• Anonym (lycklig bonus)

Lycklig bonusmamma, men biomamman tar mycket uppmärksamhet

Har träffat en underbar kille, Han har tre barn sedan innan och jag tycker verkligen om att umgås med hans barn och han är underbar med min dotter. vi har våra barn varannan vecka och har barnledigt samtidigt och barnen samtidigt.

Mamman till hans yngsta barn är i en depression och vill ha mycket hjälp, vi har ofta sonen på hennes veckor och har många gånger åkt och hämtat honom mitt i natten. Det som jag som bonus mamma kan känna att det blir lite jobbigt är att hon känner sig ensam och vill bjuda min sambo på middag så att de skall diskutera barnet.
    Så medan han är på middag med sitt x så är jag hemma med deras barn. Detta händer ofta, är inte orolig att han skall lämna mig men känner mig utanför.

På jul och andra högtider känner jag mig lite som i filmen tomten är far till alla barn.
    vi har julfirande hemma hos oss och bio föräldrarna till våra barn kommer hem med deras respektive. Detta tycker jag bara är mysigt och ett sätt för barnen att se att vi kan vara vänner allihopa.

Överreagerar jag som tycker det är jobbigt med deras middagar?

• Svar på tråden Lycklig bonusmamma, men biomamman tar mycket uppmärksamhet
  • Ej okej
    Anonym (lycklig bonus) skrev 2013-05-16 21:15:53 följande:
    Det var biomamman som bad mig fråga honom då han inte svarade när hon ringde,
    När han kom hem frågade jag honom. och han ryggade tillbaka och sa att det ville han absolut inte. Vi pratade här om dan om hur jobbigt jag tyckte att det var,  Igår kom han hem med blommor och bad om ursäkt för hur han hade prioriterat,
    Mitt i vårt samtal kommer biomamman och skall lämna sonens cykel, Hon börjar då diskutera varför han inte ville åka med, och sa att hon inte skulle ha råd att åka dit med sin son. Hon började gapa och skrika att det var jag som förstörde att det var jag som ville splittra dem och att jag ville skapa obalans i deras kommunikation. Att jag bara bryr mig om mina hästar och att spendera hans pengar.
    Jag har jätte ont utav att någon skäller på mig, därför jag blev ledsen.
    Helt säker kan jag inte vara, men min magkänsla säger mig att han inte skulle lämna mig, vi har det så bra ihop i övrigt och detta skall inte få förstöra för oss.
    Är biomamman fortfarande kvar? Är det därför ni inte hunnit prata ännu? Ni måste reda ut det här - om något hänt eller varit på gång eller om han bara varit obetänksam. Du måste ju få veta om han älskar dig och vill vara med dig - du kan inte gå omkring och fundera över det.

