• Anonym (Malina)

Varför har missbrukare grova/stora händer?

Under olika tillfällen har jag stött på folk som varit missbrukare av det värre slaget. Jag kan inte mycket om droger, men jag menar folk som lever för att bruka droger, kanske är hemlösa eller ägnar sig åt kriminella aktiviteter för att kunna bekosta sitt missbruk. Folk som helt enkelt levt ett hårt och tufft liv pga sitt missbruk. Och förutom att många av dessa har väldigt speciella rörelse- och talmönster, så har jag märkt att framför allt kvinnor med tungt missbruk har mycket stora och grova händer. Vad kan detta bero på? Jag har sett detta hos minst tio tunga missbrukare så det måste finnas en förklaring! Är det livsstilen som gör detta, eller kan det vara någon särskild drog?  

• Svar på tråden Varför har missbrukare grova/stora händer?
  • Sannalarsson3

Hej!

Jag sökte trådar på detta ämne då jag helt enkelt inte kan släppa att det är precis som du beskriver.
    Jag har mest reagerat på att kvinnor med tungt drogproblem har stora händer, grova.
    Jag vet även folk jag sett för några år sedan innan de tog droger och observerat att deras händer förändrats.

• felicityporter

Om man injicerar mycket/ofta kan det resultera i att händer/armar blir stora och svullna och detta är ofta permanent.

Svar på tråden Varför har missbrukare grova/stora händer?