• Anonym (Galenskap)

Han känner absolut inget för mig, har han "rätt" att bli arg på detta?

Jag och min sambo har varit ett par i snart tio år. Jag har haft en sexuell relation vid sidan av i snart tre år. Denna relation har kantats av så mkt bråk o gräl o däremellan massa sex förstås. Jag har haft riktigt starka känslor för den här mannen hela tiden, jag har velat lämna min sambo för hans skull. Vi har båda familj på varsitt håll och han har hela tiden varit tydlig med att han inte vill lämna sin sambo och leva med mg. Detta har gjort så fruktansvärt ont men eftersom jag haft så starka känslor för honom så har vi fortsatt våra träffar, trots att mitt hjärta gjort så ont när jag sedan ser honom med sin sambo. Förra året mådde jag så dåligt att jag sa till honom att jag inte orkade mera, det gjorde för ont. Då svarar han att då får vi helt enkelt avsluta. Sagt o gjort. Vi bor grannar o våra barn leker varje dag, så vi fortsatte umgås, fast platoniskt. Som helt vanliga grannar. Plötsligt en dag, tre veckor efter vårat "uppbrott" står det på Facebook att han o sambon gift sig. Hela min värld rasade. Jag grät hela eftermiddagen o hela kvällen. Jag kände mig så tillintetgjord. Vi hade setts varenda dag och inte en enda gång hade han berättat att de skulle gifta sig. Jag tyckte att med vetskapen om mina känslor för honom, så borde han ha "förvarnat" mig lite. Det slutade med att jag undvek honom i tre veckor. Till sist konfronterade han mig och jag berättade hur sårad jag känt mig i detta. Han var lika sur tillbaka men förstod väl till sist. Vi blev sams. O började ligga igen. Någonstans efter det började mina känslor försvinna för honom. Skönt. Nu har jag förlovat mig med min sambo. Jag gjorde som grannen. Sa inte ett ord, utan lät det komma ut på Facebook. Ingen visste. Alla våra vänner fick veta den vägen oxå. Nu är han skitförbannad. Kallar mig småaktig och att jag är full av dubbelmoral. När jag säger att jag blev så arg på honom, faktiskt berodde på att jag hade så starka känslor, så slår han bort det. Jag är bara en småaktig hämnare. Han har gjort klart för mig hela tiden att jag inte betyder ett smack mer än lite gött sex, jag tycker hans agerande är galet. Hur tänker ni? Borde jag sagt ngt till honom? Jag trodde inte ens han var intresserad av att veta. Beter han sig korkat? Eller får jag skylla mig själv som "gav igen" (enligt honom)...? Och snälla, lämna era dömande tankar kring själva otroheten för er själva.

• Svar på tråden Han känner absolut inget för mig, har han "rätt" att bli arg på detta?
  • Fool
    Haskel skrev 2013-05-15 11:43:33 följande:
    Om vi låter oss anta, att TS nämnt sin sambo: Skulle du då svarat på hennes egentliga fråga/problem?
    Jag tror TS gjorde klokt i att inte nämna honom här och nu, då jag tror att samtliga svar och inlägg då enbart hade handlat om hennes otrohet. Kanske har hon tagit upp sina, eventuella "förhållandeproblem" i en annan tråd. Alternativt vet hon redan vad hon har för problem och hur hon ska lösa dem. Kanske känner även hennes sambo till hennes "otrohet". Varför ta upp ett problem, som kanske inte finns?
    Nja , hennes sambo är i allra högsta grad en del i TS problem , speciellt om TS förhållande till grannen nu är ute det fria så är både TS sambo och grannens fru ganska delaktiga i problemet. Om inte annat så är det ganska avgörande för vad TS kommer göra i frantiden...TS skriver att de bor grannar och behöver ha ett fungerande samarbete , ja , frågan är hur bra det kommer fungera om hon ska träffa hans fru varje dag i trappen ? Hur kommer det fungera om TS sambo behöver träffa grannen varje dag i trappen ?

