• camilla1979

Vi som ska ha barn i Uppsalaområdet i November

Hej 
    Tycker det vore roligt att skapa en tråd för att se om vi är några blivande mammor i Uppsalaområdet som är beräknade till November månad? 
    Själv är jag beräknad till 17 November och har ett NUP test bakom mig samt precis kommit ut ur illamåendedimman :)
    Hoppas det finns några fler där ute   

• Svar på tråden Vi som ska ha barn i Uppsalaområdet i November
  • LBK

Hej

Bor inte Uppsala men inte så långt ifrån - Sigtuna.
    Bf 8 november.
    Mår fortfarande piss, o måste säga att det är värre att vara gravid än jag någonsin kunnat annat. :)

• camilla1979

Hej på er!
    Kyl med likasinnade och hoppas vi blir fler!
    Jag har precis klivit ur en period med dagslångt illamående och omfattande trötthet, nu mår jag oförskämt bra och magen har vuxit ordentligt de senaste dagarna. Va trist att du mår dåligt LBK har du mått lika under hela graviditeten?

• Suecitarica
    camilla1979 skrev 2013-05-17 09:49:09 följande:
    Hej 
    Tycker det vore roligt att skapa en tråd för att se om vi är några blivande mammor i Uppsalaområdet som är beräknade till November månad? 
    Själv är jag beräknad till 17 November och har ett NUP test bakom mig samt precis kommit ut ur illamåendedimman :)
    Hoppas det finns några fler där ute   
    Hejsan
    Bf 30/10 men kan likaväl komma i november. Född och uppvuxen i Uppsala :)) 
  • LBK
    camilla1979 skrev 2013-05-21 19:01:29 följande:
    Hej på er!
    Kyl med likasinnade och hoppas vi blir fler!
    Jag har precis klivit ur en period med dagslångt illamående och omfattande trötthet, nu mår jag oförskämt bra och magen har vuxit ordentligt de senaste dagarna. Va trist att du mår dåligt LBK har du mått lika under hela graviditeten?
    Har mått i princip lika dåligt. Tyckte att illamåendet var mer förlamande i början, men tror att det är i princip detsamma men skillnaden att jag helt enkelt vant mig. Dock spyr jag inte, så är nog kommit lindrigt undan jämfört med de stackarn som inte gör annat än kräks upp allt de får i sig. Har börjat få rejält ont i ryggen den senaste tiden också. Inte kul.
    Vet inte om jag delvis varit lite naiv men jag kunde verkligen inte tänka mig att det skulle vara så jobbigt att vara gravid Skäms. Bilden i mitt huvud har alltid varit att man är så lycklig och är mest på rosa moln.
    Hur mår ni känslomässigt? Är jag knäpp som inte känner mig helt lycksalig?
    Är det era första barn? För mig är det vilket man nog förstår när man läser ovan. Cool
  • viktorsmor

Hej!
    Jag bor utanför Uppsala å är gravid å BF 21november.
    Har en son som blev 1år nu den 2maj =)

• camilla1979

va kul att vi blivit fler.
    Tror nog att fler och fler kommer hitta tråden allt eftersom tiden går.

Jag är inskriven hos en helt underbar barnmorska på Svartbäcken (där vi bodde innan) och har BF 16 November.
    Min granne säger att i V16 kände hon de första rörelserna, inte känt något ännu i alla fall, hur är det för er?

Kan va kul att kanske berätta lite kort om sig själv tänkte jag (om man vill) 

Som sagt har BF 16 November.
    Hinner bli 34 år innan "lillkotten" tittar ut. Är gift sedan lite drygt ett år tillbaka och bor numera i hus strax utanför Uppsala (är dock född och uppvuxen i Dalarna)  Det här är vårt första barn och vi beslutade oss för att göra KUB testet efter många om och men och nu känns det bra att vi gjorde det då sannolikheten var förhållandevis låg för avvikelser.
    Annars oroar jag mig inte så mycket. Är mest förväntansfull och nyfiken (det händer massor av spännande nu) :) 

Vilka är ni då?     

