• Anonym (Funderar)

Hur ska man orka gå vidare utan barnen?

Inser att jag borde lämnat för länge sedan. Vi bråkar, är inte överrens, vet inte vad jag känner längre, kanske är kärleken slut kanske inte. Men lämnar jag så mister jag ju barnen. De, bonusbarnen har jag ju inte någon som helst rätt till att se men som levt och älskat i över 4 år om jag lämnar honom.. Känns hemskt att stanna för barnen men lika hemskt att lämna dem.

• Svar på tråden Hur ska man orka gå vidare utan barnen?
  • smulpaj01

Bor barnen på heltid hos er?

Barnet har kanske 2 föräldrar oavsett om du finns i deras liv eller ej menar jag? Du kan väl ha en egen relation till barnen om barnen själva vill det? 

• Anonym (Funderar)
    smulpaj01 skrev 2013-05-19 16:19:17 följande:
    Bor barnen på heltid hos er?

Barnet har kanske 2 föräldrar oavsett om du finns i deras liv eller ej menar jag? Du kan väl ha en egen relation till barnen om barnen själva vill det? 

De bor varannan vecka hos oss och varannan hos biologisk mamma. Barnen har två fina föräldrar men jag kommer sakna dem oerhört, jag älskar dem av hela mitt hjärta. Svårt när de är 4 och 6 år, de är ju beroende av sina föräldrars tillåtelse.
  • jomma

Det här är ett riktigt problem som du beskriver. Bonusbarnen har ju även knutit an till dig. De är ju så små. Rent juridiskt har varken bonusbarnen eller du någonsomhelst rätt att träffa varann om inte exte vill. Man kan ju hoppas att ditt ex har denna förståelse och att ni kan fortsätta ha någon form av kontakt. Bonusföräldern investerar ju väldigt mycket i barnen, men har inget att komma med när förhållandet tar slut. Lider med dig!

Svar på tråden Hur ska man orka gå vidare utan barnen?