• seandra82

    det ringer på dörren en söndakväll kl 18:30

    säljare hur tänker ni ? kl 18:30 hur intreserad tror ni folk verkar vara på en söndakväll , själv stod jag i badrock o blött hår med en övertrött 1 åring o försökte få henne att sova . o om man står i badrock o blätt hår tror ni ja ska säga "ja men visst vill vi ha ett inbrottslarm eller nu vad ni säljer  exakt nu på sekunden en jävla söndakväll . vill jag ha en vara så ringer jag själv o beställer ett tänker inte låta ngn påverka mig att köpa ngt vill ja ha det själv ringer jag er.

    hur gör ni andra när jobbiga säljare ringer på dörren en lördag el söndagkväll el mitt på dan eller kanske mitt i veckan . berätta gärna =O) 

  • Svar på tråden det ringer på dörren en söndakväll kl 18:30
  • Thirtyplus

    Det hjälper inte alla gånger, men hyresgästföreningen som har förmågan att plinga på dörren sent om kvällarna har i alla fall slutat göra det, men dom fick sig en rejäl utskällning efter att ha plingat på dörren första gången efter att lappen kom upp.

    Verkar kanske elakt och att man är en surprupp, men småbarn och sena plingningar/ringningar är nog inte välkommet hos någon, så ni förstår säkert syftet och bakgrunden med lappen....



  • seandra82
    Thirtyplus skrev 2013-05-12 20:11:53 följande:
    Det hjälper inte alla gånger, men hyresgästföreningen som har förmågan att plinga på dörren sent om kvällarna har i alla fall slutat göra det, men dom fick sig en rejäl utskällning efter att ha plingat på dörren första gången efter att lappen kom upp.

    Verkar kanske elakt och att man är en surprupp, men småbarn och sena plingningar/ringningar är nog inte välkommet hos någon, så ni förstår säkert syftet och bakgrunden med lappen....

     


    jag skrattar så tårarna sprutar hahhahahahaha ja kanske ska också köra med den lappen =O)
  • Majsan70
    DemonThirtyplus skrev 2013-05-12 20:11:53 följande:
    Det hjälper inte alla gånger, men hyresgästföreningen som har förmågan att plinga på dörren sent om kvällarna har i alla fall slutat göra det, men dom fick sig en rejäl utskällning efter att ha plingat på dörren första gången efter att lappen kom upp.

    Verkar kanske elakt och att man är en surprupp, men småbarn och sena plingningar/ringningar är nog inte välkommet hos någon, så ni förstår säkert syftet och bakgrunden med lappen....


    Jag tror tamig sjutton att detta var något av det roligaste jag läst! Kanske kan jag få rippa dig rakt av o sätta upp en sån på min dörr med.?
  • Thirtyplus
    Majsan70 skrev 2013-05-12 20:23:35 följande:
    Jag tror tamig sjutton att detta var något av det roligaste jag läst! Kanske kan jag få rippa dig rakt av o sätta upp en sån på min dörr med.?
    Absolut får du göra det :)
  • RöttÄrSött

    Hit kom Comhem halv nio en vardag! Som tur var är sonen så stor att han inte störs för mycket i nattningen...

    Så när man snällt förklarar att vi har Telia och är kanonnöjda samt börjar dra igen dörren så ska de börja med en massa frågor för att få en att bli kund i alla fall. Fingertoppskänsla?!

  • Mammatilltvåprinsar

    Hit kommer bara gulliga små tulpanförsäljare och det gör inget. Söndag 18:30 hade passat ganska bra för mig. Efter 21 hade jag nog tyckt det var lite sent dock.

  • Tutilure

    Jag öppnar inte dörren alls om någon plingar på hos mig. Varför skulle jag?


    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Mizzii
    Thirtyplus skrev 2013-05-12 20:36:32 följande:
    2010-03-22... Så länge har lappen suttit på min dörr. Hahaha.


    Jag hade dokumentet kvar på datorn, så jag delar med mig av originalet ifall något vill ha :)

    Den finns även att ladda ner i pdf format på www.uploadmb.com/dw.php?id=1368383632
    Sån ska jag sätta på min dörr hahahhahaha
  • Tutilure
    RöttÄrSött skrev 2013-05-13 07:02:38 följande:
    För att det är normalt att öppna dörren då någon ringer på? Precis som det är normalt att svara då telefonen ringer
    Vad är det som är normalt med det?
    När jag är hemma vill jag vara ifred, är det väntat besök så öppnar jag såklart.
    Jag brukar inte svara i telefon om det inte är någon jag känner heller. 
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Tonårsmamman1
    RöttÄrSött skrev 2013-05-13 07:02:38 följande:
    För att det är normalt att öppna dörren då någon ringer på? Precis som det är normalt att svara då telefonen ringer

    Inte på FL. Här har folk väldigt svårt att säga "nej, tack, jag är inte intresserad".
  • Myapocalypse

    Sist när hyresgästföreningen va här va jag höggravid och sa att jag inte är intresserad. Han frågade vad jag gjorde på dagarna. Eftersom att det hade blivit mycket frågor och han vägrade lyssna på mig när jag sa att jag inte va intresserad så fräste jag surt och smekte mig på magen och sa att jag är föräldraledig och jag vill inte va med i er jävla förening just nu. Han sa att han skulle komma tillbaka nån annan dag. Det har han inte gjort och det va 8 månader sen sist och i månadsskiftet flyttar vi härifrån

Svar på tråden det ringer på dörren en söndakväll kl 18:30