Anonym (lycklig bonus) skrev 2013-05-18 22:00:22 följande:
Idag när vi satt och grillade med några vänner så kom detta på tal, och tydligen snackar hon skit om mig till våra vänner, Känner lite som så att jag nu är en så hemsk människa som hon framställer mig, vad gjorde hon då här på jul och påsk. Om jag nu är en så hemsk människa hur kommer det sig då att det är mig hon ringer när hon behöver barnvakt.
Min sambo visade mig sms som hon skickat och jag fick riktigt dåligt samvete som misstrott honom, När det inte fanns ett enda sms ifrån han där han inte bad henne sluta, Passande nog hade hon varit på en fotografering idag och ville så gärna visa min sambo bilderna så hon skickade över dem på mms, Väldigt lättklädda bilder. Vi fick oss alla ett gott skratt och han skrev tillbaka "Om du nu är så stolt, så gör det väll inget om jag lägger upp dem på facebook?" Bilderna är i alla fall raderade.
Vi har som sagt haft kalas nu i helgen och hennes familj, släckt kom och firade medans hon inte hade tid helt plötsligt. Fick en klapp på axen och en kram och en bukett blommor utav hennes mamma och hon sa att hon skämdes nått fruktansvärt för hur hennes dotter höll på, och att jag var en grym mamma och att hon var så glad att dem fått komma hem till oss på ett jätte fint kalas, detta värmde verkligen och gjorde mig tårögd
Roligt att det har löst sig och att din man inte haft något fuffens för sig. Det ser man vad lite kommunikation kan göra för ett förhållande. Hoppas din man förstått nu att han inte kan åsidosätta dig till förmån för sina ex. Att det inte är okej att äta middagar med sina ex medan sambon sitter hemma och väntar. Att han måste inkludera dig i hela sitt liv och inte kan "hemlighålla" eller bete sig "mystiskt" som i fallet med middagen eller med sms-konversationen.
Tycker han ska vara mer tydlig mot exet - varför inte ringa henne och tala om vad som gäller, inga fler middagar, inga fler sms eller samtal om det inte rör barnet förstås och att hon inte är en del av hans och ert liv i annan egenskap än ett ex och mor till ett av hans barn. Exet verkar gränslöst och kan nog ställa till en del elände för er om ni inte tydligt markerar vad ni tycker. Svara inte på hennes sms, mms om det inte rör barnet. Ignorera henne totalt och släpp inte in henne i ert liv.
Lycka till!