• Haskel
    Fool skrev 2013-05-15 12:00:57 följande:
    Nja , hennes sambo är i allra högsta grad en del i TS problem , speciellt om TS förhållande till grannen nu är ute det fria så är både TS sambo och grannens fru ganska delaktiga i problemet. Om inte annat så är det ganska avgörande för vad TS kommer göra i frantiden...TS skriver att de bor grannar och behöver ha ett fungerande samarbete , ja , frågan är hur bra det kommer fungera om hon ska träffa hans fru varje dag i trappen ? Hur kommer det fungera om TS sambo behöver träffa grannen varje dag i trappen ?

Det hade varit mycket viktig information för oss, OM TS hade undrat hur hon ska göra i framtiden. Men tyvärr FOOL, det var inte hennes fråga. Du får leta reda på en annan tråd, om du vill ge relationsråd, i otrohetssituationer.
  • Johan75
    Haskel skrev 2013-05-15 12:10:58 följande:
    Det hade varit mycket viktig information för oss, OM TS hade undrat hur hon ska göra i framtiden. Men tyvärr FOOL, det var inte hennes fråga. Du får leta reda på en annan tråd, om du vill ge relationsråd, i otrohetssituationer.
    Nu spelar det väl säkert ingen större roll var TS hade lagt tråden, men nu ligger den onekligen under kategorin "otrohet" vilket gör det lite märkligt ifall just otrohet inte ska diskuteras.
    Behold, i come as a thief.
  • Haskel
    Johan75 skrev 2013-05-15 12:22:33 följande:
    Nu spelar det väl säkert ingen större roll var TS hade lagt tråden, men nu ligger den onekligen under kategorin "otrohet" vilket gör det lite märkligt iall just otrohet inte ska diskuteras.
    Korrekt, tråden ligger under otrohet. I en otrohetsaffär ingår, förutom, ens partner, en älskare/älskarinna/kk. Problem kan man följaktligen ha med två olika personer. I det här fallet, hade TS problem med älskaren.
  • Johan75
    Haskel skrev 2013-05-15 12:32:48 följande:
    Korrekt, tråden ligger under otrohet. I en otrohetsaffär ingår, förutom, ens partner, en älskare/älskarinna/kk. Problem kan man följaktligen ha med två olika personer. I det här fallet, hade TS problem med älskaren.
    Så då hade exempelvis "relationsproblem" varit en bättre placering, även om jag som sagt inte tror att det skulle spela någon roll. 
  • Fool
    Haskel skrev 2013-05-15 12:10:58 följande:
    Smaken är som baken , jag tycker det är en ganska relevant fråga om man tänker lite längre än TS initiala fråga som egentligen är en non issue , om han eller hon har rätt att känna eller tycka på ett visst sätt eller inte , gjort är gjort , det kan ingen förändra , en klart intressantare fråga för TS är , vad händer nu ?

Vad jag har rätt eller inte rätt att skriiva på denna tråd är upp till TS och inte dig , TS tråd TS regler , vad du eller jag anser om det kvittar , kanske värt att fundera över innan du hänvisar mig till andra trådar ?
  • Haskel
    Fool skrev 2013-05-15 12:40:36 följande:
    Smaken är som baken , jag tycker det är en ganska relevant fråga om man tänker lite längre än TS initiala fråga som egentligen är en non issue , om han eller hon har rätt att känna eller tycka på ett visst sätt eller inte , gjort är gjort , det kan ingen förändra , en klart intressantare fråga för TS är , vad händer nu ?

