• Lydisen

Ruvare i ostimulerad FET

Hej!

Igår fick jag återfört ett 3-dagars embryo i en ostimulerad FET. Detta är ett syskonförsök. Vi gjorde ett syskonförsök i höstas då i ett stimulerat FET, jag blev gravid med det slutade med missfall i vecka 6. Vi har en son född okt -09 som blev till på vårt andra IVF-försök via ICSI-metoden. Nu längtar vi efter ett syskon som sagt.

Finns det någon mer som gör ett försök i en ostimulerad FET? Ni blivit gravida i en ostimulerad FET, vilka symtom och när kom de?

• Svar på tråden Ruvare i ostimulerad FET
  • Lydisen
    snart bebis skrev 2013-05-18 23:09:55 följande:
    Ingen mens här och väntar mig att den borde komma imorgon eller senast på måndag om den kommer då jag har regelbunden menstrationscykel. Jag blir dock förvånad om den kommer då jag känner mig rätt gravid

Hur går det?
  • snart bebis

Väntar in testdag på fredag och förhoppningarna om plus höjs då jag ännu inte fått mens Hur går det själv?

• Lydisen

Ok. Håller tummarna för att den inte kommer och ni får ett stor plus då :) Här går det framåt, ytterligare en dag närmare testdagen, tisdag nästa vecka. Vill bara att denna veckan ska gå snabbt som attan. På torsdag har jag BIM och än så länge inga direkta känningar på varken mens eller egentligen graviditet, lite öm i brösten och värk i korsryggen och flytningar men annars normalt. Vet inte vad jag ska tro, vill detta så gärna. Tänkte testa i veckan faktiskt, kanske redan imorn på testdag 8, tror inte jag får något positivt svar men vill ändå testa.

• Lydisen

Testade nu på morgonkvisten, kunde ana ett svagt, svagt, svagt streck men vägar inte tro annat än att mensen kommer för det känns så nu faktiskt. Igår kväll kom molvärken, det började med svag värk men under natten har jag haft ordentlig molvärk och varit beredd på att mensen kommer. Jag brukar aldrig känna så här dagarna/dagen innan mens utan den brukar komma samma dag som mensvärken börjar, har ju BIM först imorn och sedan skrapningen i december så har mensen kommit exakt efter 32 dagar dvs på dag 33 och idag är jag på dag 32 i min cykel. Jag vet att när vi blev gravida med vår son (efter ivf - icsi metod) då var jag helt säker på att mensen skulle komma sådan molvärk jag hade. När jag fick besked efter taget blodprov på kliniken ( vågade inte tjuvtesta då) att jag var gravid blev jag så chockad att jag var tvungen att fråga om de blandat ihop mitt prov med någon annans haha. Dryga 9 månader senare kom vår son så jag vet inte vad jag ska tänka. På senaste syskonförsöket i höstas tjuvtestade jag två gånger, den första gången med ett billigt test från testlagret och då har jag för mig att jag testade jättesvagt på dag 10, med CB digitaltest testade jag dagen innan testdag och då tror jag att jag var på dag 13 och fick ett gravid 1-2 veckor. Jaja, inget är som väntans tider. Imorn ska alltså mensen komma om den nu kommer, gör den inte det så tänds hoppet lite och då testar jag på lördag morgon på dag 11 och har den fortfarande inte kommit till måndag morgon (har testdag på tisdag morgon via blodprov på kliniken) så testar jag med CB digital. Tänk du är snart på testdag, hur känns det?

• snart bebis

Det låter ju väldigt lovande med svagt positivt Man kan ju liksom inte räkna med så mycket mer än så på dag 8 Jag har också haft molvärk o känslan av att " nu kommer mensen" i några dagar, men det kan ju som sagt lika gärna vara livmodern som växer Jag ser framemot fredag med nervositet och glädje. Tror att det lyckats faktiskt eftersom mensen annars borde ha kommit i söndags o jag har ömma bröst, värk i ljumskarna, enorm trötthet mm. Kommer bli väldigt besviken om min kropp lurat mig!

• Lydisen

Jag känner mig lurad, imorse när jag gick på toaletten på jobb så kom det lite rött blod på pappret och mensvärken fortsätter. Har varit på toaletten säkert fyra gånger till efter det och samma igen, lite blod på pappret, som strimmor men blod, det har avtagit lite men jag tror bestämt att det är kört. Känner mig lurad, har ömma bröst, enorm trötthet och molvärk men det verkar ändå inte räcka. Jag vet att man kan blöda och ändå vara gravid men jag tror det är kört. En såkallad nidblödning kan det heller inte vara med tanke på att det är ruvardag 8. Suck. Vill bara gråta. Alla dessa känslor, man blir knäpp. Maken blev också ledsen så nu får vi se om mensen verkligen kommer igång på riktigt eller om dessa småblödningar fortsätter. Håller tummarna för dig!!

• snart bebis

Åh vad tråkigt! Håller tummarna för att det inte är mensen utan någonting annat som spökar...kram

• snart bebis

Hur går det för dig? Jag fick starkt positivt imorse så nu är det bara att hoppas på att det går hela vägen

• Lydisen

Grattis!!!! Är så glad för din skull. Hade själv hoppats på ett plus men det ser dessvärre mörkt ut. Blödningen som kom i onsdags har inte alls liknat min mens, och varit mkt kortare men jag tror ändå det är kört. Är på dag 10 idag och ska testa på kliniken på tisdag med blodprov, tror ju inte på att det blir något positivt svar då.

• snart bebis

Tack så mycket! Tråkigt att det inte lyckades för dig den här gången:( Håller tummarna för att du lyckas bättre nästa gång! Kram

• Idis

Jag ruvar på blastocyst efter FET i ostimulerad cykel. Hade mycket mensvärk i torsdags, på dagen 2 veckor efter ÄL men det gick över efter en Alvedon. Har lite ont, som träningsvärk ungefär i ljumskarna och mellan benen på nätterna. Lite ömma bröst och lätt illamående (rapig, lite dålig matlust etc). Börjar noja och tvivla. Kan mensen bli sen efter ostimulerat FET (dvs helt utan mediciner)? Den borde väl kolla som vanligt eller, om det kommer?

• tikki masala

Satte också in en blastocyst den 15:e september. plussade i fredags men jag känner inte av någonting än! Alla andra gånger så har iallafall brösten spänt lite eller ömmat. Men ingenting. Så nu är jag nojig! Men ska på ultraljud om två veckor så får jag väl se vad som har hänt.

• Idis

Jag plussade i måndags Vi ska på VUL 31 okt, längtar och hoppas att allt ska gå bra! Lite ömma bröst (men inte mycket). Smått molande och lite problem med magen. Rapig till och från. Annars känner inte jag heller så mycket. Det är ju så tidigt ännu. Kram, vad kul att vi är vid samma tid!

• Snöfrid

Hur har det gått för alla? vi gjordd återinstänning i måndags. Upptinad 3 dagars i naturlig cykel!

Svar på tråden Ruvare i ostimulerad FET