste man ju överösa med komplimanger efteråt förstås. Flört "Mmmmm jaa" osv..

Tack! Nu ser jag fram emot det här!

• Ernst Hugo
    mice skrev 2013-05-11 11:11:52 följande:

Det är något i din ton som gör att man blir avundsjuk på din karl
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anonym (bra)
    Anonym (kommunikation) skrev 2013-05-11 10:50:49 följande:

Eller så skiter jag i att försöka göra det på ett speciellt sätt och bara säger det. De lär nog vara dålig stämning tills han lär sig hur min kropp fungerar ändå, för jag vet inte hur han kommer reagera oavsett om jag försöker säga det på ett bra sätt eller inte. Nån annan kille kanske tycker det är skit-störande att man börjar prata om hur man vill ha det i sängen mitt under en film.

Du är verkligen ambitiös och målmedveten TS, ALL heder till dig..! Helt övertygad om att det blir bra eftersom du vill. 
    Dessutom tror jag detta du sa nu (ovan) är så nära "facit" du kommer för din del.. Verkligen rätt tänkt.

En klassisk öppning som nästan alltid funkar avväpnande och bra i ett sånt här läge är att blotta dig helt känslomässigt och lägga din oro/osäkerhet på bordet (eftersom den ändå kommer märkas). typ:

"Jag skulle vilja prata med en sak som kanske är känslig, jag vet inte. Har funderat ett tag på hur och när man tar upp det men vet faktiskt inte - så jag chansar. Jag är orolig för att du ska ta det på fel sätt och att det ska bli dumt. Hoppas du kan ha lite tålamod och förstå att jag verkligen vill väl och inte menar illa på något sätt." 

Sen säger du det bara.. låt orden komma som de kommer.

Precis som du själv har konstaterat så kan du faktiskt inte veta om killen är som jag (för mig hade det inte spelat nån roll när och hur) eller om han är känslig och tar illa upp oavsett när/hur... eller om han hade haft några speciella önskemål om formuleringar/situation.. Det är olika på individer och svårt/omöjligt för dig att veta ändå.

Fattar han inte det så är det inte mer du kan göra åt saken, du är uppriktig, öppen och menar verkligen väl.

Ställ inte högre krav på dig själv än så, det du gör är verkligen till glädje även för honom. Förhoppningsvis fattar han det också.
    Var dock beredd på att han kan reagera negativt först (i värsta fall), lite spontant.. Ge honom lite tid så kan det säkert släppa.. Ta det inte som kritik om han vänder taggarna utåt utan säg att du förstår.. att du inte menar nåt illa.. att du inte skulle ha sagt något om du inte brydde dig om honom.

• Anonym (kommunikation)

Ville bara säga att jag bangade ur. Vågade inte säga något till honom. Vad som däremot har hänt är att jag träffade en ny kille i helgen som först och främst var mycket bättre i sängen, men som dessutom är extremt kommunikativ. Han frågade mig redan innan vi satte igång vad jag gillade och inte gillade och dessutom så var han en inspiration och sa till hur han ville ha det under akten. Vi har även fortsatt diskussionen på sms där han frågat mig om de var vissa delar jag gillade specifikt. Han känns helt enkelt mycket enklare att kunna kommunicera med på något sätt. 

Frågan är nu bara hur jag dumpar den första killen...

• Anonym (kommunikation)

De kanske bara är så att vissa killar är enklare att prata med och att man klickar bättre med vissa? De kanske inte bara beror på mig och att jag tror att jag har svårt för att prata om det...

• mice
    Anonym (kommunikation) skrev 2013-05-21 22:53:58 följande:

Ville bara säga att jag bangade ur. Vågade inte säga något till honom. Vad som däremot har hänt är att jag träffade en ny kille i helgen som först och främst var mycket bättre i sängen, men som dessutom är extremt kommunikativ. Han frågade mig redan innan vi satte igång vad jag gillade och inte gillade och dessutom så var han en inspiration och sa till hur han ville ha det under akten. Vi har även fortsatt diskussionen på sms där han frågat mig om de var vissa delar jag gillade specifikt. Han känns helt enkelt mycket enklare att kunna kommunicera med på något sätt. 

Frågan är nu bara hur jag dumpar den första killen...

Gud vad roligt! Hoppas att ni kan fortsätta vad ni har. 

Om den förste killen bara är ett kk så är det nog inte så mycket att oroa sig över.. Säg att du börjat dejta någon typ. Mess är nog helt okej. Det borde han väl förstå? Glad 
  • Anonym (sexy)

Min första tjej var sådan som berättade om sina önskemål.
    Vi hade varit tillsammans en längre tid och utforskade det sexuella med varandra.
    Vi hade alltid använt kondom då hon inte villa ta några hormonpreparat.
    En dag efter att vi haft en sex stund säger hon -jag skulle vilja känna hur det känns när du sprutar i mig 

Svar på tråden Killar! Hur föredrar ni att man berättar hur man vill ha det i sängen?