• Adaira

Någon annan som försökt över 1 år och ska börja utreding och vill följas åt

En tråd för oss som försökt ett tag utan resultat och som ska börja utredningar i vår/sommar.

Både jag och min man är 25 år gamla och har försökt sedan vårt bröllop 18.2.2012. (-3 månader som han var bortrest pga jobb i höst). Vi har nu äntligen bokat tid för utredning och ska på första möte den 12.6. Ska verkligen bli skönt att börja få svar på varför det dröjer såhär. Det har börjat kännas så hopplöst när det aldrig blir vår tur! Det gör ju inte saken lättare då bekanta börjar med sina andra eller tredje barn och undrar hela tiden  när vi hade tänkt skaffa barn. Det känns lite som om graviditet är sånt som bara händer andra -tanken om att det skulle hända oss känns nästan overklig. Men nu iom utredningstiden känns det som om man har fått tillbaka en gnutta hopp om att det kanske en vacker dag kunde vara vår tur <3

Hur har ni andra gjort hittils? Har ni kört med ÄL-test eller?
    Vi försökte med ÄL-test men fick aldrig riktigt tydligt svar med dem (misstänker att jag kanske har problem med ÄL-hormoner eller nåt?) så nu har vi kört med sex varannan dag -lite tråkigt och mekaniskt måste jag säga att boka in det i kalendern på det sättet, men vad gör man inte för det lilla undret man så ivrigt längtar efter. 

• Svar på tråden Någon annan som försökt över 1 år och ska börja utreding och vill följas åt
  • caro5905

Hej, vi har just börjat på "allvar" efter 2,5 års försök och läkare som inte ville hjälpa oss, så började vi i början på april vår första utredning. För 1 vecka sedan var jag på äggledarspolning och allt var öppen, skall nu pröva äta letrozol för att se om det fungerar( har provat på clomifen utan resultat) .

• caro5905

Hej, vi har just börjat på "allvar" efter 2,5 års försök och läkare som inte ville hjälpa oss, så började vi i början på april vår första utredning. För 1 vecka sedan var jag på äggledarspolning och allt var öppen, skall nu pröva äta letrozol för att se om det fungerar( har provat på clomifen utan resultat) .

Svar på tråden Någon annan som försökt över 1 år och ska börja utreding och vill följas åt