• Skuttan83

Till er som bytt namn på ert barn

Vi har mer eller mindre bestämt oss för att byta namn på vårt barn nu. Har funderat fram och tillbaka länge, det känns rätt att byta men det är ändå såå svårt. Känns konstigt att säga och höra ett annat namn på vårt barn, har ju vart vana vid det andra i 5 månader.

Hur har det varit för er, när vande ni er vid det nya namnet?
    Hur togs det emot av omgivningen?
    Satte ni en ny bild med namn och allt i tidningen igen? (om ni nu hade nån BB bild där)

• Svar på tråden Till er som bytt namn på ert barn
  • Zayco

Mina tvillingkusiner bytte namn när dom var runt 7 tror jag.. Än idag säger jag alltid fel namn. Tycker det är konstigt att bara byta namn, det är ju en vanesak, man vänjer sig att detta är ju Lotta, ingen Anette... 

• Baby1112

Vi bytte när sonen var sex månader. Jag gillade aldrig det första namnet och kunde inte förlika mig med att han skulle heta det.

Omgivningen vande sig snabbt, då ingen i princip använt hans namn utan att han mest blev kallad lillebror.
    Han lärde sig snabbt sitt "nya" namn och vid åtta månader lyssnade han till det.

Satte inte in nån ny bild. Han heter ju fortfarande sitt gamla namn också. Vi lade bara till det nya som tilltalsnamn.

• Quinn

Varför byter man namn till sina barn? Hel sjukt onödigt och patetiskt tycker jag.

• Skuttan83

Vi vill byta för att en nära släkting har fått nästan samma namn (bara en bokstav som skiljer ex Elina och Alina) och vi retar oss på det jättemycket, dom blir förväxlade osv.

• Baby1112

Vi bytte namn för att min (ex) man valde namnet och jag mitt medgivande i ett svagt ögonblick bara för att han skulle heta något.

Men jag kunde inte ta till mig namnet iaf. Så därför bytte vi till ett som passade bättre.

Skyller på förlossnings Depp och tillfällig sinnesförvirring.

Svar på tråden Till er som bytt namn på ert barn