Han har bett om ursäkt för hur han prioriterat. Han sade att inte vill åka iväg tillsammans med biomamman. Det är bra men mindre bra att han inte ber biomamman sansa sig, att behandla dig med respekt och att gå efter dig när du springer iväg och är ledsen. Han första prioritet borde var du och hur du mår - inte biomamman. Har hon problem får hon söka för det - hon kan inte nästla sig in i ert liv så fort det är nåt.
  • Ess
    Det var biomamman som bad mig fråga honom då han inte svarade när hon ringde,
    När han kom hem frågade jag honom. och han ryggade tillbaka och sa att det ville han absolut inte. Vi pratade här om dan om hur jobbigt jag tyckte att det var,  Igår kom han hem med blommor och bad om ursäkt för hur han hade prioriterat,
    Mitt i vårt samtal kommer biomamman och skall lämna sonens cykel, Hon börjar då diskutera varför han inte ville åka med, och sa att hon inte skulle ha råd att åka dit med sin son. Hon började gapa och skrika att det var jag som förstörde att det var jag som ville splittra dem och att jag ville skapa obalans i deras kommunikation. Att jag bara bryr mig om mina hästar och att spendera hans pengar.
    Jag har jätte ont utav att någon skäller på mig, därför jag blev ledsen.
    Helt säker kan jag inte vara, men min magkänsla säger mig att han inte skulle lämna mig, vi har det så bra ihop i övrigt och detta skall inte få förstöra för oss.
    Där sket hon i det blå skåpet.
    Låt henne klara sina barn själv from nu. Gå inte med till skola, tandläkare osv, låt föräldrarna sköta det i fortsättningen. Och framför allt, STÄLL INTE UPP SOM BARNVAKT ÅT HENNE FLER GÅNGER!! 
  • Anonym (Werton)
    Ess skrev 2013-05-17 11:32:25 följande:
    Där sket hon i det blå skåpet.
    Låt henne klara sina barn själv from nu. Gå inte med till skola, tandläkare osv, låt föräldrarna sköta det i fortsättningen. Och framför allt, STÄLL INTE UPP SOM BARNVAKT ÅT HENNE FLER GÅNGER!! 
    Läs nu ordentligt ts. Ställ inte upp mer nu, som Ess skriver så har hon tabbat sig grovt. Fy så pinsam hon är. Det är bra att du sätter ner foten och jag förstår att du började gråta men ju fler gånger desto mer växer du.

Jäkla människa till och va funtad. Hon fattar inte att ni är ett par. Jag hoppas verkligen att din sambo ser henne som vi gör. Jag vill även att du förstår att detta handlar inte om barnet. Det är inte synd om barnet utan hon vill ha din sambo för sig själv. Har han fattat det nu ?

Du är fortfarande ung och vill väl men du måste hålla reda på dig själv ts. Du kommer gå under annars och det är ingen som tackar dig då utan skaffa lite skinn på näsan och ryt ifrån Demon
  • Anonym (Werton)
    sa att hon inte skulle ha råd att åka dit med sin son. Att jag bara bryr mig om mina hästar och att spendera hans pengar.
    Var bara tvungen till att ta med detta

Hon gapar på att du tar hans pengar men hon har inte råd att betala för sig och sin son. Det är hon som tar honom för pengarna Skrattande
  • Anonym (lycklig bonus)

Idag när vi satt och grillade med några vänner så kom detta på tal, och tydligen snackar hon skit om mig till våra vänner, Känner lite som så att jag nu är en så hemsk människa som hon framställer mig, vad gjorde hon då här på jul och påsk. Om jag nu är en så hemsk människa hur kommer det sig då att det är mig hon ringer när hon behöver barnvakt.
    Min sambo visade mig sms som hon skickat och jag fick riktigt dåligt samvete som misstrott honom, När det inte fanns ett enda sms ifrån han där han inte bad henne sluta, Passande nog hade hon varit på en fotografering idag och ville så gärna visa min sambo bilderna så hon skickade över dem på mms, Väldigt lättklädda bilder. Vi fick oss alla ett gott skratt och han skrev tillbaka "Om du nu är så stolt, så gör det väll inget om jag lägger upp dem på facebook?" Bilderna är i alla fall raderade.

Vi har som sagt haft kalas nu i helgen och hennes familj, släckt kom och firade medans hon inte hade tid helt plötsligt. Fick en klapp på axen och en kram och en bukett blommor utav hennes mamma och hon sa att hon skämdes nått fruktansvärt för hur hennes dotter höll på, och att jag var en grym mamma och att hon var så glad att dem fått komma hem till oss på ett jätte fint kalas, detta värmde verkligen och gjorde mig tårögd

