• Shirokage

Jobba hemifrån? Vilka möjligheter finns det?

Hej!

Jag undrar vad det finns för möjligheter att jobba hemifrån idag?

Vad exakt finns det för jobb man kan jobba med hemifrån på gärna heltid?

Krävs det utbildning för dessa och vilken i sånafall?

Är det bra betalt?

Anledningen till att jag frågar detta är för att jag vill bli författare och vill då kunna ägna så mycket tid som möjligt åt att faktiskt skriva.. Därför undrar jag om det finns något jag kan jobba med hemifrån som man faktiskt kan leva på? För då kan man hålla på med det och samtidigt skriva boken på sidan av..

Det skulle också funka som en extra inkomst om jag ändå väljer att fortsätta jobba istället..

Tack på förhand! =)

• Svar på tråden Jobba hemifrån? Vilka möjligheter finns det?
  • Anonym (e-handel)
    Mamori skrev 2013-09-10 09:07:44 följande:
    Annat tips är att lära dig android/iphone-programmering och sälja spel.

Det var en jättebra idé. Går det att tjäna pengar på det?
  • Anonym (f.d. MCSD)
    Mamori skrev 2013-09-10 09:06:51 följande:
    Min sambo jobbar hemifrån med programmering, han är inte utbildad inom det alls utan har lärt sig det själv. Han tjänar 30k/mån. Hans bror arbetar som webdesigner också hemifrån fast vid ett annat företag. Han tjänar 27k/mån. Även han helt outbildad. Min kompis arbetar som översättare hemifrån som extrajobb medan hon studerar. Hon är dock utbildad översättare i utlandet. Hon tjänar ca 5-8k/mån.

Intressant tråd.. :)

En fråga, din sambo, jobbar han med programmering på heltid, eller har han ett annat jobb och programmerar vid sidan om? Kan du beskriva lite närmare vad är det för sorts programmering han håller på med? Är nämligen själv en f.d. både självutbildad programmerare, och har även gått kurser i programmering, men de planer fick jag lägga på isen i och med att IT-bubblan sprack, som det hette för några år sedan..
    Så man är nyfiken om det är värt att damma av sina gamla böcker och fräscha upp kunskaperna.. ?
  • Mamori
    Anonym (e-handel) skrev 2013-09-10 09:12:57 följande:

Det tror jag absolut, kolla bara på han som gjorde angry birds-spelet. Han lär ju vara rik nu Kanske inte lätt att få in så stora summor men absolut att man kan tjäna pengar
  • Mamori
    Anonym (f.d. MCSD) skrev 2013-09-12 09:20:51 följande:
    Intressant tråd.. :) En fråga, din sambo, jobbar han med programmering på heltid, eller har han ett annat jobb och programmerar vid sidan om? Kan du beskriva lite närmare vad är det för sorts programmering han håller på med? Är nämligen själv en f.d. både självutbildad programmerare, och har även gått kurser i programmering, men de planer fick jag lägga på isen i och med att IT-bubblan sprack, som det hette för några år sedan.. Så man är nyfiken om det är värt att damma av sina gamla böcker och fräscha upp kunskaperna.. ?

Han programmerar på heltid åt ett företag i Sthlm som gör program för att övervaka företags el/värmeutgifter. Jag har inte jättebra koll på exakt vad han gör då jag inte själv programmerar men det är mycket databaser och java tror jag. Kanske xml och sånt också. Kan höra med honom när han kommer hem och skriva mer.
  • Anonym (f.d. MCSD)
    Mamori skrev 2013-09-12 11:32:22 följande:

Han programmerar på heltid åt ett företag i Sthlm som gör program för att övervaka företags el/värmeutgifter. Jag har inte jättebra koll på exakt vad han gör då jag inte själv programmerar men det är mycket databaser och java tror jag. Kanske xml och sånt också. Kan höra med honom när han kommer hem och skriva mer.

Tackar så mycket, är lite less på mitt nuvarande arbete, så man kanske kan hitta motivationen och satsa på det, om läget på arbetsmarknaden är rätt och chansen finns att komma in i branschen igen, utan formell utbildning..
  • Mamori
    Anonym (f.d. MCSD) skrev 2013-09-12 12:45:51 följande:
    Tackar så mycket, är lite less på mitt nuvarande arbete, så man kanske kan hitta motivationen och satsa på det, om läget på arbetsmarknaden är rätt och chansen finns att komma in i branschen igen, utan formell utbildning..

Det tror jag absolut Har till och med hört att det ibland ses som ett plus att vara självlärd eftersom det visar på högt engagemang och att man är snabblärd
  • LisaLättfot

Finns mängder av sätt. Det bästa är blocket eller tradera.
    När jag var en fattig student sålde jag mina otvättade trosor för 200 kr styck på nätet till äckliga gubbar men det funkar nog inte längre. Drog in 3-4 000 i månaden i allfall, välkommna extrapengar för inget arbete alls, jag slapp ju till och med att tvätta :)

• Mickan

Jag bloggar lite om ämnet om du vill läsa mer! 
    pga stor efterfrågan (tydligen är det väldigt många människor som är trött på deras jobb) så ska jag börja med webinars på ämnet. Tycker om att inspirera människor bilda sig egna uppfattningar på vilka möjligheter som finns, och våga att ta steget!

