• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (Somflera)

Som flera svarat så är det ofta hur det görs/ hur det stirras, och vilka beteenden som hänger samman med stirrandet eller uppmärksamheten.

Det finns äldre män som klarar att föra normala konversationer med yngre kvinnor utan att vilja något med dem eller blir sexuellt upphetsade av det, men tyvärr är dessa försvinnande få.,

De flesta äldre män hemfaller tyvärr åt äckliga beteenden och stirrande, sexistiska kommentarer osv. Män som lever i förhållanden brukar dock vara lite mer "hedervärda", men även dessa passar gärna på att gå över "äckel-gränsen", när "fältet är fritt",  dvs när frugan/ partnern inte är närvarande eller när de fått lite för mycket alkohol i suf.

Men generellt så kan man nog säga att som 40+-man så kommer du upplevas som äcklig av tjejer i den åldern, om du har ett mer gränsöverskridande beteende än vad som är normalt s.a.s.

• Anonym (jag)

Många, men det finns undantag. T.ex. en ytlig kompis` sexiga styvpappa, som jag har skön härlig sex med då och då. 

• Anonym (Protest)

Rent generellt tycker jag inte om när bestämda uppfattningar om en hur en viss grupp männidskor är oavsett om det är män eller kvinnor. Visst finns det många äckliga äldre gubbar men att säga att alla är äckliga är både orättvist och korkat. Jag vet många killar i min ålder som är både obehagliga och äckliga. Jag känner också äldre män som är både respektfulla och attraktiva.
    När det gäller det sexuella så har jag tråkiga erfarenheter av några jämnåriga som bara tänkte på sin egen tillfredsställelse. De äldre män (i och för sig inte så många) som jag har varit med har verkligen vinnlagt sig om att sex är något som båda parter ska uppleva som en njutningsfull upplevelse.

• Xeedy

Det är attraktion som avgör om det uppfattas stötande eller som en komplimang.  

En snygg man med status kommer undan med mycket mer än 
    En oattraktiv "snusk gubbe " eller iaf så han kommer uppfattas. 

Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Anonym (princessy)

Jag är 19. Jag tycker inte alls det. Jag föredrar äldre män. De vet vad de gör, är mer manliga och uppskattar en på ett annat sätt. Så länge dom e någorlunda fit så gillar jag äldre män.

• Anonym (Tips)
    Anonym (princessy) skrev 2026-01-05 21:56:52 följande:

Jag är 19. Jag tycker inte alls det. Jag föredrar äldre män. De vet vad de gör, är mer manliga och uppskattar en på ett annat sätt. Så länge dom e någorlunda fit så gillar jag äldre män.

Så hur ska en äldre man göra för att inte uppfattas som slemgubbe. Själv skulle jag aldrig få för mig att visa något intresse för en betydligt yngre kvinna, även om jag finner henne attraktiv!
  • Anonym (princessy)
    Anonym (Tips) skrev 2026-01-06 01:18:22 följande:
    Så hur ska en äldre man göra för att inte uppfattas som slemgubbe. Själv skulle jag aldrig få för mig att visa något intresse för en betydligt yngre kvinna, även om jag finner henne attraktiv!
    Inte prata så mkt om ålder bara. Var trevlig och gentleman som med vilken kvinna som helst. Men inte gubbtråkig bara. Prata om saker som e spännande för både unga å äldre. Värsta som finns e äldre män som ska sitta och mässa om livet eller typ dra referenser från förr. Men utgå inte heller från att vi inte vet nåt. Var gärna generös, men känn inte att du behöver köpa en massa drinkar eller presenter. Och framför allt ha lite känsla för vibe. Får du inte respons, lägg ner. Var gärna rolig och lite lekfull men känn efter vad hon har för humor innan du mal på. Ingen gillar nån som tror han är rolig men är ensam om att tycka det. Låter som mkt men e ganska basic tkr jag. Det är sånt man borde tänka på med alla man dejtar eller försöker ragga på. Även vi tjejer
  • Man 78
    Anonym (princessy) skrev 2026-01-06 01:30:07 följande:
    Inte prata så mkt om ålder bara. Var trevlig och gentleman som med vilken kvinna som helst. Men inte gubbtråkig bara. Prata om saker som e spännande för både unga å äldre. Värsta som finns e äldre män som ska sitta och mässa om livet eller typ dra referenser från förr. Men utgå inte heller från att vi inte vet nåt. Var gärna generös, men känn inte att du behöver köpa en massa drinkar eller presenter. Och framför allt ha lite känsla för vibe. Får du inte respons, lägg ner. Var gärna rolig och lite lekfull men känn efter vad hon har för humor innan du mal på. Ingen gillar nån som tror han är rolig men är ensam om att tycka det. Låter som mkt men e ganska basic tkr jag. Det är sånt man borde tänka på med alla man dejtar eller försöker ragga på. Även vi tjejer
    Snyggt presenterat och bra generella tips där. Gäller som du säger för båda könen och alla åldrar. 
  • Anonym (Kr)

