• Trebarnsmamma2013

Tyra eller Elvira?

Hej!
    Fick en liten tjej för en vecka sedan. Nu har vi kört fast vad gäller vilket namn hon ska få. Har rensat namnlistan så nu återstår endast två namn som både min sambo och jag kan tänka oss att hon ska få heta. Namnen är Tyra eller Elvira. Vad tycker ni? Snälla hjälp oss :). Vi har två pojkar sedan tidigare som heter Albin och Melker.

• Svar på tråden Tyra eller Elvira?
  • fluu

Tycker båda är väldigt fina,men jag hade nog valt Elvira,även om jag tycker att Tyra är coolare, eftersom Tyra blir lite dumt på min dialekt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Trebarnsmamma2013

Åh fler som lämnat åsikter, tack tack Glad!

Ja precis, jag tycker också att Tyra är lite coolare. Elvira känns lite mera gulligt på nåt sätt. Hade sett framför mig att vi skulle få en ljushårig/rödlätt tjej som sina bröder och då skulle Elvira passa :). Men så blev det ju inte, ut kom en mörkhårig liten tjej. Jaja det är väl bara att ta ett namn, men jag är så rädd att jag ska ångra mig.

• Miinlillagroda

Åh, du känner precis som mig. Jag har ju som bekant också problem med namn.. Är orolig att jag ska ångra mig! Jag tycker Tyra! Vad hade ni mer på listan? Förutom Elvira och Tyra? Vi har så kört fast

• Trebarnsmamma2013

Jag och min sambo skrev var sin lista med namn. Ha ha, tror inte vi hade ett likadant namn med. Men namn på min lista var bl a Cornelia, Lilly, Alma, Alicia och Emilia.

• Miinlillagroda
    Trebarnsmamma2013 skrev 2013-05-21 12:49:15 följande:
    Jag och min sambo skrev var sin lista med namn. Ha ha, tror inte vi hade ett likadant namn med. Men namn på min lista var bl a Cornelia, Lilly, Alma, Alicia och Emilia.

Vad lustigt:) Vi hade Alma och Emilia också men sambon tyckte sådär om dom :P
  • Ragdoll
    Trebarnsmamma2013 skrev 2013-05-21 12:49:15 följande:
    Jag tycker Emilia och Alma är fina namn, vi funderar på dem. Försök övertala sambon Skrattande Cool
  • Miinlillagroda

Har ni valt något ännu? :)

• Trebarnsmamma2013

Får nog ge upp namnet Elvira. Känns lite konstigt då jag sedan tidigare tänkt att hon skulle få heta det och jag tycker att det passar med brödernas namn. Men hon ser inte ut som en Elvira. Om jag verkligen känner efter så är hon en liten Tyra och därför bestämde vi idag att vi testar att kalla henne för Tyra. Känner vi om ett tag att det inte känns okey så får vi väl byta och testa med Elvira istället då :).

• Miinlillagroda

Du är precis i samma läge som jag :P jag tror att jag ger upp det vi hade hela graviditen för hon ser inte ut dom en sådan . :P

• Trebarnsmamma2013

Så, igår skickade vi äntligen in papperet till skatteverket. Vi har velat fram och tillbaka i flera veckor mellan Tyra eller Elvira. Men så kom vi helt plötsligt fram till att hon är ju en liten Hilda Glad. Hilda är inget namn vi har tänkt på tidigare, men det känns helt klockrent och det känns som att det var det namnet jag gick och letade men inte hittade om ni förstår vad jag menar. Så nu har vi en söt liten Hilda här hemma och alla är helt nöjda med namnet Glad.

• fluu

Mycket bra namnval.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Tyra eller Elvira?