Vet ibland inte hur jag skall hantera sonen.
Nu har jag flera situationer jag vill ta upp här tids nog, men nu hinner jag bara med en som jag funnit jobbig på sistone.
Sonen bor hos mig, men hälsar på sin pappa någon gång per månad. Tidigare så har det gått bra och sonen har inte varit ledsen eller så när han varit ifrån sin pappa, men efter de senaste två eller tre gångerna så har han börjat gråta efter sin pappa då och då. Igår kom han hem efter en vecka hos sin pappa och då fick han bada. När det blev dags att gå upp ur badet så började han gråta efter sin pappa, när jag skulle borsta tänderna på honom så började han gråta efter sin pappa, när han ville ha yoghurt efter tandborstningen och jag sade nej så började han gråta efter sin pappa, när han inte fick se på film utan istället skulle gå och lägga sig så började han gråta efter sin pappa och så vidare. Jag vet inte riktigt hur jag skall hantera det. Skall jag bara hålla om honom och vänta ut det? Skall jag prata med honom om varför han inte kan träffa sin pappa nu? Skall jag prata med honom om något helt annat för att distrahera honom? Det är så svårt. För jag vet ju inte heller ifall det verkligen är så att han är ledsen eller om det bara är att han försöker manipulera mig till att få som han vill. Eftersom han bara börjar gråta efter sin pappa när han måste göra sådant som han inte vill.
Så kan jag inte låta bli att känna mig lite hatad. Så vitt jag vet så gråter han inte efter mig när han är hos sin pappa, så varför gråter han efter sin pappa när han är hos mig? :(