• 2 barnsmamma

Får inte till det en tredje gång. :(

Nu har vi försökt i över ett år för att få till en 3a.
    Det börjar ta på psyket nu.

Har ni något tips. 1 och 2 kom till inom 3 månaders försök (hade även ett missfall mellan dem där det blev till på andra försöket)

Nu som sagt har jag testat; ägglossningstest, kalender, "att försöka slappna av" och inte planera utan bara köra (vilket jag tror resulterade i ett missfall då mensen var otroligt sen.

Får man hjälp med en 3a?

• Svar på tråden Får inte till det en tredje gång. :(
  • Ewita

Jag känner likadant det är så frustrerande varje månad sånt besvikelse när mensen kommer. Jag har 4 barn men har försökt nu i några månader med en till och det går bara inte. Vet inte om det beror att jag är 40 nu och har bara en äggledare men jag har kollat min andra och den funkar och dom såg många ägg i den så det borde inte vara några problem. Väntar på min mens nu men hoppas hoppas!! ;)

• 2 barnsmamma

Ja, lika frustrerad varje mens.

Det känns lite tabu att be om en tredje när jag har två fina pojkar redan. :(
    Men vi vill verkligen ha en till, och det är snarast så det inte går för lång tid efter nr 2.

Har du pratat med barnmorskan om detta?
    Vet du om de kan hjälpa en?

Jag håller tummarna att du slipper mensen!

• lisa32

Hej

Vi är i samma situation som dig. Har två barn och längtar efter en till. Försökt 16 månader.
    De två tidigare blev till snabbt och utan hjälp. 
    Nu har vi sökt hjälp på en privatklinik och har precis gjort vår första inseminering.

Man får absolut söka hjälp!

Lycka till!   

Svar på tråden Får inte till det en tredje gång. :(