Vad jag har rätt eller inte rätt att skriiva på denna tråd är upp till TS och inte dig , TS tråd TS regler , vad du eller jag anser om det kvittar , kanske värt att fundera över innan du hänvisar mig till andra trådar ?
    Låt mig göra en liknelse: Låt säga att en kvinna undrar vilket preventivmedel hon bör/kan använda, undrar DU då vad hon har för sexuella problem, och vilken sorts sex hon gillar? Resonerar du då likadant, preventivmedel har man ju för att man ska ha sex, och därför måste man även veta hur sexlivet fungerar?
    Enligt mig är det ointressant hur sexlivet fungerar, om någon undrar/har problem med preventivmedel. Likaså är det ointressant hur ens ordinära förhållande fungerar, om man har problem med en älskare, vän eller någon annan människa. 
  • Haskel
    Johan75 skrev 2013-05-15 12:35:57 följande:
    Så då hade exempelvis "relationsproblem" varit en bättre placering, även om jag som sagt inte tror att det skulle spela någon roll. 
    I det här fallet har TS en typ av relation med två män, så visst hade "relationsproblem" varit ett alternativ. Men det blir ju sak samma, problemet rör inte relationen med sambon/fästmannen. Utan relationen med grannen/älskaren.
  • Anonym (Galenskap)
    Haskel skrev 2013-05-15 13:08:59 följande:
    I det här fallet har TS en typ av relation med två män, så visst hade "relationsproblem" varit ett alternativ. Men det blir ju sak samma, problemet rör inte relationen med sambon/fästmannen. Utan relationen med grannen/älskaren.

Tack Haskel :) Övriga, jag är mycket väl medveten om att otrohet är förkastligt, men jag valde att utelämna min sambo i ts just för att det inte var det som var i fokus i min frågeställning. Min fråga var om grannen hade "rätt" att reagera som han gjorde. Min sambo och min relation är en öppen sådan (om ni måste veta, för att kunna svara trevligt). Vi kan inte tillgodose varandras sexuella behov, men vi vill fortsätta leva tillsammans ändå. Den enda "regeln" vi har satt upp för varandra, är att vi inte vill veta när och/eller vem den andre "hoppar i säng med" (och att vi skyddar oss självklart). Jag tänkte lägga denna i "relationsproblem" men eftersom jag måste ta upp att vi båda har varsin partner, antog jag att det var mest "lämpligt" att lägga det här, eftersom det generellt är att uppfattas som otrohet. Om inte för oss två, så iaf för de flesta andra. Det här är egentligen helt OT men folk verkar inte vilja hålla en trevlig ton utan att veta alla intima detaljer.
  • Johan75
    Haskel skrev 2013-05-15 13:08:59 följande:
    Precis - "relationen", inte "otroheten". 

Praktiskt spelar det nog som sagt ingen roll, folk kommer hugga på otroheten ändå. Men igen - praktiskt så är det kanske inte lämpligt att lägga trådar under "otrohet" och förvänta sig att folk inte vill diskutera "otrohet".  
  • Fool
    Haskel skrev 2013-05-15 13:05:37 följande:
    Låt mig göra en liknelse: Låt säga att en kvinna undrar vilket preventivmedel hon bör/kan använda, undrar DU då vad hon har för sexuella problem, och vilken sorts sex hon gillar? Resonerar du då likadant, preventivmedel har man ju för att man ska ha sex, och därför måste man även veta hur sexlivet fungerar?
    Enligt mig är det ointressant hur sexlivet fungerar, om någon undrar/har problem med preventivmedel. Likaså är det ointressant hur ens ordinära förhållande fungerar, om man har problem med en älskare, vän eller någon annan människa. 
    Hänger inte med på din liknelse... men jag tror att TS själv är ganska medveten om svaret på sin egen fråga , den är ju ganska självklar ? 

Grannen ville bara knulla , vilket han oxå var tydlig med , hans lilla äventyr med TS fick konsekvenser , vilket han självklart inte gillar ... alltså är han sur...TS ville mer än bara knulla och gick med på att ha sex med grannen trotts att hon visste att han bara ville knuilla , när det sen inte blev som hon ville så blev hon sur och hämnades genom att avslöja honom (och sig själv ?)...vad mer finns det att tillägga ?

Så vad vill egentligen TS med sin tråd ? Få svar på en ganska självklar fråga , helt enkelt skriva av sig ? Få råd ? Bolla tankar ?... den frågan kan hon bara själv svara på
  • Johan75

Fool - Var ser du att otroheten är avslöjad?

• Anonym (Galenskap)

Vart står det att jag har "avslöjat" honom (och mig själv)?