:) 

• Anonym (Telefonvärdinna)
    LisaLättfot skrev 2013-09-12 13:54:12 följande:
    Finns mängder av sätt. Det bästa är blocket eller tradera.
    När jag var en fattig student sålde jag mina otvättade trosor för 200 kr styck på nätet till äckliga gubbar men det funkar nog inte längre. Drog in 3-4 000 i månaden i allfall, välkommna extrapengar för inget arbete alls, jag slapp ju till och med att tvätta :)
    Johodå, det funkar utmärkt. Om man jobbar som telefonvärdinna. Man behöver ingen utbildning, får jobbet på några dagar och är igång snabbt. Kåta människor ringer, man skådespelar med dem och ger dem det de vill ha och får mellan 3-6 (ungefär) kronor i minuten. De flesta linjer har också en butik där grabbarna (eller tjejerna) kan köpa ens använda trosor, strumpor, sexleksaker och allt möjligt. De betalar mycket mer än 200 för dem också ;).
  • Oskar Kolehmainen

Hejsan, jag har själv letat efter dessa trådar och tips osv och jag har faktiskt lösningen till era problem..

Jag började själv med detta koncept för ett tag sen och jag kan säga att det har förändrat mitt liv totalt.. 

Jag kommer aldrig behöva jobba 8-10 timmar om dagen längre, jobbar max 2-3 timmar per dag och jag tjänar mer än 2ggr de jag gjorde när jag jobbade den vanliga vägen..

Många kanske tänker att hur kan de vara sant osv och det gjorde jag också i början, jag trodde inte på de alls men efter att jag varit i kontakt med många som gjort exakt samma sak så börja saker och ting förändras..

Jag lever idag bara genom detta och arbetar bara hemifrån och jag är så stolt över att jag vågade testa, det har förändrat mitt liv så enormt..

Är det ngra frågor så skriv ett mejl till mig på ''Oskarkmarketing@gmail.com'' så svarar jag och vägleder dig om du behöver hjälp med att börja och starta jobba hemifrån..

Har precis börjat blogga om det så ni kan gå in på mina bloggar och läsa vidare men som sagt är det ngt så bara skriv ett mejl så hjälper jag er mer än gärna.

livingthelifeuwant.blogspot.se/

jobbaahemma.blogspot.se/ 

• Jobbar hemma

Jag har sökt jobb hemifrån under en längre tid. 
    Och har nu sökt bort från sverige, hittade detta jobbet och jobbar nu hemma som "a writer"
    Det är enkelt, roligt och funkar riktigt bra.

Ge det en chans om du gillar att skriva. :)

http://bit.ly/1aKJ7OK 

Lycka till! 

• Anonym (Ensam2barn)
    Hej, jag vill bara tipsa om detta.
    Jag är ensamstående med två barn under 3år.

Har försökt hitta något att leva på, jag satt med försörjningsstöd förut.

Nu lever jag gott med mina barn.
    Kan jag kan du :)

bit.ly/2jVAjDK
  • Anonym (Pessimistisk)
    Anonym (e-handel) skrev 2013-09-10 09:12:57 följande:

Det går, men problemet är att flera hundratusen andra också utvecklar spel och försöker lyckas på den marknaden, många av dem är ruskigt duktiga på att programmera och utveckla spel och de har dessutom en riktigt bra ide till ett spel.
    Så du måste lära dig att programmera först och det tar sin tid sedan att ha en bra ide och utveckla den och få allt att klaffa.

Och så laddar nästan ingen ner dit spel, så har du lagt ner flera månade på det. sorry för att låta så pessimistisk. :) gå och prova.

• Palmeniers

Är jag ensam om att tänka att jobba hemifrån betyder att jobba "ifrån hemmet"? Har ordet helt bytt betydelse.

• PH76

Jag jobbar helt hemifrån som egenkonsult inom projektledning och liknande roller. Jag har gjort det i lite mer än 2.5 år och tycker att det fungerar väldigt bra.

• Anonym (C)

Att ha 2 bilar kostar. Skulle tro att  det är er största bov. Vad det verkar av tidigare inlägg, så har ni amortera utan att se det som sparande? Amortering är också sparande. Vad blir ert gemensamma sparande om du lägger ihop amortering och det som blir över av månaden och kanske investeringar i fonder och aktier? Ni kanske pansiondspar också med 1000 lappar då ska de ju också räknas in. Matkostnaden måste vara betydligt mycket mer än 8000 kr.

Själv bor jag i villa över 200kvm med lån på 2,5 mille som är värd mer. 500000 på spar som vi tänkte putta i i amortering nu när räntan stiger. Vi har elkostnader på 5- 6000 men satt solceller nu så det borde minska. Ca 10-12 000 i matostnad. 1 bil. Har man en buffert så gör det inte så mycket när det går upp och ner lite. Åker sällan utomlands men är privilegade med fina lantställen både vid kust och i fjäll. Vi klarar oss på mindre än er men kan inte lägga undan lika mycket längre pågrund av mindre inkomster. Men vi har sålt och köpt vid rätt tid. Nästan ett måste att ha fått ut kapital. Vi har legat i och sparat när vi haft 2 fulla inkomster. Då har vi kunnat lägg undan ca 20000.

Att skaffa en bil till det är väl det jag bävar för. Är skönt att kunna åka bil till och från jobbet men det är en kostnad speciellt om man vill åka tryggt, säkert och lyxigt. 

Svar på tråden Jobba hemifrån? Vilka möjligheter finns det?