• Anonym (Sexlös)

Hur kan jag hjälpa honom?!

Jag och gubben blev tillsammans för ca 8 1/2 år sedan.
    Fick vårat första barn för 7 år sedan, andra kom för 3 1/2 år sen. 
    Vi har alltid haft sex, och ganska regelbundet ( minst 2-3 ggr i veckan), dock ju äldre barnen blir destå mindre sex har vi. Nu är vi nere på 1 ggr i månaden!!
    När vi är fulla så kan vi ha vilt, hett, härligt sex i måånga timmar...
    Har försökt fråga vad de beror på, och de enda jag får svar är att han är mindre intresserad när det är vinter och mörkt ute. Nu har våren kommit och solen lyser med sexbiten förändras inte.
    Varje gång jag tar upp de här så känns det som att vi har sex bara för att vi måste.
    Kommentarer som "Men när vi väl har sex så är det väl bra?" Är vanliga från hans sida.

Är rädd att de är mitt fel till att han inte har nån sexlust, då jag har nobbat honom  när yngsta var lite. Orkade väldigt sällan då... Kanske han har blivit van?

Hur som helst så har min sexlust ökat något kopiöst senaste åren, och nu vill jag hjälpa honom tillbaka.
    Alla tips är välkomna!   

• Svar på tråden Hur kan jag hjälpa honom?!
  • Mymemlan

Hur är ert förhållande i övrigt? För att sex ska fungera är det viktigt att man har närheten till varandra på andra plan också. Och sex behöver inte innebära penetrerande sex varje gång. 
    Hur har ni det med ensamtid?

Om ni kan ha barnvakt;

- Försök ta en kväll då och då bara för er, där ni tänder ljus, masserar varandra, smeker varandra och bara ligger nära, leder det då till nått mer, men fine, så härligt! Om inte? Ja då har ni kommit varandra närmare och stressat av i vardagen! 

Kan ni inte ha barnvakt;

- Lägg barnen och slå på en film, lägg er i soffan och mys! Var nära och gå sedan och lägg er i sängen och bara kramas!

Låt inte fokuset ligga just på sex, det kan kännas stressande och lustminskande! :) Rosenrot är ett tips mot ökad sexlust också :) Kramas på! :) lycka till! 

Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Anonym (Sexlös)

Vi myser varje kväll!
    Har som "rutin" att vi smeker varandras ryggar varannan gång vi kollar film eller ska sova.
    Det innebär att vi i princip alltid går och sover samtidigt.
    Så de är det ingen brist på!

Har provat att ge lite mer utav det, då vi båda älskar att få massage, så två kvällar på rad så gav jag honom en lite mer upphetsande ryggmassage utan någon framgång.

Egentid finns det också gott om, har barnen hos svärmor eller mina föräldrar ganska ofta.

Rosenrot? Fungerar dessa på män? Har hört att de ska fungera för kvinnor. 

• intesomallaandra

Det är säkert tillfälligt, åk iväg på en weekend ihop (byt miljö) och utforska lite. Sen kan ni ju köpa lite sexleksaker och testa något nytt. Bli fulla och erkänn era vildaste fantasier och se om ni kan göra något åt dem. Lycka till! 

Svar på tråden Hur kan jag hjälpa honom?!