• SnurriggirrunS

Kan du inte bara sitta ner och prata med honom i lugn och ro och förklara varför du gjorde som du gjorde, att det inte var riktat till honom direkt? Och kanske också göra upp "regler" för hur ni och era familjer skall kunna umgås med varandra utan att det blir tjaffs eller avundsjuka?

Jag skulle nog tyckt som grannen din, att det är dubbelmoral..du blev sur för att han inte sa något och nu gjorde du samma sak. Å andra sidan, så är det ni som sätter ribban för er relation.

• Fool
    Anonym (Galenskap) skrev 2013-05-15 13:33:56 följande:

Tack Haskel :) Övriga, jag är mycket väl medveten om att otrohet är förkastligt, men jag valde att utelämna min sambo i ts just för att det inte var det som var i fokus i min frågeställning. Min fråga var om grannen hade "rätt" att reagera som han gjorde. Min sambo och min relation är en öppen sådan (om ni måste veta, för att kunna svara trevligt). Vi kan inte tillgodose varandras sexuella behov, men vi vill fortsätta leva tillsammans ändå. Den enda "regeln" vi har satt upp för varandra, är att vi inte vill veta när och/eller vem den andre "hoppar i säng med" (och att vi skyddar oss självklart). Jag tänkte lägga denna i "relationsproblem" men eftersom jag måste ta upp att vi båda har varsin partner, antog jag att det var mest "lämpligt" att lägga det här, eftersom det generellt är att uppfattas som otrohet. Om inte för oss två, så iaf för de flesta andra. Det här är egentligen helt OT men folk verkar inte vilja hålla en trevlig ton utan att veta alla intima detaljer.

Dåså , då är det klargjort... TS , detta är en öppen tråd där alla kan skriva vad de tycker och tänker , dessutom valde du att lägga din fråga under otrohet som i sig är ett känsligt ämne , vilket kanske gör det svårt att din otrohet inte tas upp ?

Åter till din fråga.... alla har väll "rätt" att känna vad de vill , om känslan sedan är befogad , rationell , etc är en annan sak... jag tror det är ganska självklart att grannen surar , han ville väl antagligen inte att hans lilla äventyr skulle få konsekvenser , vilket det fick , alltså blir han sur.... patetiskt ja , oväntat.. nej

Men å andra sidan så kan man tycka att du agerar på precis samma sätt , jag menar du visste att han inte ville något mer än att bara knulla , men du gav dig in i det ändå frivilligt , när han sedan gjorde det han hela tiden sagt att han skulle göra , dvs bara knulla och inget mer så blev du sur för att du inte fick och hämnades genom att avslöja honom. Är inte det precis lika irerationellt som hans reaktion ?

Även om öppna förhållande gör det möjligt för dig att ligga med andra så är det kanske en bra ide att inse att alla par inte har samma regler , speciellt om det är grannar ? Allt vi gör får konsekvenser och dessa får vi sedan leva med , jag tror ttyvärr du får leva med ett ganska krysstat förhållande till dina grannar , även hans fru om hon nu är medveten om er affär. Kanske värt att tänka på i framtiden om du vill undvika komplikationer ?
  • Fool
    Johan75 skrev 2013-05-15 13:46:12 följande:
    Fool - Var ser du att otroheten är avslöjad?

Sorry , jag antog att den var det iom att TS , outat honom på FB ?
    Men jag kanske tog fel... sorry 
  • Fool

Ok , läste om trådstarten , sorry TS (och alla andra) hade fått det om bakfoten , trodde TS hade lagt ut på FB om hennes förhållande till grannen , inte hennes förlovning... ber om ursäkt

• Anonym (Känslor)

Han har ju såklart känslor för dig också

• Anonym (Haha)

Bryr mig inte ens om att läsa. Hela frågan i sig är fel. "har han rätt att bli arg för detta?"

Vafan liksom!? Känslor handlar inte alls om rättigheter, hur mycket kvinnor än vill kontrollera vad män får och inte får känna.

Svar på tråden Han känner absolut inget för mig, har han "rätt" att bli arg på detta?