• camilla1979
    LBK skrev 2013-05-22 11:28:49 följande:
    Har mått i princip lika dåligt. Tyckte att illamåendet var mer förlamande i början, men tror att det är i princip detsamma men skillnaden att jag helt enkelt vant mig. Dock spyr jag inte, så är nog kommit lindrigt undan jämfört med de stackarn som inte gör annat än kräks upp allt de får i sig. Har börjat få rejält ont i ryggen den senaste tiden också. Inte kul.
    Vet inte om jag delvis varit lite naiv men jag kunde verkligen inte tänka mig att det skulle vara så jobbigt att vara gravid Skäms. Bilden i mitt huvud har alltid varit att man är så lycklig och är mest på rosa moln.
    Hur mår ni känslomässigt? Är jag knäpp som inte känner mig helt lycksalig?
    Är det era första barn? För mig är det vilket man nog förstår när man läser ovan. Cool
    fy det låter jobbigt!
    Lite lustigt är det väll ändå, vad man har för föreställning kring hur det är menar jag.
    Själv gick jag in i graviditeten med de motsatta förväntningarna. Jag trodde jag skulle må kasst hela tiden.
     Vara trött och sur, ha PMS x10 och knappt stå ut med min man (det var nämligen va jag hade fått höra att det handlade om) för mig är historien en annan. Jag mådde illa från lunch till läggdags från v 8 tom v13 (till och från) samt hade en förlamande trötthet under ett par veckors tid.
    När jag nådde v14 så var det dock som att trycka på en strömbrytare, nu är jag relativt pigg och glad och mår inte alls illa längre (fixar tom att ta upp träningen igen).
    Har läst mig till att "andra trimesten" som de flesta av oss här inne just klivit in i eller snart kliver in i lär vara den behagligaste tiden av graviditeten. Vet att det inte är så för alla tyvärr men jag håller tummarna att det kommer för dig också riktigt snart, vilken vecka är du i?
    Vad beträffar lyckokänslorna så pendlar det väldigt för min del och jag tror att det är vanligt. Hur ska man veta vad man har att vänta och vad man går tillmötes. Oftast är jag väldigt lycklig (vi har försökt till och från i över ett år) men i nästa stund blir jag rädd om vi kommer fixa det, vet att första tiden kommer vara tuff men man kommer igenom det också :) (som en familj)
    Jag är tränare inom en ganska utmanande uthållighetssport så för mig har detta inneburit en livsstilsförändring redan nu. Jag kan fortfarande träna men inte på samma sätt eller nivå som jag är van (dvs att ständigt utmana kroppen och tänja gränserna)
    då försöker jag fokusera på att livet nu går in i ett nytt skede och att det är härligt med en välbehövlig paus för kroppen när det är dags för att bli mamma, då känns det bättre.
    Det blev ett rätt långt mail hoppas du orkade dig igenom det. ;)    

//Camilla  

• viktorsmor

Jag har som sagt en son sen tidigare me min man, vi gifte oss förra året när sonen var ungefär 5månader =)
    Jag är inskriven hos samma barnmorska som jag hade med sonen för jag tyckte verkligen om henne så mycket å deras mottagning i Gottsunda. Men jag bor i Börje utanför stan =)
    Är lite nervös inför att bli tvåbarnsmamma vid 26års ålder speciellt när de blir så tätt mellan dem (18månader).
    Kul att se att de finns fler i Uppsala som ska få barn i november =)

• camilla1979

Hej på er igen!

Hur har det gått med allt? Tycker det börjar bli dags att blåsa liv i den här tråden och kanske finns det tom fler som vill kliva på än det gjorde när jag startade den i tidigt skede! :) jag är i V28 och har därmed BF 16/11 bor med mon man Johan i Örsundsbro strax utanför Uppsala, vi känner knappt någon i uppland och skulle gärna träffa andra blivande mammor att "skrävla med" både före och efter förlossningen ;)

Svar på tråden Vi som ska ha barn i Uppsalaområdet i November