• längtarefterbebis

någon som testat b-vitaminer?!

hejsan!
    jag och min man har försökt få barn i några år nu. har ätit pergotime i två år utan resultat.
    men  jag har ingen regelbunden mens,  fick tipset om att testa att äta b-vitamin. (b-75) är det någon här inne som har testat detta?

ge gärna tips på andra vitaminer eller "kurer" för att få igång kroppen. =)

• Svar på tråden någon som testat b-vitaminer?!
  • längtarefterbebis
    Claudia gbg skrev 2013-05-15 14:23:53 följande:
    Däremot har jag hört att d vitamin ska vara bra!?
    jag äter folsyra, d-vitamin, bcomplex (svaga), omega-3, e-vitamin.

har nu beställt starkare b-vitamin och även paba 550mg.

får se om kroppen vill rätta till sig. :)
  • Pimpinellan

Om pergo inte funkar är det dags för nåt starkare=sprutor eller IVF direkt. Tills dess kan du testa munkpeppar på egen hand,det kan bevisligen hjälpa. Ät rosenrot också,du har inget att förlora på det. Glad

• längtarefterbebis
    Pimpinellan skrev 2013-05-15 14:52:09 följande:
    Om pergo inte funkar är det dags för nåt starkare=sprutor eller IVF direkt. Tills dess kan du testa munkpeppar på egen hand,det kan bevisligen hjälpa. Ät rosenrot också,du har inget att förlora på det. Glad
    jag har ätit dubbel & trippelkur. fått äl men inte blivit gravid.
    de har bara skrivit ut tabletter efter tabletter, och sen inte kollat mig vidare..
  • Pimpinellan
    längtarefterbebis skrev 2013-05-15 14:56:08 följande:
    jag har ätit dubbel & trippelkur. fått äl men inte blivit gravid.
    de har bara skrivit ut tabletter efter tabletter, och sen inte kollat mig vidare..
    Men så kan de ju inte göra! Kanske skulle räcka med bara sprutor,annars är ju IVF klart nästa steg som regel. Går du privat eller via landstinget? Kanske läge byta klinik/läkare?
  • längtarefterbebis
    Pimpinellan skrev 2013-05-15 15:07:50 följande:
    Men så kan de ju inte göra! Kanske skulle räcka med bara sprutor,annars är ju IVF klart nästa steg som regel. Går du privat eller via landstinget? Kanske läge byta klinik/läkare?
    tydligen, eftersom de gjort så i två år =( gick först hos en privat klinik. sen är jag hos landstinget nu.
    eftersom jag är överviktig vill de inte hjälpa mig. har lite för högt bmi. de ville att jag skulle gå ner 10% av min vikt, vilket jag gjorde sen helt plötsligt skulle jag gå ner 7-8 kg till. så där tog det stopp för min del. kroppen vill inte gå ner, hur jag än gör..

så därför tänkte jag prova lite vitaminer nu, självklart samtidigt som jag försöker gå ner..
  • Pimpinellan

Hur knäppt det än låter så kan feta mejeriprodukter faktiskt ge bättre äl. Finns en studie som visar att magra produkter kan störa äl med hela 80%! Förvånad Så försöka gå ner är bra,men inte med minimjölk och sånt. Testa med hälsokost du,man vet aldrig. Sen trycker du på om IVF eller insemination framåt hösten om du gått ner lite till. BMI bör ligga under 33,men det kan skilja lite från klinik till klinik.

Lycka till!

• längtarefterbebis
    Pimpinellan skrev 2013-05-15 16:12:29 följande:
    Hur knäppt det än låter så kan feta mejeriprodukter faktiskt ge bättre äl. Finns en studie som visar att magra produkter kan störa äl med hela 80%! Förvånad Så försöka gå ner är bra,men inte med minimjölk och sånt. Testa med hälsokost du,man vet aldrig. Sen trycker du på om IVF eller insemination framåt hösten om du gått ner lite till. BMI bör ligga under 33,men det kan skilja lite från klinik till klinik.

Lycka till!
    får testa det. =)

för att nå under 33 så ska jag gå ner ca 8kg. känns inte så mkt, men det är väldigt kämpigt när man har bantat i hela sitt liv i princip.. men jag gör mitt bästa =)
  • Pimpinellan
    längtarefterbebis skrev 2013-05-15 17:13:15 följande:
    får testa det. =)

för att nå under 33 så ska jag gå ner ca 8kg. känns inte så mkt, men det är väldigt kämpigt när man har bantat i hela sitt liv i princip.. men jag gör mitt bästa =)
    Du kommer klara det! Solig Jag har en bekant som på pin kiv utan hjälp och dieter gick ner nästan 50 kg! Kan hon kan du,jag lovar. Där pratar vi ingen BMI på 33 heller utan betydligt mer.

Egentligen är det ju inte banta du ska göra utan ändra livsstil/matvanor. Banta leder ingenstans,men små förändringar,en i taget kan göra jättestor skillnad.

Heja dig! Glad
  • längtarefterbebis
    Pimpinellan skrev 2013-05-16 15:58:26 följande:
    Du kommer klara det! Solig Jag har en bekant som på pin kiv utan hjälp och dieter gick ner nästan 50 kg! Kan hon kan du,jag lovar. Där pratar vi ingen BMI på 33 heller utan betydligt mer.

Egentligen är det ju inte banta du ska göra utan ändra livsstil/matvanor. Banta leder ingenstans,men små förändringar,en i taget kan göra jättestor skillnad.

Heja dig! Glad
    jaså, hur gjorde hon/han? :) tipsa gärna då min fantasi är slut...
    tack för peppen =)
  • Pimpinellan
    längtarefterbebis skrev 2013-05-17 21:44:59 följande:
    jaså, hur gjorde hon/han? :) tipsa gärna då min fantasi är slut...
    tack för peppen =)
    Långa promenader,drog ner på fikat-hon var en sån där som älskade att baka!-ökade grönsakerna,minskade gräddsåserna. Små förändringar som sagt. Jag tror inte på dieter,ingen mänska orkar hålla på med sånt.

Nya tag! Solig
Svar på tråden någon som testat b-vitaminer?!