• Cmittliv

Hur mycket sover era 6 månaders bebisar?

Hej,

Min dotter som är 6 månader har börjat sova väldigt mycket dem senaste dagarna. Hon visar inga tecken på att hon börjar bli sjuk eller nedstämdhet, utan sover bara mer.

Den ända förändringen har varit kosten, då vi har börjat med mera matportioner och gröt under dagarna istället för endast ersättning som hon hade innan.

Hon kan sova från 22 på kvällen till 11-12 dagen efter. Hon vaknar 2-3 gånger under natten och dricker ersättning men sen fortsätter hon att sova. Under dagen tar hon två stycket tupplurar, en på ca 2 timmar och en på 1 timme.

Är detta normalt? Är hon i någon växtfas där dem sover mer? Borde jag bli orolig?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur mycket sover era 6 månaders bebisar?
  • Paincake

Min dotter blir sex månader på fredag och har också börjat sova mycket de senaste dagarna. Hon har visserligen alltid sovit gott om nätterna men nu sover hon helt ok på dagarna också.

Senaste dygnet har hon sovit från 18.30-6.30 (ett uppvak vid 4 för ersättning), och sedan tre entimmarslurar under dagen. Så lika mycket som din dotter.  

• Cmittliv
    Paincake skrev 2013-05-15 20:54:44 följande:
    Min dotter blir sex månader på fredag och har också börjat sova mycket de senaste dagarna. Hon har visserligen alltid sovit gott om nätterna men nu sover hon helt ok på dagarna också.

Senaste dygnet har hon sovit från 18.30-6.30 (ett uppvak vid 4 för ersättning), och sedan tre entimmarslurar under dagen. Så lika mycket som din dotter.  
    ja men va skönt att höra! Skäms Min dotter har också alltid sovit bra, men nu började det liksom bli lite för bra. Men då är det väl något dem behöver i den här åldern.
  • Emmyl

Är hon pigg när hon är vaken så finna det ingen anledning till oro. Njut!

• Cmittliv
    Emmyl skrev 2013-05-15 21:02:05 följande:
    Är hon pigg när hon är vaken så finna det ingen anledning till oro. Njut! 
    Jo hon är pigg och glad som vanligt. Och egentligen är jag väldigt tacksam för hennes goda sömn dem här dagarna, är nämligen gravid igenom och man kan aldrig få nog med sömn när man väntar barn. Gravid
Svar på tråden Hur mycket sover era 6 månaders bebisar?