• Anonym (PCO-s)

dumma pco-s

jag är förbannad på mig själv, på min kropp på mitt ständiga skrika efter kolhydrater,
     mitt ständiga dåliga humör och framförallt för den FÖRBANNADE FRÅGan
     när får din dotter ett syskon (3.5år) ungefär den åldern i år det tog att få henne ens,
     dem åren som inte kanske känns för andra nu men som för mig satt sina spår i min själ,
     på den tiden hade man orken, motivationen och framförallt viljan att färändra sin vikt
     nu är man inne i vardags rutin som sätter dottern i främsta rummet (prioterar henne naturligtvis menar jag)
     och min vardag består av vanlig vardags stress, tankar och funderingar och ensamtid..

MEN ett stort men har dykt upp i mitt och dottern liv just nu, det är ett nytt förhållande för mig
     och en bonus son, som jag knappt träffat dock men susketivt ska vi trappa upp sedan att träffa
     varandra, men just nu försöker vi att ta det lungt framåt, för min och dottern skull då jag och dotterns
     pappa precis har valt för snart 6månader att separera, ungefär 3-4 månader in på skillsmässan så träffade
     jag min nya kille, alltså träffades under betänkte tiden pga av att vi har barn jag och snart x maken så har vi
     6mån-1års betänketid..

Jag vill hemskt gärna ha fler barn och han har lyckats göra sina ex gravida och dumt nog använder
     vi inte skydd just nu, jag vet inte riktigt varför jag gått med på det ig. ja vi båda testade nyligen
     och samtidigt som jag vet att jag inte kan få fler barn att chansen är kanske 20% men att
     jag ny bytt patner kan säga poff, men vi har snart varit tillsammans i 3månader och min nya
     bara pratar inte om annat än att han vill ha fler barn, gifta sig, förlova sig först såklart osv..
     Men något inom mig snurrar, tänk om vi inte kan få barn tillsammans då, duger jag lika bra då?
     han vägrar IFV och jag förstår honom, vi har varken råd eller tålamod någon av oss,
     så varför sätta oss i sådan situation isåfall, som han sa då har vi iaf våran barn från tidigare förhållande,
     undebar tanke men samtidigt skrämmande, menar han verkligen det och förstår han vilket helvete detta
     kommer att bli, kämpanden osv?`

medicinerna biter typ inte på mig, varken tabletter eller sprutor och jag har börjat att ge upp hoppet ens
     att få fler barn.. Jag försöker att fölika mig med tanken om att dottern är ensam barn iaf på min sida,
     hennes pappa får säkert fler barn i framtiden... men tillomed så att jag är bered att på riktigt
     bli ensamstående om min nya pojkvän inte kan acceptera om jag inte kan bli gravid igen

hur gör ni andra med pco-s, hur hanterar man sorgen, frågorna, vikten osv..
     hur får man balansen att rättas ut så man kan känna lycka istället?

• Svar på tråden dumma pco-s
  • Pandamamma79

Har du tagit upp allt detta med din pojkvän?

Han förstår nog helt enkelt inte grejen med "svårt att få barn".

Det är väl 3 st ivf försök som först är gratis? Fast du menar kanske ifall det inte fungerar på tre försök eller förbrukar man sina tre gånger (om din dotter kom till så)...det är ju inte samma man?

• Anonym (PCO-s)
    Pandamamma79 skrev 2013-05-14 15:22:51 följande:
    Har du tagit upp allt detta med din pojkvän?

Han förstår nog helt enkelt inte grejen med "svårt att få barn".

Det är väl 3 st ivf försök som först är gratis? Fast du menar kanske ifall det inte fungerar på tre försök eller förbrukar man sina tre gånger (om din dotter kom till så)...det är ju inte samma man?
     JO jag har försökt att förklara för honom men stolt som en tupp i höns gården går han runt varenda dag och säger att jag är på smällen iaf, jag har förklarat för honom vad doktorn osv har sagt, dem har utrett mig
     och pga av min övervikt som orsakats av pcons ätandet så kommer jag har lite mer svårigheter att
    bli gravid sedan.

Jag vill inneligt ha syskon med honom, till hans son och min dotter, men samtidigt så känns det så avlägset
     att jag försöker att istället söka bråk med honom varenda dag, i förhopning att han tröttnar och lämnar oss,
     att det på något sätt skulle vara lättare att hantera än sekundär barnlöshet. LÖjligt jag vet, men jag försöker att skydda mig själv, då jag vet hur barnlösheten påfrestar en relation... Jag vet ju att han är öppen och ärlig
     om allt han tycker och tänker, därav så sårar det mig lite att han tror att allting går som på en räls för alla
     för att bara för han för viso kanske har bra spermier betyder inte det att jag varje månad släpper nytt ägg
     och att hans sex drift drivs av min varje dag är inte heller en bra start. Man ska ha sex för man känner
     åtron och vill ha varandra och vill ha sex med varandra, inget annat, kan ju jag tycka..

KOmiskt nog så hjälpte varken tabletter eller sprutor, vi var tveksamma jag och  min x make om vi skulle
     gå steget med gratis försöken på IFV (tror det bara gäller första barnet??)
     och vi pausade under jule tider, för det var tillräkligt stressigt då, hade sex någon dag kring jul sedan reste jag iväg för att tänka och ladda batterierna i nästan 1månad och då hade det tydligen tagit, jag fick veta att
     hon fanns i magen efter 1.5månad ca, jag kännde inget direkt förens efteråt.

Men sedan försökte vi med syskon tidigt, då vi visste att det kunde ta sin tid, men då sa infertilitets teamet
     att chanserna tyv'r var minimala för min del samtridigt som min övervikt ställer till det, trots jag nu står stilla
     på¨vågen igen trots hur jag än anstränger mig eller går ner i centimeter i kroppen??

Svar på tråden dumma pco-s