• Inelg

När kom era "spökveckor"? När kände ni livmodern?

Tjejer.. Jag är i v 10.. och har lite frågor då jag är nyfiken. Har börjat få minskade symptom och undrar om det redan är dags för "spökveckorna"?

Jag har 3 frågor till er!! Ni som vid detta laget är erfarna och ´been there done that´!!

1) När fick ni era "spökveckor"? i vilken vecka?
    2) När kände ni livmoderkanten vid bäckenet för första gången? Vilken vecka och hur kändes den?
    3) När kände ni de första sparkarna/fladdret?

• Svar på tråden När kom era "spökveckor"? När kände ni livmodern?
  • Flickan och kråkan

Jag har snart gått tre fulla graviditeter. Det här är mina erfarenheter:

1. Någonstans mellan v.9-18 (lite olika med de olika barnen) har mina spökveckor legat. 
    2. Oj, det kommer jag inte riktigt ihåg trots tre gånger . Om jag inte missminns mig nu så både kände och såg jag den i alla fall i v.14-15 någonting. Låg på rygg och kunde liksom inte dra in magen längre. 
    3. Barn 1: i v.18 (moderkakan i bakvägg). Barn 2: i v.17 (moderkakan i framvägg). Barn 3: i v.18 (moderkakan i framvägg).

• Inelg

Tack för svar!! Det kanske är svårt att komma ihåg alla omgångarna men jag tycker du gjorde det bra!! :)
    Vilken v är du nu?

• Flickan och kråkan
    Inelg skrev 2013-05-12 13:44:59 följande:
    Tack för svar!! Det kanske är svårt att komma ihåg alla omgångarna men jag tycker du gjorde det bra!! :)
    Vilken v är du nu?
    v.34+2.
  • allie3

Väntar nu min fyra. Med ettan så kände jag sparkar efter v20.

Med tvåan hade jag spökveckor från v9-16 då kände jag mig inte alls gravid. Kände första sparken i v16.

Trean var samma som tvåan.

Kommer inte ihåg när man kunde känna livmodern.

Nu med fyran är i v12. Har jag inte haft nå spökveckor än för jag mår så dåligt och så.

• Flisan79

Har kommit in i spökveckorna alla tre graviditeter runt v 8-9.

Barn 1 v 16 (utanpå v 18, moderkaka fram) barn 2 v 12 (utanpå v 18, moderkaka fram) och barn 3 v 13 (utanpå v 16, moderkakan bak)

• Jaqueline

Jag mår uselt o har inte märkt av några spökveckor än, men inte heller känt rörelser.. barn nr 2 o vecka 13 nu i veckan.. e de konstigt? Kände inte av nr 1 fören efter rutinUL har ja för mig?

• Flickan och kråkan
    Jaqueline skrev 2013-05-12 16:32:24 följande:
    Jag mår uselt o har inte märkt av några spökveckor än, men inte heller känt rörelser.. barn nr 2 o vecka 13 nu i veckan.. e de konstigt? Kände inte av nr 1 fören efter rutinUL har ja för mig?
    Nej, varför skulle det vara konstigt?
  • Jaqueline

Blivit nojjig antar jag. Förutom illamåendet känner jag mig knappt gravid o alla jag hittills läst om har känt rörelser med nr 2 så här tidigt :S Borde låta bli FL :D

• Randig

Mina spökveckor började redan i vecka 5 typ. När jag plussa hade jag lite ömma bröstvårtor, det försvann helt efter 2 veckor och sen har min graviditet nästan vart osynlig fram till att magen börja växa.

Ja, jag var såååå nojjig, men ganska glad över det nu, att jag slapp allt illamående osv.

• Inelg

Flisan79; menar du att du kände livmodern el sparkarna div veckor?

• Inelg

Randig. Förstår paniken av att inte ha några bevis på bebben. ;) men skönt att su inte mår dåligt för det är ett helvete

• HaltaLotta

1. Från början typ då jag inte haft några direkta symptom alls.
    2. V 11. Kände den och började misstänka graviditet, vilket stämde.
    3. V 15 nu med fjärde barnet.

• Inelg

Flisan79; wow vad tidigt. Kan man känna så tidigt? Är dom inte för små ?
    Tänker på att kan det varit tarmarna?

• Flisan79

Ja man kan känna så tidigt. Finns påstådda känningar från v 9-10 men där någonstans går nog en gräns. Det krävs nog en del faktorer, tex att fostret ligger "klämd" mot livmoderväggen. På mina tidiga UL bilder såg man att livmodern var som avlång, inte en rund boll. Jag är öht känslig där inne och känner av vilken sida jag har äl osv.
    Hur som helst känns det långt ifrån tarmbubbel. I v 14 kände jag riktiga små kickar och som sagt när moderkakan var bak kändes de även utanpå i v 16.

• HaltaLotta

Inhelg---> vet inte exakt. 11 fulla tror jag för veckan efter gjorde jag vul och då va jag typ 11+6

Svar på tråden När kom era "spökveckor"? När kände ni livmodern?