Josefin eller Alicia?
Vill ha era åsikter om namnen, vilket gillar ni bäst?
Vill ha era åsikter om namnen, vilket gillar ni bäst?
Josefin är sött, inte lika vanligt som Alicia. Känns som om Alicia är jätte vanligt idag.
Josefin men med annan stavning, Josephine
Alicia!
Josefin
Josefin. Det är klassiskt. Alicia känns väldigt "ung-mamma-i-förort".
Heter man Josefin så blir det automatiskt Jossan både hemma och skolan/dagis. Oavsett hur fint det är eller inte. Men det är kortare och enklare att säga..
Man kan heta Josefina och kallas Fina istället. Det gillar jag!
Josefine såklart för det heter ju min älsklingsgumma...
Tycker det är ett jätte fint namn ja och har aldrig ångrat att jag döpt min flicka till det och hon kallas både för Josefine,Jossan och Josse på skolan (hon blir 7 år snart) .
Alica är också fint men Josefine är ändå finar tycker jag...tycker det låter snällt och mjukt.
Tycker inte alls att Alicia känns "ung-mamma-i-förort"
Alicia är fint och om jag hade valt mellan Alicia och Josefin så hade jag valt det :)
Vi har en Josefine men hemma kommer vi aldrig kalla henne för Jossan..
Jag röstade på Alicia! Har själv funderat på det.. Tycker inte alls att Alicia känns " ung mamma i förort" Jag jobbar på förskola och de Alicior som jag stött på har verkligen inte bott i förorten och deras mammor har heller inte varit under 30 år..
Röstar på Josefin,det må vara sött,men det är också ett klassiskt namn och ett seriöst namn. Har svårt för Alicia eftersom det är så otroligt barnsligt.
Josefin, mycket finare än Alicia och inte så vanligt bland barn som föds nu!
Josefin helt klart :)
Jag heter Josefine och min mamma var rädd för att det skulle bli josse eller jossan så hon kallade mig fina hemma.. Fast bara ett litet tag för sen började alla säga jossan och nu kallar hon mig också för det och jossan trivs jag verkligen med idag :) Mina vänner kallar mig för jossangossanbus, lite smålarvigt men gulligt! :)
Kram Josefine :)