När man själv var i den åldern så ja, eftersom de flesta män efter 40 blir gubbiga och lönnfeta. Attraheras inte av dem nu heller, av precis samma anledning. 

• Anonym (Tips)
    Anonym (princessy) skrev 2026-01-06 01:30:07 följande:
    Ok.. låter som jag ändå ligger rätt, problemet är väl att jag nog framstår som ointresserad, då jag aldrig skulle ta första steget, å andra sidan vistas jag inte särskilt ofta bland yngre kvinnor, är inte särskikt sugen på att hänga på uteställen, nätet känns så där då det är praktiskt taget omöjligt ha ha.. men men vem vet, plötsligt en dag händer det =)
  • Anonym (Somflera)
    Anonym (Kr) skrev 2026-01-06 02:57:12 följande:

När man själv var i den åldern så ja, eftersom de flesta män efter 40 blir gubbiga och lönnfeta. Attraheras inte av dem nu heller, av precis samma anledning. 

Vi kvinnor har ju turen på vår sida iom att vi ofta fortsätter vara attraktiva längre upp i åldern och därför kan unna oss yngre män om vi vill ha något fräschare. Omvänt, en äldre gubbe med en yngre tjej, är enbart äckligt,
  • Anonym (Kr)
    Anonym (Somflera) skrev 2026-01-06 05:36:52 följande:
    Vi kvinnor har ju turen på vår sida iom att vi ofta fortsätter vara attraktiva längre upp i åldern och därför kan unna oss yngre män om vi vill ha något fräschare. Omvänt, en äldre gubbe med en yngre tjej, är enbart äckligt,
    Ja, iallafall de kvinnor med goda och hälsosamma livsvanor. Män verkar inte prioritera den biten i samma mån. Synd, för de har ju alla möjligheter att kontrollera detta. Det är viljan som fattas, motivationen.
  • Anonym (Somflera)
    Anonym (Kr) skrev 2026-01-06 06:37:52 följande:
    Ja, iallafall de kvinnor med goda och hälsosamma livsvanor. Män verkar inte prioritera den biten i samma mån. Synd, för de har ju alla möjligheter att kontrollera detta. Det är viljan som fattas, motivationen.
    "Alla möjligheter" skulle jag inte säga. Män blir gubbar ofta långt innan kvinnor blir tanter. Det har blivit så eftersom män i regel alltid har lagt stor vikt vid att uppvisa personlig "pondus" genom att vilja framstå som äldre och erfarna, och den mentaliteten börjar slå rot tidigt hos män, ofta redan runt 30, då många män vill "briljera" med livserfarenhet. Kvinnor har traditionellt alltid försökt hålla sig snygga och attraktiva upp i åldrarna, för att kunna attrahera män. Idag är dock män överflödiga i kvinnors liv, eftersom vi klarar oss utan män.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?