• Ej okej
    Anonym (lycklig bonus) skrev 2013-05-18 22:00:22 följande:
    Idag när vi satt och grillade med några vänner så kom detta på tal, och tydligen snackar hon skit om mig till våra vänner, Känner lite som så att jag nu är en så hemsk människa som hon framställer mig, vad gjorde hon då här på jul och påsk. Om jag nu är en så hemsk människa hur kommer det sig då att det är mig hon ringer när hon behöver barnvakt.
    Min sambo visade mig sms som hon skickat och jag fick riktigt dåligt samvete som misstrott honom, När det inte fanns ett enda sms ifrån han där han inte bad henne sluta, Passande nog hade hon varit på en fotografering idag och ville så gärna visa min sambo bilderna så hon skickade över dem på mms, Väldigt lättklädda bilder. Vi fick oss alla ett gott skratt och han skrev tillbaka "Om du nu är så stolt, så gör det väll inget om jag lägger upp dem på facebook?" Bilderna är i alla fall raderade.

Vi har som sagt haft kalas nu i helgen och hennes familj, släckt kom och firade medans hon inte hade tid helt plötsligt. Fick en klapp på axen och en kram och en bukett blommor utav hennes mamma och hon sa att hon skämdes nått fruktansvärt för hur hennes dotter höll på, och att jag var en grym mamma och att hon var så glad att dem fått komma hem till oss på ett jätte fint kalas, detta värmde verkligen och gjorde mig tårögd
    Roligt att det har löst sig och att din man inte haft något fuffens för sig. Det ser man vad lite kommunikation kan göra för ett förhållande. Hoppas din man förstått nu att han inte kan åsidosätta dig till förmån för sina ex. Att det inte är okej att äta middagar med sina ex medan sambon sitter hemma och väntar. Att han måste inkludera dig i hela sitt liv och inte kan "hemlighålla" eller bete sig "mystiskt" som i fallet med middagen eller med sms-konversationen.

Tycker han ska vara mer tydlig mot exet - varför inte ringa henne och tala om vad som gäller, inga fler middagar, inga fler sms eller samtal om det inte rör barnet förstås och att hon inte är en del av hans och ert liv i annan egenskap än ett ex och mor till ett av hans barn. Exet verkar gränslöst och kan nog ställa till en del elände för er om ni inte tydligt markerar vad ni tycker.  Svara inte på hennes sms, mms om det inte rör barnet. Ignorera henne totalt och släpp inte in henne i ert liv.

Lycka till! 
  • Anonym (lycklig bonus)

Varma hälsningar i från ett soligt Turkiet, Helt underbart att bara få vara tillsammans och slippa allt tjafs som varit den sista tiden.

Och gissa om jag blev förvånad igår när vi satt och åt på en jätte mysig turkisk restaurang och servitrisen kommer in med efterätten och där ligger en ring! Han gick ner på knä och friade. Är så sjukt glad, Och det var en ring precis i min stil, En guldring med diamanter på sidan och en större diamant i mitten med prinsess slipning.

• mteriksson
    Anonym (lycklig bonus) skrev 2013-05-21 11:48:28 följande:
    Varma hälsningar i från ett soligt Turkiet, Helt underbart att bara få vara tillsammans och slippa allt tjafs som varit den sista tiden.

Och gissa om jag blev förvånad igår när vi satt och åt på en jätte mysig turkisk restaurang och servitrisen kommer in med efterätten och där ligger en ring! Han gick ner på knä och friade. Är så sjukt glad, Och det var en ring precis i min stil, En guldring med diamanter på sidan och en större diamant i mitten med prinsess slipning.
    åååh grattis!
  • SupersurasunkSara

Stort grattis och lycka till nu, han verkar ju förhoppningsvis ha förstått hur det har varit för dig under den här tiden.
  • Ess

GRATTIS!
  • Ej okej

Grattis TS!

Men jag hoppas att ni pratat igenom hans uppträdande tillsammans med exet och att han förstår att det inte är okej att behandla dig så. Relationer med ex bör hållas på en korrekt nivå - dvs inga sena middagar utan dig.

Lycka till! 
Svar på tråden Lycklig bonusmamma, men biomamman tar mycket uppmärksamhet