Jag orkar inte
Jag lever i ett förhållande där både jag och sambon har barn sen tidigare, inga gemensamma. Vi har levt ihop i 2½år. Han är oftast en supermysig och sprallig person, men...
Det senaste 1½ året har varit väldigt stormigt. Han har aggressionsproblem och blir ofta väldigt arg och säger då saker som han sen ångrar, har även vid något tillfälle tagit tag i mej eller puttat iväg mej. Han har haft dessa problem sen tonåren.
Han ångrar sej alltid, ber om ursäkt (oftast), säger att han ska aldrig göra så igen, jag är värt mycket bättre osv... Han har heller inga problem att börja diskutera en massa framför barnen..
För ett år sen hamnade jag i en utmattningsdepression och tappade all ork och glädje. Under den tiden blev han heller inge lugnare utan var likadan, krävde att jag skulle göra saker jag inte orkade och påtalade även ibland att jag var en ekonomisk börda ("bara" när han var på dåligt humör), många gånger skulle jag ut ur hans hus.. Under hela den tiden vi haft det stormigt så har jag påtalat att jag kommer inte orka med detta beteende, det kommer att ta stopp!
Nu har det tagit stopp. Jag orkar inte ta skiten längre! Jag känner ingen trygghet för honom, inget förtroende.. Känner mej tillbaka där jag var under min utmattningsdepression.. Jag känner ingen glädje, ingen lust till nånting.
Jag vill inte separera men orkar inte detta längre! Jag är i ett läge där jag inte vet om jag inte vill separera för att jag fortfarande älskar honom eller om det är för att "skydda" barnen...