När läget är som det är i Turkiet, vågar man resa till Side?
Vad tror ni? Gränsen mot Syrien är ju en minst sagt orolig plats. Hur är det med Side?
Vad tror ni? Gränsen mot Syrien är ju en minst sagt orolig plats. Hur är det med Side?
Jag har varit i Side! SUPERMYSIGT! God mat, trevligt folk! Bodde på ett hotell vid namn "Risus" som hade väldigt trevlig personal, fina rum, fin pool, inte för stort mm. Finns roliga marknader i närheten. En av mina bästa resor var den till Side! Vill gärna åka dit igen
Bör man vara rädd som läget är nu?
Jag vet inte, om jag ska vara ärlig. Men det är ganska mycket turister där, främst norskar och svenskar. Så jag tror inte att det är någon fara. Prata med resebyrån, de har bra koll
Jag åker till side på lördag !
Syriska gränsen ligger ju långt bort från Side. Tror absolut att du vågar åka och att du inte kommer att märka någonting av oroligheterna nästan 100 (?) mil bort!
Resebyråerna följder alltid UD's rekommendationer så skulle UD avråda från resor dit så gör även resebolagen det!
Jag följer många resesidor på nätet o har inte hört något om att oroligheterna i Syrien skulle påverka turistorterna i södra Turkiet.
Men är du orolig så hör av dig till researrangören o fråga!
Att det skulle smälla en bomb i Turkiet var inte väntat och det är bara c:a 50 mil till Syrien så det skulle inte förvåna om de slår till emot turister som de gjort i ex. Egypten och på Bali mm. Det finns så mkt annat att välja på utanför Turkiet, gärna i EU så behövs inga sjukförsäkringar:
Vi kom hem ifrån alanya i söndags och vi har inte märkt nått eller hört nått
Bomber brukar vara en överraskning, i Spanien varnar de ibland innan.
TS var orolig och en av oss var i Side nyligen då vi alla funderade på att åka. Vill man uppleva spänning är Syrien nära, vi håller oss inom EU av flera goda skäl.
Hörde att den Ving resort är lika den vi var på, enda skillnaden är mer piratkopior tycke hon. Gynna istället södra EU som går under annars, Turkarna klarar sig ändå.
Vi tog Mallis istället. Hittade en bra resa till Tunisien annars.