• xtina85

fälla ihop citycross med citykorgen på

Hej!

har en Emmaljunga citycross som är köpt i början av detta år. Undrar nu om man kan fälla ihop den med citykorgen på. Har den i läderklädesel. Försökte, men handtagen kom inte över själva sufletten på liggdelen då jag testade. (spelade ingen roll att jag lade ner den heller!) Ska man svänga på citykorgen så den är andra vägen, eller måste man ta bort den helt och lägga dit sedan. (Tycker det är konstigt den inte skulle gå att fälla ihop med krogen på..)  i instruktionsboken står inget och på nätet visas bara en video hur den fälls ihop med sittdelen på!

• Svar på tråden fälla ihop citycross med citykorgen på
  • Gladskit

Vi kunde det, det var en av anledningarna till att vi tyckte så mycket om den vagnen! Det tog inte i nånstans och det behövdes inget "våld" för det utan det gick hur bra som helst. Men det här är några år sen nu, min pojke är född -06. Så det är möjligt att man gjort förändringar på vagnen eller storleken på korgen sen dess. 

• hundtok

Vi vek alltid ihop den med liggdelen kvar. Vik ner handtaget först bara :)

• Krusmatta

Vår går att vika ihop med liggdelen kvar, men handtaget måste vara helt rakt och sufletten helt nere. Då är det precis så handtaget går över sufletten.

• hundtok

Vi vek alltså vårt handtag 90 grader så fick det ligga ovanpå liggdelen alternativt hade det helt rakt för då gick det över suffletten.

Svar på tråden fälla ihop citycross med citykorgen på