Håller på och kurar..
Jag har precis gjort min första "kurnatt" jag använder mig inte av någon direkt metod utan har helt enkelt bestämt mig för att sluta amma på natten.
Jag har misstänkt länge att min bebis inte behöver äta under nätterna men inte tagit tag i det pga trötthet. Fast det blir ju bara en cirkel av sömnbrist som inte bryts om jag inte någon gång tar tag i det.
Inatt var första natten. Jag gjorde så här:
På dagen sov hon middagslurar ett par gånger, åt som vanligt. Jag övergödde alltså inte och ändrade ingenting.
Vid 1900 åt hon den sista vällingslurken och vid åtta somnade hon i vagnen.
Jag vagnade ganska många gånger fram till 12:00 men sedan sov hon till halv två och vid den tiden fungerade det inte att vagna eftersom hon grät. Men så fort jag tog upp henne blev hon nöjd, så jag bar runt henne i en halvtimma och lade ner henne i vagnen.
En del vagning blev det fram tills 05:15 då hon verkade hungrig på riktigt så jag tog upp henne och matade, sen sov vi till 08:00
----------------------------------------------------------------
Någon som har tankar om detta ? Förstörde jag allt genom att mata henne vid 5tiden? Eller är det bara "vanan" att hon inte ätit på sammanlagt 10 timmar som spelar roll ? Har jag lyckats? Ska jag fortsätta som jag gjorde denna natt nu natten som kommr?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-15 08:24
2 Natten som passerat.
En del vagning fram tills halv elva,hon hann aldrig vakna utan rörde sig mycket i vagnen som om hon var på väg att vakna. sen sov vi till 01:30 EXAKT samma tid som dagen innan. Den här gången behövde jag inte ta upp henne utan vagnade, jag fick dock hålla på till och från i flera timmar. Hon vaknade aldrig som sagt utan bara rörde sig rätt kraftigt i vagnen med slutna ögon.
Vid 05:15 (samma tid som dagen innan) så gnydde hon lite och jag tog upp henne och gav henne mat.
Jag hade nog kunnat få henne att somna om igen i vagnen då men ville inte väcka sovande man och tvååring en gång till.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-16 18:47
3 natten.
Inatt tog pappan natten och hon vaknade till lite en gång vid halv två, men det var bara att vagga till sömns.
(vi bytte ut vagnen mot vaggan för att man då bara kan peta på vaggan för att söva)
Vid fyra var hon hungrig, så då fick hon välling och sen sov hon till halv åtta!
Vet inte om det är baksteg eller framsteg (eftersom hon ville ha mat 4 istället för 5) men å andra sidan så vaggade han nog inte lika många gånger som jag gjorde de två första nätterna.
OCH GUD VAD SKÖNT att jag fick sova inatt. höll på att bli en zombie.
Snart är jag nattamningsfri !