• mammamina

Kan mjölkallergi ha utslag som enda symptom?

Min dotter på 5 veckor har den senaste veckan fått utslag i hela ansiktet, nacken och hårbotten som verkar bli värre för varje dag och blossar upp efter att hon har ammat. De verkar irritera henne. I övrigt mår hon bra. Vad tror ni det kan vara?

• Svar på tråden Kan mjölkallergi ha utslag som enda symptom?
  • skogsvitter

Absolut en allergisk reaktion. Du måste sluta med alla komjölksprodukter, det räcker inte med laktosfritt.

• Dolphingirl

Så hade min dotter med och jag tänkte först att det var hormonplitor när det först dök upp, men det blev ju bara mer och mer och sen blev hon alldeles torr i huden och "fjällade" i hela ansiktet och på öronen oh även på rumpan. HOn var även alldeles knottrig på bröstet.
    Sen ett par veckor tillbaka slutade jag med mjölkprotein och då blev det mycket bättre med en gång. Smörjde även med miniderm på det torra. 

Gabriel 080804 + Elise 130309
  • LindaCinderella

Vår dotter fick bara nässelutslag vid mjölkprodukter så vi slutade med det, sen när hon fick samma utslag av ägg så gjorde vi ett pricktest och fick allergin bekräftad. Men som sagt, det var bara utslag, inga besvär med magen eller kräkningar eller annat. Vi slutade iofs ganska snart efter utslagen så magen hann nog inte ta stryk.

• Tess1979

Min dotter hade också bara huden som problem, hon blev röd från halsen och neråt när hon var bara 4 veckor gammal

Svar på tråden Kan mjölkallergi ha utslag som enda symptom?