• Stora B

Emmaljungas TPU-hjul

Är det någon mer som har Emmaljungas nya TPU hjul (lanserades 2013 på pp färgerna) där själva "gummilisten" har lossnat. Jag har reklamerat mina hjul en gång då det lossnade på båda hjulen efter bara 2-3 månader. Nu efter endast en månad med nya hjul så har limmet börjat släppa på ena hjulet igen. Just nu är det ingen fara, men om det börjat släppa så kommer den släppa mer och mer eftersom det tränger in luft och väta.

Vagnen körs på asfalt och förvaras alltid inne när den inte används. Under mars/ april var det ju iofs slask, men det borde ju hålla för det?!

Är det bara jag som är "petig" eller hur ser era TPU-hjul ut? 

• Svar på tråden Emmaljungas TPU-hjul
  • ebmå

Mina knarrar när det blir extra tyngd på dem, tex när man häver vagnen för att svänga eller gå upp för trottoarkant. Sen tycker jag att alla hjul ser sneda ut eftersom de vobblar lite när man rullar vagnen. Vet inte om det endast är en synvilla, det känns inget av vobblet när man kör. Kan tillägga att vagnen är använd i 5 veckor.

• Snobbs

Trodde dessa hjul skulle vara bättre än mina av den gamla varianten, tydligen inte då verkar det som

• Stora B

Jag kan tillägga att jag bytte min 2012:a mot en 2013 just för att jag var så trött på att det fastnade och drog in så mycket stenar med de gamla hjulen. På så vis är dom nya bättre. 

Har en kompis som fick nya däck till sin CC vagn (2012) p.g.a dom var sneda från början.   

Några fler med TPU-hjul, hur ser era ut?   

Svar på tråden Emmaljungas TPU-hjul