• SötaSarah

Inga aktiviteter för ensamstående!

Skriver enbart för att skriva av mig, så trött på att bo i en liten stad där det inte finns någonting! Jag har min släkt här och det är toppenhjälp, men börjar bli less på att va den enda ensamstående i min umgängeskrets (hade en kompis men hon har nu hittat pojkvän) och det finns INGENTING att göra här, för föräldrar över huvud taget skulle jag säga men än mer ensamstående, man vill kanske umgås lite med likasinnade. Så trött på att vara med par hela tiden.... Vet att det finns läger men dom flesta väldigt långt borta :/ Men det skulle väl inte va någon idé att ha aktiviteter för just ensamstående t ex i en sån här liten stad, verkar inte finnas så många. Men inte ens i länet finns något... Vore ju toppen att få komma iväg på något med sonen när vi inte har råd att direkt åka på semester och inte skitsugen att åka själv med honom ändå till nånstans där det är en massa familjer överallt. Man är verkligen utanför allt som ensamstående, man passar inte in med paren, inte med singlarna utan barn, så jäkla ensam hela tiden!! Och dom föreningar jag hittat för ensamstående finns endera bara för folk på vissa orter eller är dom inaktiva sen länge. Är det verkligen så få ensamstående som är intresserad av sånt här? Att hitta på saker med andra likasinnade. Borde finnas massor av ensamstående i Sverige och det verkar enbart va mammor t ex so måker på läger men dom lägren finns ett par stycken med inte många platser och blir precis fulla, borde krylla av folk som vill göra sådant. Är det för lite utspritt hos folk att det faktiskt finns aktiviteter för ensamstående? Eller varför är det så "dött". Likaså finns ju INGEN dejtingsajt för ensamstående (inte för jag är så mycket för det ändå men) en är på gång under uppstart och varit nåt år nu..... Händer ingenting med nånting känns det som! Trött trött trött på att va ensam...

Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Svar på tråden Inga aktiviteter för ensamstående!
  • SötaSarah

Jag menar det finns föreningen makalösa föräldrar men den verkar rätt död ohc sen enastående föräldrar men den gäller Göteborgsregionen mest. Borde finnas någon rikstäckande som håller igång och tycker inte det borde vara svårt att få ihop folk som är intresserad?!
    Forumet på makalösa föräldrar har typ 8 inlägg..... Förstår inte 

• Frida Ø

Någon måste ju starta upp det, så varför inte du? Var bor du?

• Nikis

Jag kollade precis in på makalösa föräldrars hemsida. Jag är sugen på att gå, men förstod inte hemsidan så mycket så jag mailade lite frågor. Hoppas få svar!

Du och jag verkar hålla med varandra i det mesta och känna lika dant. Du skulle inte kunna tänka dig att flytta? Har du bara en vän? Vart bor du?

• SötaSarah
    Nikis skrev 2013-05-13 20:41:40 följande:
    Jag kollade precis in på makalösa föräldrars hemsida. Jag är sugen på att gå, men förstod inte hemsidan så mycket så jag mailade lite frågor. Hoppas få svar!
    Du och jag verkar hålla med varandra i det mesta och känna lika dant. Du skulle inte kunna tänka dig att flytta? Har du bara en vän? Vart bor du?
    Hehe tanken har slagit mig att flytta till ngt närmare sonens pappa och där det finns lite mer men känns tufft att lämna min släkt. Jag har fler vänner men alla har ju familjer osv. Så dom har aldrig tid när jag är ledig. Så umgås i stort sett bara med en kompis som va ensamstående tills i november nu med henne och hennes pojkvän då men känns inte lika kul även om jag gillar dom båda. Annars träffar jag bara dom andra kompisarna på kalas osv, det va annat när jag va föräldraledig då umgicks vi jämt på vardagarna.

Bor i Hälsingland. Du? 
  • SötaSarah
    Frida Ø skrev 2013-05-13 18:30:08 följande:
    Någon måste ju starta upp det, så varför inte du? Var bor du?
    Ja frågan är bara hur det ska funka, om dom föreningarna som finns är så döda undrar jag om det ens finns något gensvar för det! :/ Och jag bor på en pytteort i Hälsingland... Men jag är bra sugen!
Svar på tråden Inga aktiviteter för ensamstående!